سلامتیسلامتی پوستنکات سلامتی

روغن‌های گیاهی برای ترمیم، تسکین و التیام پوست

روغن‌های عصاره‌ای نه تنها عطر و بوی خوشی دارند بلکه عصاره این گیاه‌هان می‌تواند دوای درد پوست‌تان هم باشد. استفاده از این روغن‌ها میزان کلاژن مورد نیاز پوست‌تان را افزایش می‌دهد و آن را درخشنده‌تر می‌کند. بعلاوه، این روغن‌ها التهاب پوست‌تان را کاهش می‌دهند و با تحریک پوست‌تان، فرآیند ترمیم آن را فراهم می‌کنند. تنها چند قطره از این روغن‌ها می‌تواند تاثیر اعجاب‌انگیزی بر روی پوست‌تان داشته باشد. توجه داشته باشید همیشه قبل از مصرف روغن‌های عصاره‌ای با استفاده از روغن‌های سبزیجات و یا روغن گرفته شده از دانه‌های روغنی، کرم‌های تقویتی صورت و انواع لوسیون‌ها آن‌ها را رقیق کنید تا بهتر جذب پوست بدن‌تان شوند.

روغن‌ عصاره‌ای زردچوبه

زردچوبه تنها یک طعم‌دهنده عالی برای مزه‌دار کردن غذاها نیست. این ریشه خوراکی طلایی رنگ می‌تواند درمانگر آسم، بیماری‌های قلبی و عروقی، آماس مفصلی (شبه روماتیسم) و بیماری پسوریازیس یا داء‌الصدف باشد. استفاده از روغن‌ عصاره‌ای بسیار موثرتر از پودر این گیاه است. روغن‌ عصاره‌ای زردچوبه می‌تواند قرمزی، تورم و جوش‌های صورت را برطرف کند. ترکیبات تشکیل دهنده زردچوبه فعال هستند و خاصیت ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی دارند و می‌توانند به طور طبیعی تسکین دهنده و درمانگر پوست آسیب دیده شما در مقابل استرس و سایر محرک‌های خارجی مانند آلودگی که باعث پیری پوست می‌شود   باشند.

روغن‌ عصاره‌ای گل‌محمدی (گل رز)

روغن‌ عصاره‌ای گل‌محمدی می‌تواند مویرگ‌های آسیب دیده را ترمیم کند و قرمزی و التهاب پوست را برطرف کند. این روغن به پوست‌تان آب‌رسانی می‌کند و باعث رطوبت، نرمی و سفتی آن می‌شود. استفاده از این روغن به خصوص برای پوست‌های خشک و حساس عالی است. خاصیت ضدالتهابی روغن گل‌محمدی باعث می‌شود پوست‌تان نرم و لطیف شود و در عین حال رطوبت آن حفظ شود.

روغن‌ عصاره‌ای کُندر

روغن‌ عصاره‌ای کُندر از شیره و صمغ درخت بوسولیا کشیده می‌شود. این عصاره برای سالیان متمادی در درمان ناراحتی‌های پوستی مورد استفاده قرار گرفته است. عصاره‌ای کُندر، چین و چروک‌های پوست را کاهش می‌دهد و تعداد رنگ‌دانه‌های پوست را افزایش می‌دهد. علاوه بر این به کمک این روغن می‌توانید پوست‌تان را سفت‌تر کنید و میزان آسیب‌پذیری آن را به میزان زیادی کاهش دهید. عصاره کندر برای التیام زخم‌ هم مورد آزمایش قرار گرفته و نتیجه مثبت و مفیدی در ترمیم آن داشته است. با انجام آزمایش به خصوصی در این زمینه مشخص شد روغن کندر می‌تواند از پیری زودرس جلوگیری کند و با انعطاف‌پذیری بیشتر پوست از ایجاد چین و چروک‌های مضاعف آن پیشگیری کند.

روغن‌ عصاره‌ای نعناع

به دلیل خواص مرطوب و خنک کننده نعناع این روغن می‌تواند میزان سلول‌های پوستی را تنظیم و منظم کند، التهاب را کاهش دهد و چین و چروک‌های پوست را از بین ببرد.

روغن‌ عصاره‌ای چوب صندل

چوب صندل، از لحاظ گیاه‌شناسی چوب سخت و خوشبوی کم‌رنگی است که از گونه‌ای درخت گرمسیری در آسیا به دست می‌آید. چوب صندل تنها متعادل کننده حالات روحی و روانی‌تان نخواهد بود. استفاده از آن می‌تواند کمک مفیدی برای حفظ میزان رطوبت پوست‌تان باشد. روغن این گیاه درمانی عالی برای پوست‌های خشک و متورم است. این گیاه سرشار از فنیل‌پروپانوئید یک آنتی‌اکسیدان موثر در کاهش استرس‌های محیطی است. علاوه بر این، چوب صندل دارای خاصیت ضدپیری هم هست. با انجام آزمایشی مشخص شد، تنها بوییدن گیاه چوب صندل هم می‌تواند موجب ترمیم پوست شود!

منبع: سلامتیسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *