سلامتیسلامتی مونکات سلامتی

راهکارهایی برای اینکه رنگ مو دوام بیشتری داشته باشد

بیشتر ما زمان و هزینه ی اضافی برای زود به زود رفتن به آرایشگاه را نداریم، از طرفی رنگ موی ما بسیار سریع از بین می رود و خیلی زود ریشه های مو، رنگ اصلی خود را به ما نشان می دهند. در این مقاله توصیه هایی از زبان متخصصان برای ثبات و زیبایی رنگ موها برای مدت طولانی تر بیان شده است.

رنگ مویی مشابه یا نزدیک به رنگ موی خود انتخاب کنید

هر چه رنگ مویی که به سرتان می زنید به رنگ موی اصلیتان بیشتر شبیه باشد، نیاز به نگهداری کمتری خواهید داشت. اگر تار موهایتان به طور طبیعی مشکی است و آنها را بلوند پلاتینه کرده اید، ریشه ی مشکی موهایتان خود را به زودی نشان خواهند داد. بنابراین برای دوام بیشتر بهتر است از رنگی استفاده کنید که تنها دو درجه از موی شما روشن تر باشد.

جهت فرق موی سر خود را تغییر دهید

تغییر جهت فرق سر موجب می شود تار موهای تازه رشد کرده، کمتر خود را نشان دهند. حتی می توانید فرق موهای خود را به شکل زیگ زاگ باز کنید، این کار به زیبایی موهایتان نیز کمک خواهد کرد.

موهای خود را جلا دهید

جلا دادن به موها در خانه موجب خوش رنگ و درخشان تر شدن موهای شما می شود. درست است که این کار رنگ ریشه ی موهای شما را تغییر نمی دهد، اما آنها را درخشان و زیبا می کند. برخی از شامپوها وجود دارند که با مصرف آنها می توانید این روشنایی و درخشش را به موهایتان بازگردانید.

از یک کانسیلر ریشه ی موی موقت استفاده کنید

در میان جلسات آرایشگاهی خود برای جلوگیری از بی رنگ شدن موهای رنگ شده می توانید از کانسیلرهای موقت استفاده کنید. این اسپرهای کانسیلر تا دوش گرفتن بعدی دوام دارند و در رنگ های مختلفی ظاهر می شوند. برای هر یک از موها باید کانسیلر مخصوص به خود را استفاده کرد.

موهای خود را ببافید

موهای بافته و پیچیده شده، یک راه سریع و زیبا برای پنهان کردن ریشه هایی است که رنگ خود را از دست داده اند. بافت مو همانند زیگ زاگ آنها موجب زیباتر شدن موهای شما می شود.

موهای خود را صاف نکنید

وقتی موهای خود را صاف می کنید، ریشه ی آنها بیشتر خود را نشان می دهند. وقتی موها مجعد یا فرفری هستند، ریشه ی آنها کوتاه تر شده و کمتر خود را نشان می دهند. استفاده از سشوار و اتوی مو نیز موهای شما را خشک می کند و از زیبایی آنها می کاهد.

موهای خود را فر کنید

آیا تا به حال توجه کرده اید که موهای فر کمتر ریشه ها را نشان می دهند؟ این سبک مو موجب دیده نشدن موهای بی رنگ و سفید می شود.

موهای خود را تمیز نگه دارید

وقتی موهای شما کثیف است، تیره تر به نظر می رسد (کثیفی موها آنها را چرب تر و بد رنگ تر نشان می دهد). شامپوی مخصوص موهای خشک موجب از بین بردن چربی های سر، بلند نشان دادن تارهای مو و زیبایی آنها می شود.

منبع: bornafit.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *