تخم مرغ و چیپس

طرز تهیه تخم مرغ و چیپس سالم

یک غذای سالم که می توانید در کوتاه ترین مدت برای خود آماده کنید. تخم مرغ منبع سالم پروتئین است و سیب زمینی که می تواند کربوهیدرات سالم را وارد برنامه غذایی تان کند دو عضو اصلی این غذا هستند. البته می توانید سیب زمینی شیرین را جایگزین سیب زمینی کنید که مسلما غذا سالمتر نیز خواهد شد، ولی طعم کمی فرق می کند. یکی دیگر از مواردی که به سالم بودن دستور پختمان کمک می کند قارچ است. قارچ ها حاوی فیبر هستند و با وجود اینکه حجم قابل توجهی به غذا اضافه می کنند اما کالری بالایی ندارند.

مواد لازم تخم مرغ و چیپس سالم

500 گرم سیب زمینی، مکعبی بریده شود
2 عدد موسیر، قطعه قطعه شده
یک قاشق غذا خوری روغن زیتون
2 قاشق چای خوری پونه کوهی خشک شده یا یک قاشق چای خوری برگ تازه و خرد شده ی آن
200 گرم قارچ ( قارچ های کوچک )
4 عدد تخم مرغ

روش پخت تخم مرغ و چیپس سالم

فر را تا دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کنید ( اگر فر فن دارد تا 200 درجه ). سیب زمینی و موسیر را در ماهی تابه نچسب گود که با روغن چرب شده است قرار دهید. روی آنها پونه کوهی را بریزید، سپس همه را با هم ترکیب کنید تا مواد آغشته شوند. به مدت 40 تا45 دقیقه در فر بپزیدشان. بعد از این مدت قارچ ها را اضافه کنید و اجازه دهید 10 دقیقه دیگر نیز به پختن ادامه دهد.
در محتویات داخل ماهی تابه چهار شکاف ایجاد کنید و تخم مرغ ها را در این چهار فضا بشکنید. به مدت سه تا چهار دقیقه دیگر ماهی تابه را به داخل فر بازگردانید تا تخم مرغ ها نیز بپزند.

اطلاعات تغذیه ای:

مواد گفته شده در این دستور پخت برای چهار وعده در نظر گرفته شده، هر وعده شامل 175 گرم میکس سیب زمینی و قارچ و یک عدد تخم مرغ است.
اطلاعاتی که در ادامه می آید مربوط به یک وعده از این غذا می شود.
کالری: 218
پروتئین در یک وعده: 11 گرم
کربوهیدرات در یک وعده: 22 گرم
چربی در یک وعده: 10 گرم
چربی اشباع در یک وعده: 2 گرم
فیبر در یک وعده: 2 گرم
قند در یک وعده: 1 گرم
سدیم در یک وعده: 0.24 گرم

منبع: دکتر کرمانی

نویسنده مطلب:




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *