سلامتیسلامتی پوستنکات سلامتی

آشنایی با اصول مراقبت از پوست بعد از ۴۰ سالگی!

پس از دهه ۴۰ پوستتان احتیاج به مراقبت ویژهای پیدا میکند و به این دلیل که بهتدریج تولید کلاژن و الاستین در لایه درم (دومین لایه پوست) با سرعت و کیفیت پایینتری انجام میگیرد، استفاده از محصولات مراقبت از پوست ویژه و انتخاب محصولات با وسواس بیشتری توصیه میشود.

نگهداری روزانه

اگر پوستتان خشک است فقط شبها و در غیر این صورت صبح و شب صورتتان را با پاک کننده مناسب پوست خود تمیز کنید. این پاک کننده میتواند به صورت تونر (بدون نیاز به آبکشی)، شیرپاک کن و یا شوینده فوم باشد.صبح و شب از مرطوب کننده مناسب با پوست خود استفاده کنید. رطوبت رسانهایی حاوی SPF برای استفاده روزانه و سرم یا کرمهای شب که نفوذ عمقی و قدرت بازسازی و درمانی بیشتری دارند برای شبها توصیه میشود.

هر شب استفاده از کرم دور چشم را در برنامه مراقبت از پوست خود بگنجانید. این امر علایم خستگی، حلقه قهوهای و چروکهای احتمالی را از بین خواهد برد.اگر رطوبت رسان روز یا کرم پودرتان حاوی SPF نیست، حتماً قبل از خروج از خانه از ضد آفتاب استفاده کنید.

نگهداری هفتگی

هفتهای یک بار و اگر پوستتان چرب است دو بار از اسکراب ( لایه برداری ) کنید. این امر ضمن پاکسازی پوست، علایم خستگی را از بین برده و به جذب بیشتر و بهتر محصولات درمانی بسیار کمپ میکند.استفاده هفتگی از ماسک لیفتینگ ، احیاکننده و یا آبرسان نیز بسیار مهم و مؤثر خواهد بود.

تغییر سبک زندگی

اگر سیگاری هستید آن را ترک کنید. سیگار کشیدن باعث ایجاد خط اطراف لب میشود و سرعت کلاژن سازی را بسیار کم میکند.استفاده میزان مناسب آب در طول روز و رژیم غذایی سالم و استفاده از میوه و سبزیجات تازه به زیبایی و سلامت پوست کمک میکند.

منبع: پزشک آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *