داروهای گیاهیشربت و دمنوشعطارباشی و طب سنتی

نوشیدنی های ضد سرطان را بشناسید

سرطان یک بیماری جدی است که می‌تواند هرکسی را هدف قرار دهد. تا آنجایی که ما می‌دانیم، عوامل مختلفی در بروز سرطان نقش دارند، از ژن‌ها گرفته تا عادات زندگی. یکی از مهم‌ترین عوامل بروز سرطان در افراد مختلف، دنبال کردن یک رژیم غذایی ناسالم و مضر است. برای پیشگیری از سرطان باید از همین امروز مصرف مواد غذایی مضر مانند فست‌فود و نوشابه‌ها را کنار گذاشته و آنها را با غذاها و نوشیدنی‌های سالم و مغذی جایگزین کنید. با گیاه یاب همراه باشید تا بهترین نوشیدنی های ضد سرطان را بشناسیم.

نوشیدنی های ضد سرطان

اسموتی آناناس و زنجبیل

یکی از بهترین نوشیدنی های ضد سرطان است که طعم فوق‌العاده‌ای هم دارد.

آناناس حاوی آنزیمی با نام بروملین است که مسئولیت پیشگیری از سرطان و کاهش اثرات منفی شیمی‌درمانی و پرتودرمانی را بر عهده دارد. ترکیبات موجود در بروملین به از بین بردن سلول‌های سرطانی و حفظ سلول‌های سالم بدن کمک می‌کنند.

زنجبیل نیز بدلیل داشتن خواص ضد سرطانی محبوب است و به کاهش تومورها کمک می‌کند. زنجبیل حتی از بسیاری داروهای شیمیایی که برای مبارزه با سرطان ساخته شده‌اند قوی‌تر می‌باشد.

اسموتی سیب و هویج

هویج حاوی خواص تحریک‌کنندۀ سیستم دفاعی بدن است که به بدن در مبارزه با بیماری‌ها از جمله سرطان کمک می‌کنند. این سبزی ریشه‌ای حاوی ترکیبی به نام فال‌کارینول است که یک مادۀ ضدسرطان مهم می‌باشد.

میوۀ سیب به همراه پوست‌اش، حاوی مقادیر زیادی از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که برای پیشگیری از بیماری‌ها بسیار مفیدند.

چای سبز

مطالعات آزمایشگاهی نشان می‌دهند که چای سبز سرعت رشد سلول‌های سرطانی را کم کرده و یا به طور کلی از رشد آنها جلوگیری می‌کند. این چای همچنین از تشکیل رگ‌های خونی جدید که برای تغذیۀ سلول‌های سرطانی مورد نیاز است، پیشگیری می‌کند.

چای سبز در محافظت از سلول‌های بدن در برابر آسیب پرتوهای ماورای بنفش، تقویت سیستم ایمنی بدن و تحریک آنزیم‌های سم‌زدایی طبیعی بدن موثر است.

چای قاصدک

قرن‌هاست که از این چای گیاهی به‌عنوان درمانی جایگزین برای رفع عفونت‌ها، کاهش التهاب، افزایش جریان صفرا و درمان مشکلات کبدی استفاده می‌کنند.

اخیرا برخی از مطالعات نویدبخش این هستند که عصاره گل، برگ‌ها و ریشه قاصدک – که همگی برای تهیه چای استفاده می‌شوند – حاوی ترکیبات بیواکتیو بوده و خواص بالقوه ضد سرطانی دارند.

اسموتی تمشک

مطالعات نشان می‌دهند که تمشک‌های وحشی حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها، ترکیبات ضد سرطان، ضد انحطاط عصبی و ضد التهابی هستند، که همگی برای پیشگیری از سرطان، به ویژه سرطان روده موثر می‌باشند.

به دنبال بهترین نوشیدنی های ضد سرطان هستید؟ اسموتی تمشک را فراموش نکنید.

چای زنجبیل

مطالعات نشان می‌دهند که زنجبیل در نابود کردن سلول‌های سرطانی، از بسیاری از داروهای سرطان موثرتر است. زنجبیل گزینه‌ای عالی برای پیشگیری و درمان سرطان می‌باشد و در کاهش تومورها، بدون داشتن هیچگونه عوارض جانبی، موثر است.

اگر نوشیدنی های ضد سرطان بهتری سراغ دارید، آنها را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *