پرهیزاتدرمان بیماریسلامتینکات سلامتی

علایم نشان دهنده پرکاری تیروئید!

اصطلاحا به پرکاری تیروئید در علم پزشکی هیپرتیروئیدیسم می گویند که در آن غده تیروئید برای تامین نیاز های بدن فعالیتش را بیشتر می کند که طی آن بیشتر از مقدار طبیعی هورمون ترشح می شود. هورمون غده تیروئید تیروکسین نام دارد که با ترشح بیش از حد آن علایمی نظیر تپش قلب، تعریق، لرز، احساس گرما و بی قراری ایجاد می شود. توصیه می شود چنانچه این علایم در شما وجود دارد با انجام یک آزمایش ساده نسبت به درمان اقدام نمایید. البته لازم به ذکر است که درمان خانگی نیز برای این مشکل وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

چه علایمی نشان دهنده پرکاری تیروئید است؟

  • احساس گرما
  • تحریک پذیری و بی قراری
  • ریزش مو
  • تغییر در ضخامت پوست
  • افزایش اشتها و پرخوری
  • کاهش وزن ( در شرایطی که فرد بسیار غذا می خورد)
  • افزایش تعریق بدن
  • احساس ضعف در عضلات
  • وجود لرزش در دست ها و انگشتان

مواد غذایی ید دار را بشناسید

استفاده بیش از اندازه از ید و مواد غذایی ید دار باعث افزایش فعالیت تیروئید می شود . در مصرف این مواد غذایی اعتدال را رعایت کنید.

شلغم٬ ترب٬ تربچه٬ توت فرنگی٬ اسفناج تر٬ لبوی رنده شده

توجه : آب دریا و نمک دریا و فرآورده های دریایی سرشار از ید هستند.

نسخه های درمان پرکاری تیروئید

شاید به نظرتان جالب باشد که بدانید از نظر طب سنتی حمام کردن با شکم پر می تواند مشکل پرکاری تیروئید را حل نماید.

گیاهان جو و جوانه گندم را به نسبت های مساوی با هم مخلوط کنید و در یک لیوان آب هندوانه بریزید و به اندازه یک استکان عرق بیدمشک به آن اضافه کنید و صبح به صورت ناشتا میل نمایید.

برگ اکالیپتوس را با گیاه عشقه مخلوط کنید و آن را بجوشانید . از یک قطره چکان کمک بگیرید و روزی هشت قطره از آن را جدا نموده و میل کنید.

کندر را به میزان بیست گرم جدا کنید و با 50 گرم تخم کرفس و 5 گرم تخم گشنیز نرم بسابید. برای راحت تر خوردن این مخلوط می توانید آن را درون شربت بریزید. بهتر است روزی 4 بار این ترکیب را میل کنید تا تاثیر خود را بگذارد.

گل پنیرک را با تخم شنبلیله و تخم کتان را به نسبت های مساوی بگیرید و مخلوط کنید. بعد از اینکه کاملا آن را سابیدید به اندازه یک قاشق غذا خوری از آن را درون شیر حل کنید تا به صورت پماد در بیاید سپس آن را بر روی محل تیروئید بمالید.

آخرین راهکار برای افرادی که خون می دهند توصیه می شود. بهتر است دو ساعت قبل از اینکه خون بدهند آب انار شیرین و اسفناج خام میل کنند سپس نسبت به خون دهی اقدام نمایند.

منبع: 2نفره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *