گیاهانی که سبب تسکین درد میشوند

درطب سنتی بسیاری از داروها را از مواد غذایی طبیعی بدست می آوردند وبسیار پر خاصیت تر از مواد شیمیایی امروزی بوده اند.مواد غذایی و خوراکی هایی که در طب سنتی به عنوان خوراکی های ضد درد و مسکن استفاده می شده اندعبارت انداز:

زردچوبه

کورکومین فعال  در زردچوبه یک آنتی‌اکسیدان قوی می باشد.خواص ضدالتهابی و ضد درد در زردچوبه بسیار مشهود است.

استفاده از زردچوبه یک روش محتمل برای تسکین درد مزمن بیماری آرتریت روماتوئید می باشد. زردچوبه را به عنوان کپسول نیز می‌توان یافت برای کاهش دردهای مزمن می‌توان به غذا‌ها زردچوبه اضافه کرد.

قهوه

خوردن مقدار کمی قهوه سبب کاهش احساس خستگی در هنگام انجام کار می‌ گردد.قهوه یکی از منابع غذایی کافئین‌دار می باشد. کافئین را می‌توان در شکلات و چای نیز پیدا کرد کافئین سبب تسکین درد می‌ گردد.ولی در خصوص میزان مصرف کافئین باید با پزشک خود مشورت نمایید.

روغن زیتون

زیتون خاصیت ضدالتهابی دارد.کسانی که مزایای رژیم غذایی مدیترانه‌ای را می‌دانند کمتر دچار مشکلات سلامت مرتبط با التهاب مانند بیماری مفصلی یا دیابت میشوند

روغن زیتون حاوی ترکیباتی مانند ایبوپروفن و ژلوفن می باشد که می‌تواند به تسکین درد کمک نماید . اگر درد مزمن دارید از این روغن در سالاد‌ها و غذاهای خود استفاده نمایید.

ماهی

یکی از غذاهای دریایی و سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ ماهی می باشد. ماهی ارزش غذایی بسیار فراوانی دارد و نه تنها در کاهش التهاب مؤثر است بلکه مزایای دیگری هم دارد.

ماهی تأثیر زیادی در کاهش درد داشته و سبب کاهش التهاب درد مفاصل می‌ گردد، این غذای دریایی می‌تواند درد حاصل از آرتروز را کاهش دهد.

آویشن

آویشن گیاهی است که برگ‌های کوچک و خوشمزه ای دارد و می‌توان از آن تحت عنوان طعم دهنده در بسیاری از غذا‌ها استفاده نمود. ترکیبات موجود در آویشن درد را کم میکند. آویشن به عنوان یک داروی ضدالتهاب بر روی دردهای مزمن تأثیر فراوانی دارد.

زنجبیل

زنجبیل یک داروی گیاهی، خوراکی و ادویه‌ای می باشد. برای تسکین حالت تهوع می‌توان از این گیاه استفاده کنید. زنجبیل می‌تواند درد حاصل از تورم را بهبود بخشد. این گیاه تأثیر منظم و دائم در کاهش درد مفاصل دارد. قرار دادن زنجبیل در رژیم غذایی یا مصرف قرص زنجبیل عوارض جانبی دارد، این عوارض محدود و ناچیز می باشد.

منبع : سلامت نیوز


نویسنده مطلب:




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *