تغذیه و تناسب اندامنکته های تغذیه ای

تا چه هنگام از شب مجاز به خوردن خوراکی ها هستیم؟

اگرچه دلایل زیادی وجود دارند که ما را به خوردن مواد خوراکی بعد از ساعت ۷ شب ترغیب می کنند اما مسلما کاهش وزن یکی از آنها نیست. با توجه به مطالعات صورت گرفته زمان خوردن مواد غذایی و یا خوردن تنقلات در شب را نمی توان سبب افزایش وزن دانست. نکته مهم این است که برای دریافت کالری های مورد نیاز در طول روز عمل کنید و نخوردن آن کالری در ساعتی از شب به شما کمک خواهد کرد.

کالری مصرفی

اگر شما تا ساعت ۷ عصر سه وعده غذایی میل می کنید. دقت کنید که خوردن هرچیز اضافه ای به میزان کالری دریافتی شما می افزاید و در نتیجه ممکن است بیش از نیاز کالری دریافت کنید. اگر شما شروع به خوردن کالری بیشتر کنید بدون شک تا اواخر شب مشغول خوردن هستید و به تدریج مازاد کالری سبب افزایش وزن خواهد شد.

گرسنگی

میزان گرسنگی شما نیز نقش مهمی در انتخاب ماده غذایی ایفا می کند و چقدر در شب خواهید خورد نیز دارای اهمیت است. اینکه منتظر خوردن باشید بدون شک باعث میشود تا میزان بیشتری غذا بخورید. در اصل اگر شما پس از یک روز طولانی احساس گرسنگی دارید نباید از مواد غذایی که ارزش غذایی کمی دارند استفاده کنید تا احساس سیری پیدا کنید. بهتر است به رختخواب بروید و یک صبحانه کامل برای صبح روز بعد خود تدارک ببینید.

ریتم شبانه روزی

برخی شواهد نشان می دهند که دیر غذاخوردن بطور مستقیم می تواند در افزایش وزن تاثیرگذار باشد.طبق تحقیقات صورت گرفته افراد در مرحله مشغول خوردن هستند که فعالیت چندانی ندارند و مسلما افزایش وزن خواهند داشت.

اگر شما تمایل به خوردن مواد غذایی یا تنقلات در شب دارید بهتر است از یک استراتژی مدیریت زمان استفاده کنید بدین معنا که از یک ساعتی به بعد خوردن را قطع کنید.

تنقلات

اگر شما به خوردن میان وعده و دسر بعد از شام عادت دارید بدون شک افزایش وزن پیدا خواهید کرد. بطورمثال فقط یک فنجان بستنی شکلاتی حاوی بیش از ۳۷۵ کالری ، ۲۵ گرم شکر و ۲۵ گرم چربی است. چیپس سیب زمینی دارای بیش از ۳۰۰ کالری است که حاوی ۲۰ گرم چربی و نزدیک به ۳۰۰ میلی گرم سدیم است.

منبع: فانی کول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *