داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

خواص تخم کرفس

کرفس به مدت قرن‌ها در طب سنتی مورد استفاده قرار گرفته‌است. اثبات شده‌است که این گیاه خوراکی مزایای فوق‌العاده‌ی فراوانی برای سلامت قلب و عروق دارد. چندین مطالعه فارماکولوژی (داروشناسی) دریافتند که مصرف کرفس به کاهش کلسترول، کاهش فشار خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی کمک می‌کند، زیرا دارای خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی است.

یک فنجان کرفس می‌تواند یک منبع عالی فیبر باشد که نقش موثری در بهبود فرآیند هضم و کمک به کاهش وزن دارد. کرفس به علت دارا بودن خواص ضد باکتری، ضد التهابی، دیورتیک (ادرارآور) و آرام‌بخش شناخته‌شده است. بنابراین، اصلا عجیب نیست که برای درمان بسیاری از اختلالات و بیماری‌ها مانند سوء هاضمه، از دست دادن اشتها، حرکات نامنظم روده و نفخ شکم، آرتریت (التهاب مفصل)، اسپاسم عضلانی، درد مفاصل، عصبی بودن و هیستری، بی‌خوابی، خستگی، عفونت مجاری ادراری، کمبود میل جنسی، فشار خون بالا و مشکلات قاعدگی استفاده شود. با خواندن این مقاله می‌توانید در مورد خواص تخم کرفس برای سلامتی اطلاعات بیش‌تری کسب کنید.

مهمترین خواص تخم کرفس برای سلامتی

۱. کلسترول بالا را کاهش می‌دهد.

تخم کرفس مزایای شگفت‌انگیزی برای سلامتی دارد. به عنوان مثال، مصرف این دانه‌های کوچک در کاهش سطح کلسترول و حفظ سلامت قلب موثر است. ۳-n-butylphthalide (BuPh)، یک ترکیب مفید در تخم کرفس، دارای توانایی کاهش چربی است. افراد مبتلا به کلسترول بالا، بهبودی قابل توجهی را در کلسترول کل، تری گلیسیرید و لیپوپروتئین کم چگالی تجربه می‌کنند.

۲. فشار خون بالا را کاهش می‌دهد و از بالا رفتن فشار خون جلوگیری می‌کند.

تخم کرفس نه تنها کلسترول بالا را کاهش می‌دهد بلکه فشار خون بالا را درمان می‌کند و از بالا رفتن فشار خون جلوگیری می‌کند. مطالعات متعددی نشان داده‌است که کرفس دارای خواص ضد فشار خون است. آیا فشار خون بالا شما را در معرض خطر بالای بیماری قلبی عروقی قرار داده‌است؟ تخم کرفس حاوی عصاره‌های متانولی، هگزانی و آبی است. بنابراین، استفاده از این تخم‌ها می‌تواند باعث کاهش التهاب، افزایش گردش خون و کنترل فشار خون شود.

۳. تخم کرفس التهاب را کاهش می‌دهد.

کرفس سرشار است از پلی‌ساکاریدها و آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند که مسئول خواص ضد التهابی کرفس هستند. مصرف کرفس از طریق مبارزه با رادیکال‌های آزاد و جلوگیری از التهاب می‌تواند سلامت کلی شما را حفظ کند. التهاب به عنوان مسبب بروز بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی، سرطان، آرتریت (التهاب مفصل) و غیره در نظر گرفته می‌شود.

کرفس دارای ده­ها نوع آنتی‌اکسیدان مفید، از جمله فرولیک اسید، کافئین اسید و کوئرستین است. تعجب‌آور نیست وقتی که تخم کرفس یک درمان خانگی مناسب برای طیف گسترده‌ای از بیماری‌های التهابی، از جمله درد مفاصل، کلیه، نقرس، اختلالات پوستی، عفونت ادراری و سندرم روده‌ی تحریک‌پذیر است.

۴. از زخم‌ها جلوگیری می‌کند.

پیشگیری از زخم یکی از مزایای شگفت‌انگیز تخم کرفس برای سلامتی است که دوست داریم در این مقاله به شما معرفی کنیم. استفاده از تخم کرفس در کاهش زخم‌ها و و جلوگیری از آنها موثر است. علاوه بر این، تخم کرفس همچنین به تسکین درد ناشی از زخم‌ها کمک زیادی می‌کند. کرفس حتی می‌تواند روده‌ها، روده‌ی بزرگ و معده را تغذیه کند، زیرا حاوی ترکیبات شیمیایی مفید مانند تانن‌ها، فلانوئیدها، آلکالوئیدها و روغن‌های فرار است که آزاد شدن شیره‌ی معده را تنظیم می‌کنند و سطح مخاط محافظ را بهبود می‌بخشد.

۵. به فرآیند از دست دادن وزن کمک می‌کند.

هنگامی که از مزایای شگفت‌انگیز تخم کرفس برای سلامتی صحبت می‌کنیم نمی‌توانیم تاثیری را که روی کاهش وزن دارد نادیده بگیریم. کرفس یکی از غذاهای مغذی برای کاهش وزن است زیرا کالری کمی دارد. کرفس را در آب بجوشانید تا دمنوشی آماده شود. نوشیدن نیم فنجان از این دمنوش در روز می‌تواند مواد مغذی بدن شما را تامین کند و متابولیسم لیپید را افزایش دهد.

۶. از بیماری‌های کبدی جلوگیری می‌کند.

مزایای شگفت‌انگیز تخم کرفس برای سلامتی شامل حفاظت از سلامت کبد و جلوگیری از بیماری‌های کبدی نیز می‌شوند زیرا تخم کرفس توانایی سوزاندن چربی در کبد را دارد. با نوشیدن یک فنجان دمنوش تخم کرفس می‌توانید به طور چشمگیری سطح چربی خون و عملکرد آنزیم کبد را بهبود بدهید. بنابراین، اگر از بیماری کبد رنج می‌برید، توصیه می‌شود که تخم کرفس یا کرفس را به رژیم خود اضافه کنید.

۷. نفخ را از بین می‌برد و فرآیند هضم را بهبود می‌دهد.

ترکیب روغنی تخم کرفس به نام NBP دارای خواص دیورتیک (ادرارآور) است. تخم کرفس به سم‌زدایی بدن کمک می‌کند. بنابراین عجیب نیست که بهبود فرآیند هضم از مزایای شگفت‌انگیز تخم کرفس برای سلامتی باشد. استفاده از این دانه‌های کوچک کمک می‌کند تا گردش خون درون روده افزایش بیابد و از شر احتباس آب در بدن خلاص شوید.

۸. تخم کرفس خواصی برای مبارزه با عفونت دارد.

تخم کرفس به علت خواص ضد باکتریایی که دارد به عنوان یک داروی گیاهی عالی به مدت قرن‌ها و به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه بر این، این دانه‌ها همچنین دارای خواص ضد میکروبی هستند. بسیاری از عفونت‌ها توسط باکتری‌های مضر ایجاد می‌شوند. تخم کرفس دارای توانایی مبارزه با باکتری‌های مضر، مهار رشد باکتری‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن است. این دانه‌های پرقدرت مزایای دیگری نیز برای سلامتی دارد. برای اطلاع از این خواص ادامه‌ی این نوشتار را بخوانید.

۹. خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.

آیا دوست دارید دیگر خواص شگفت‌انگیز تخم کرفس را برای سلامتی بدانید؟ نوشیدن دمنوش کرفس تهیه شده از تخم آن به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک می‌کند. کرفس یکی از سبزیجاتی است که از بدن در برابر سرطان محافظت می‌کند. هویج، رازیانه و جعفری از دیگر سبزیجات ضد سرطان هستند. ترکیبات شیمیایی محافظ به نام پلی‌استیلن مسئول مزایای تخم کرفس هستند. پلی‌استیلن توانایی حذف سموم از بدن را دارند. با توجه به مطالعات اولیه، پیوندی بین پلی‌استیلن و شکل‌گیری سرطان مانند سرطان روده، سرطان پستان و لوسمی وجود دارد. این ترکیب که حاوی خواص تقویت‌کننده‌ی سیستم ایمنی است، توانایی مهار رشد تومور را نیز دارد.

۱۰. عفونت‌های دستگاه ادراری را درمان می‌کند.

مزایای تخم کرفس برای سلامتی شامل درمان عفونت‌های دستگاه ادراری نیز می‌شود زیرا تخم کرفس می‌تواند اسید اوریک را کاهش دهد و تولید ادرار را افزایش دهد. تخم کرفس در جلوگیری از عفونت‌های دستگاه ادراری، مشکلات کلیوی و اختلالات مثانه موثر است.

۱۱. دفاع آنتی‌اکسیدانی و تولید انرژی را تقویت می‌کند.

تخم کرفس یک منبع عالی از منگنز است که نقش مهمی در تقویت دفاع آنتی‌اکسیدانی و تولید انرژی دارد. این دانه‌های کوچک دارای برخی از ترکیبات مفید است که می‌توانند با آسیب‌های رادیکال آزاد مبارزه کند.

۱۲. مقدار فراوانی کلسیم به بدن‌تان می‌رساند.

تخم کرفس سرشار از کلسیم است. کلسیم یک ماده معدنی ضروری است که نقش مهمی در تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها ایفا می‌کند. از آن‌جایی که استخوان‌های کودکان باید سریع رشد کنند، توصیه می‌شود کودکان کلسیم کافی از غذاهای سالم دریافت کنند. علاوه بر این، کلسیم برای حفظ انقباض عضلانی مناسب است. تعجب‌آور نیست که کلسیم مسئول بسیاری از خواص شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی است.

۱۳. درد را به طور قابل‌توجهی تسکین می‌دهد.

نقرس، آرتریت (التهاب مفاصل) و سایر بیماری‌ها باعث بروز درد ملایم و ناخوشایند می‌شود. یکی از مزایای شگفت‌انگیز تخم کرفس برای سلامتی کاهش درد است. التهاب، مسبب بروز درد است و تخم کرفس دارای خواص ضد التهابی است.

۱۴. تخم کرفس دارای خواصی برای آرام کردن عصب‌ها است.

مزایای تخم کرفس برای سلامتی شامل آرام کردن ماهیچه‌ها و عصب‌ها نیز می‌شود. با توجه به این مزیت، استفاده از این دانه‌های کوچک می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های عصبی کمک کند.

۱۵. از آرتروز و نقرس جلوگیری می‌کند.

عصاره‌ی تخم کرفس در پیشگیری از آرتریت و نقرس موثر است. خواص دیورتیک (ادرارآور)، ضد التهابی و ضد درد این دانه‌ها، مسئول این خاصیت هستند. استفاده از تخم کرفس می‌تواند خون را قلیایی کرده، عملکرد کلیه را بهبود بخشد و اسید اوریک بیش از حد را از بدن شما حذف کند. برای از بین بردن ناراحتی و درد ناشی از کریستال‌های نقرس، فقط باید یک فنجان دمنوش کرفس را به طور روزانه بخورید. اضافه کردن ۱۵ قطره روغن کرفس به آب داخل وان و سپس حمام کردن در آن دست کم به مدت ۱۰ دقیقه می‌تواند برای رهایی از درد ناشی از مشکلات عضلات و التهاب مفاصل به شما کمک قابل‌توجهی کند.

۱۶. تخم کرفس یک دفع‌کننده‌ی طبیعی پشه است.

تخم کرفس برای دور کردن پشه موثر است، و این در واقع یکی از مزایای شگفت‌انگیز تخم کرفس است که باید بدانید. استفاده از عصاره‌ی ۵ تا ۲۵ درصدی کرفس می‌تواند پشه‌ها را دست کم ۴ ساعت از شما دور نگه دارد. بنابراین، برای دور کردن پشه‌ها از خودتان باید چند قطره عصاره‌ی کرفس را به لوسیون بدن مورد علاقه‌تان اضافه کنید و سپس آن را روی پوست خود استعمال کنید. این روش را باید قبل از این‌که شب‌ها بیرون بروید استفاده کنید.

۱۷. تخم کرفس دارای خواصی برای کاهش اسپاسم عضلانی است.

زمانی که در مورد فهرست خواص فوق‌العاده‌ی تخم کرفس برای سلامتی صحبت می‌کنیم، باید تخم کرفس را به عنوان یک درمان مؤثر در خانه برای درمان اسپاسم عضلانی ذکر کنیم. روغن و عصاره‌ی تخم کرفس برای درمان بسیاری از مشکلات، از جمله اسپاسم عضلانی استفاده می‌شود. استفاده از این دانه‌های کوچک می‌تواند برای رهایی از این مشکل کمک زیادی به شما کند.

۱۸. با باکتری‌های مضر مبارزه می‌کند.

تخم کرفس به خاطر خواص ضد باکتریایی آن شناخته شده است. این خاصیت مسئول بسیاری از مزایای شگفت‌انگیز تخم کرفس برای سلامتی است. تخم کرفس یک درمان مؤثر برای بسیاری از بیماری‌های باکتریایی از جمله عفونت‌های دستگاه ادراری است.

۱۹. کیفیت خواب را بهبود می‌دهد.

خواب نقش مهمی در حفظ سلامت و آرامش ذهن ایفا می‌کند. با این حال، بسیاری از افراد به علت وجود برخی اختلالات، استرس و اضطراب دچار مشکل بی‌خوابی هستند و از نداشتن خواب کافی رنج می‌برند. بسیاری از مطالعات پیوند نزدیکی را بین منیزیم موجود در تخم کرفس و مدت، کیفیت و آرامش خواب پیدا کرده‌اند. تخم کرفس دارای توانایی بهبود کیفیت خواب و جلوگیری از بروز مشکل بی‌خوابی است. اگر از بی‌خوابی و اختلالات خواب رنج می‌برید، فقط باید دمنوش کرفس را به طور روزانه مصرف کنید تا بهبود قابل ملاحظه‌ای را در کیفیت خواب خود تجربه کنید.

۲۰. تولید گلبول‌های قرمز خون را افزایش می‌دهد.

تقویت تولید گلبول قرمز یکی از مزایای شگفت‌انگیز تخم کرفس برای سلامتی است زیرا تخم کرفس یک منبع عالی آهن و مس است. آهن و مس نقش مهمی در افزایش تشکیل سلول‌های جدید خون ایفا می‌کنند. کمبود آهن و مس ممکن است باعث بروز خستگی، کم خونی و ضعف عضلانی شود.

۲۱. از کلیه سنگ جلوگیری می‌کند.

تخم کرفس به طور گسترده‌ای برای درمان سنگ کلیه استفاده می‌شود و این در واقع یکی از مزایای شناخته شده‌ی تخم کرفس است. چنین تاثیری به این دلیل است که تخم کرفس یک منبع عالی از سدیم و پتاسیم است که در حذف سموم و مواد زائد از بدن شما موثر است. علاوه بر این، استفاده از کرفس می‌تواند عملکرد کلیه و روده را تحریک کند.

۲۲. دارای خواص ضدعفونی‌کننده است.

خواص ضدعفونی‌کننده‌ی تخم کرفس مسئول بسیاری از مزایای شگفت‌انگیز تخم کرفس برای سلامتی است. استفاده از این دانه‌های کوچک می‌تواند میکروب‌ها را از بین ببرد و از سلامت دستگاه ادراری محافظت کند. تخم کرفس که حاوی خواص دیورتیک (ادرارآور) است می‌تواند از احتباس آب در بدن جلوگیری کند. این خواص، سبب می‌شوند که این دانه‌ها داروی طبیعی موثری برای سیستیت (التهاب مثانه)، اختلال مثانه و اختلال کلیه است.

۲۳. مشکلات گوارشی را کاهش می‌دهد.

تخم کرفس یک درمان موثر برای بسیاری از مشکلات معده مانند سوزش سر دل، گاز معده و سوء هاضمه است. علاوه بر این، استفاده از این دانه‌ها در از بین بردن سایر مشکلات گوارشی مثل گرفتگی معده و اسپاسم عضلانی و جلوگیری از آنها موثر است. چنین تاثیری به این دلیل است که تخم کرفس یک منبع عالی فیبر و ویتامین C است که می‌توانند به حفظ حرکات سالم و منظم روده کمک کنند. با استفاده از این ماده‌ی خوراکی می‌توانید سموم و مواد زائد دستگاه گوارش را از بین ببرید. به همین دلیل است که که حل مشکلات مربوط به هضم باید در فهرست مزایای شگفت‌انگیز تخم کرفس قرار بگیرد.

۲۴. اسید اوریک را در بدن کاهش می‌دهد.

بالا بودن سطح اسید اوریک باعث نقرس می‌شود. تخم کرفس دارای توانایی کاهش اسید اوریک است. بنابراین، به عنوان درمان طبیعی و موثری برای نقرس محسوب می‌شود. تخم کرفس همچنین باعث کاهش التهاب و درد ناشی از کریستال‌های نقرس می‌شود. از بین بردن اسید اوریک در بدن یکی از مزایای شگفت‌انگیز تخم کرفس برای سلامتی است که دوست داشتیم در این مقاله به شما معرفی کنیم.

۲۵. دیابت را درمان و از بروز آن جلوگیری می‌کند.

استفاده از تخم کرفس در درمان و پیشگیری از دیابت موثر است. برای دیابت نوع ۱ که ناشی از ناکافی بودن انسولین در خون است، تخم کرفس باعث افزایش سطح انسولین در خون می‌شود. برای درمان دیابت، شما فقط باید ۲ تا ۳ فنجان دمنوش کرفس را به طور روزانه مصرف کنید. با این حال، اگر شما از داروهای دیابت استفاده می‌کنید، قبل از استفاده از تخم کرفس برای فایده بردن از این خواص، باید با پزشک یا متخصص مراقبت‌های بهداشتی خود مشورت کنید، به این دلیل که تخم کرفس می‌تواند با دیگر داروها واکنش نشان دهد.

۲۶. دارای خواصی برای درمان نقرس دارد.

مزایای شگفت‌انگیز تخم کرفس برای سلامتی شامل کاهش التهاب و کاهش اسید اوریک نیز می‌شود. بنابراین، تخم کرفس یک درمان خانگی مناسب برای نقرس است. تخم کرفس می‌تواند به کاهش تورم و درد ناشی از نقرس کمک کند.

۲۷. ناراحتی‌های قاعدگی را تسکین می‌دهد.

روغن و عصاره‌ی تخم کرفس یک درمان موثر خانگی برای رفع ناراحتی‌های قاعدگی، چرخه‌ی نامنظم قاعدگی، دیسمنوره‌ (قاعدگی دردناک) و جریان قاعدگی است. این مورد در واقع، خواص شگفت‌انگیز تخم کرفس برای سلامت زنان است که دوست داریم در این مقاله به شما معرفی کنیم. آپیول موجود در روغن تخم کرفس برای سیستم غدد درون ریز مناسب است. آپیول توانایی درمان اختلالات قاعدگی و سندروم پیش از قاعدگی (PMS) را دارد. برای از بین بردن درد و گرفتگی‌های قاعدگی، از عصاره‌ی تخم کرفس سه بار در روز و به مدت ۳ روز استفاده کنید. برای رسیدن به نتیجه‌ی بهتر، باید عصاره‌ی تخم کرفس را با عصاره‌ی رازیانه و زعفران ترکیب کنید.

۲۸. اضطراب را کنترل می‌کند.

روغن تخم کرفس را می‌توان در آروماتراپی برای درمان ناراحتی، اضطراب، بی‌خوابی و استرس ذهنی استفاده کرد. اثرات طراوت‌بخش و آرام‌بخش روغن این دانه‌ها می‌تواند اضطراب و استرس را کاهش دهد. تمام کاری که باید بکنید این است که چند قطره روغن تخم کرفس را به آب داخل وان اضافه کنید و پس از آن به مدت دست کم ۱۰ دقیقه در این آب استراحت کنید تا به طور قابل‌توجهی تسکین بیابید. اضطراب یکی از مزایای شگفت‌انگیز تخم کرفس برای سلامتی است که باید بدانید.

۲۹. عملکرد شناختی را تقویت می‌کند.

تخم کرفس یک منبع عالی آهن است که جریان خون به مغز و تولید هموگلوبین را افزایش می‌دهد. کمبود آهن و اکسیژن در مغز ممکن است بر عملکرد شناختی تاثیر بگذارد و منجر به اختلالات شناختی مانند بیماری زوال عقل و آلزایمر شود.

۳۰. سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

تخم کرفس منبع فوق‌العاده‌ی ویتامین C است که توانایی تقویت سیستم ایمنی بدن را دارد. بهبود سیستم ایمنی بدن نیز به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان‌های قوی در تخم کرفس است. سیستم ایمنی قوی نقش مهمی در محافظت از بدن شما در برابر سرماخوردگی و انواع بیماری‌ها دارد.

۳۱‍. علائم آسم را درمان می‌کند.

ویتامین C موجود در تخم کرفس می‌تواند با آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد مبارزه کند. آسم یک بیماری التهابی است و تخم کرفس دارای خواص ضد التهابی است. تعجبی ندارد که درمان علائم آسم یکی از مزایای شگفت‌انگیز تخم کرفس برای سلامتی است.

۳۲. تخم کرفس دارای خواصی برای تسکین میگرن است.

تخم کرفس سرشار از کومارین است که توانایی تسکین میگرن را دارد. از بین بردن میگرن یکی از خواص شگفت‌انگیز تخم کرفس برای سلامتی است.

۳۳. بیماری‌های چشم را درمان می‌کند.

اگر از بیماری‌های چشم رنج می‌برید، باید کمی دمنوش کرفس روی پلک‌های آسیب دیده استعمال کنید. علاوه بر این، تخم کرفس برای چشم‌ها خواص بسیار زیادی دارد. به عنوان مثال، استفاده از این دانه‌های کوچک می‌تواند به بهبود سلامت چشم، جلوگیری از دژنراسیون ماکولا (تباهی لکه‌ی زرد) و کاهش خطر آب مروارید کمک کند.

اثرات جانبی تخم کرفس

ما خواص شگفت‌انگیز تخم کرفس را برای سلامتی می‌دانیم. اما عوارض جانبی تخم کرفس چیست؟ به گفته‌ی FDA (سازمان غذا و دارو) در ایالات متحده، تخم کرفس یک محصول بدون خطر است. این بدان معنا است که اگر تخم کرفس را در حد اعتدال مصرف کنید، عوارض جانبی جدی بر روی سلامت شما نشان نمی‌دهد. با این حال، به ندرت ممکن است که مصرف‌کنندگان تخم کرفس دچار آلرژی شوند. هنگامی که شما علائم و نشانه‌های آلرژی را متوجه می‌شوید، باید بلافاصله با پزشک یا متخصص مراقبت‌های بهداشتی خود وقت ملاقات بگیرید. آلرژی اغلب در افرادی مشاهده می‌شود که به قارچ، هویج، قاصدک و توس آلرژی دارند.

برگاپتن، ترکیبی موجود در روغن تخم کرفس، حساسیت پوست به نور خورشید را افزایش می‌دهد. در نتیجه، اگر از آن به صورت نادرست و بدون دقت استفاده کنید، ممکن است خطر آفتاب سوختگی و سرطان پوست ناشی از آفتاب را افزایش بدهید.

بنابراین، پس از استفاده از روغن تخم کرفس، باید به مدت دست کم ۸ ساعت بیرون نروید. اگر چه مزایای شگفت‌انگیز تخم کرفس می‌تواند شامل سقط جنین شود، استفاده از آن برای زنان باردار توصیه نمی‌شود. در صورت مصرف تخم کرفس به میزان زیاد، آپیول موجود در آن ممکن است خطر سقط را افزایش دهد. به دلیل کمبود اطلاعات معلوم نیست که آیا محصولات تخم کرفس در طول شیردهی ایمن هستند یا نه.

بنابراین، اگر زنان شیرده نباید از آن برای مصارف دارویی استفاده کنند. بیماران مبتلا به فشار خون پایین نباید از محصولات تخم کرفس استفاده کنند. اگر داروهای ادرآور، آرام‌بخش، رقیق‌کننده‌های خون یا هر داروی دیگری برای اختلالات خواب، مشکلات تیروئید، مشکلات کلیوی و اختلالات خون مصرف مصرف می‌کنید، باید از مصرف تخم کرفس پرهیز کنید. به این دلیل که محصولات تخم کرفس ممکن است اثرات این داروها را تحت تاثیر قرار دهند. اگر در فکر این هستید که آیا می‌توانید از تخم کرفس برای مشکلات و اختلالات سلامتی خود استفاده کنید، نخستین کلید مهم این است که با پزشک یا متخصص مراقبت‌های بهداشتی‌تان مشاوره کنید.

منبع : مجله بازده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *