روغن هاعطارباشی و طب سنتی

خواص روغن ریشه زنجبیل برای سلامتی

زنجبیل معمولا به عنوان ادویه استفاده می‌شود و اصالتا نیز از هند می‌آید. استفاده از انواع ادویه‌ها در ابتدا در هند (که به زبان هندی به آن adrak می‌گویند)، بعد در چین و اکنون در سرتاسر جهان بسیار مرسوم می‌باشد. زنجبیل به دلیل خاصیتی که برای گوارش دارد، در بسیاری از غذاهای آسیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ادویه به ویژه برای هضم غذاهایی مانند گوشت و مرغ مفید است و از آنجایی که باعث نرم شدن بسیار زیاد گوشت میشود، میتوان آن را هنگام پخت به غذا اضافه کرد تا هضم غذا را نیز راحت‌تر کند. ریشه و روغن زنجبیل نیز دارای خواصی هستند که مانند مواد نگهدارنده عمل می‌کنند و به غذا عطر و بوی خوبی نیز می‌دهند. در این مطلب به بررسی خواص روغن ریشه زنجبیل خواهیم پرداخت. لطفا با عطارباشی همراه باشید.

روغن ریشه زنجبیل

رفع مشکلات معده و شکم

روغن ریشه زنجبیل اغلب برای درمان حال بهم خوردگی شکم و معده استفاده می شود. از روغن ریشه زنجبیل می توان به عنوان بهترین درمان برای مشکلات گوارشی، شکم درد، سوء هاضمه، قولنج، تشنج، اسهال، نفخ و دیگر مشکلات شکمی و روده ای استفاده کرد.

مسمومیت غذایی را درمان می‌کند

زنجبیل یک گیاه  ضد عفونی کننده و ضد نفخ شکم است. در نتیجه، برای بهبود و درمان مسمومیت غذایی بسیار موثر می باشد. زنجبیل همچنین برای درمان عفونت های روده ای و اسهال خونی و میکروبی نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

حالت تهوع را بهبود می‌بخشد

تحقیقات نشان می دهند که ریشه و روغن زنجبیل برای بهبود و درمان حالت تهوع، بهم خوردگی معده و استفراغ نیز بسیار موثر است. همچنین استفاده از زنجبیل برای کاهش حالت تهوع خانم های بارداری نیز مفید می باشد.

از مالاریا جلوگیری می‌کند

روغن ریشه زنجبیل برای جلوگیری از ابتلا به تب زرد و یا مالاریا نیز بسیار موثر هستند.

اختلالات تنفسی را درمان می‌کند

از آنجایی که هم روغن و هم ریشه ی زنجبیل هر دو خلط آور هستند، برای درمان انواع مشکلات تنفسی مانند سرماخوردگی، سرفه، آنفلانزا، آسم، برنشیت (آماس نایژه) و تنگی نفس نیز بسیار موثر می باشند.

التهابات را کاهش می‌دهد

عصاره ی زنجبیل اغلب به عنوان یک درمان سنتی برای کاهش التهابات استفاده می شود. اکنون تحقیقاتی اثبات کرده اند که خاصیت ضد التهابی زنجبیل به دلیل وجود ماده ای به نام Zingbain در آن می باشد. زنجبیل دارای خاصیت بی حس کننده و کاهش درد مفیدی است که می تواند درد ماهیچه ها، آماس مفاصل، مشکلات رماتیسمی، سر درد و میگرن را نیز بهبود ببخشد.

همچنین بخوانید :  درمان اسپاسم کمر با روش های خانگی

روغن ریشه زنجبیل

مشکلات قاعدگی را درمان می‌کند

شما می توانید قاعدگی نا منظم و یا دردناک تان را با استفاده از زنجبیل تسکین دهید.

قلب را تقویت می‌کند

در چین مردم بسیار معتقد هستند که زنجبیل می تواند قلب را تقویت کند و سلامت آن را افزایش دهد. بسیاری از افراد از روغن زنجبیل برای پیشگیری و درمان مشکلات قلبی شان استفاده می کنند. تحقیقات نیز نشان داده اند که زنجبیل می تواند برای کاهش کلسترول و جلوگیری از لخته شدن خون موثر باشد.

استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد

روغن ریشه زنجبیل که در حقیقت همان اسانس زنجبیل است ، باعث تحرک و در نتیجه تسکین افسردگی، فشار ذهنی و روانی، فرسودگی، گیجی، خستگی ، کوفتگی و تشویش می شود.

ضعف و ناتوانی جنسی را برطرف می‌کند

زنجبیل برای مردان نیز مفید است. از آنجایی که ریشه و روغن زنجبیل دارای خاصیت تقویت قوای جنسی بی نظیری می باشند، می توانند در برطرف کردن ضعف و ناتوانی جنسی و جلوگیری از زود انزالی مردان موثر واقع شوند.

سنگ کلیه را از بین می‌برد

آب ریشه ی زنجبیل دارای خواصی است که می تواند سنگ کلیه را از بین ببرد.

مراقبت از مو

زنجبیل برای بهبود و مراقبت از مو نیز موثر است. آب زنجبیل برای کنترل و برطرف کردن شوره ی سر بسیار مفید می باشد.

جلوگیری از سرطان

بر اساس اعلام انجمن سرطان آمریکا، تحقیقاتی که بر روی حیوانات انجام شده ، حاکی از آن است که زنجبیل می تواند برای درمان سرطان موثر باشد.

لازم به ذکر است که روغن زنجبیل بسیار قوی بوده و باید به مقدار بسیار اندک استفاده شود. روغن زنجبیل را می توان با بسیاری از روغن ها و اسانس های دیگر مانند لیمو، سدر، سریش، اوکالیپتوس، کندر، گل شمعدانی، رزماری، چوب صندل، نعناع هندی، گل تلفونی، ترنج، نرولی، پرتقال و درخت ایلنگ ترکیب کرد.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *