آشپزیپیش غذا و دسرسالاد و سس

طرز تهیه سالاد مکزیکی و روش تهیه

سالاد مکزیکی یک پیش غذای خوشمزه و سالم است که شما می توانید این سالاد خوشمزه را برای پذایریی از مهمان هایتان در مجالس و مهمانی ها تهیه کنید. در این مطلب طرز تهیه سالاد مکزیکی را به صورت مرحله به مرحله به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

سالاد مکزیکی از جمله سالادهایی است که مانند سالاد کلم با کلم تهیه می شود. در ادامه این مطلب طریقه ساخت سالاد مکزیکی را با بهترین روش در اختیار شما کدبانوهای عزیز و گرامی قرار داده ایم.

سالاد ها انواع متفاوتی دارند مانند سالاد کاهو، سالاد اندونزی، سالاد سزار، سالاد شیرازی و … که هر کدام می توانند تنوع زیادی به عنوان دسر و پیش غذا به سفره شما ببخشند. امروز ما قصد داریم شما را با دستور تهیه سالاد مکزیکی خوشمزه که دارای طعم و مزه ایده آلی است و می تواند سفره شما را متنوع تر از گذشته سازد آشنا کنیم.

مواد لازم

کلم پیچ بنفش : ۱/۲ کاسه ماست خوری
کلم پیچ سفید : ۱/۲ کاسه ماست خوری
کالباس : ۳۰۰ گرم
کنسرو ذرت : ۱ کاسه ماست خوری
سس مایونز : ۱ کاسه ماست خوری
سرکه : ۴ قاشق غذا خوری
شکر : ۱/۲ قاشق غذا خوری
ماست : ۱ کاسه ماست خوری
نمک و فلفل : به میزان لازم

طرز تهیه سالاد مکزیکی

برای تهیه سالاد مکزیکی ابتدا سس مایونز و ماست را در درون ظرفی مناسب بریزید و با کمک همزن دستی و یا چنگال به خوبی آن ها را با یکدیگر مخلوط کنید.

بعد از این که همه این مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کردید کلم و ذرت و کالباس های خرد شده را به سالاد اضافه کنید در این مرحله سالاد مکزیکی آماده سرو می شود.

آموزش دیگری از طرز تهیه سالا مکزیکی

سالاد مکزیکی یک پیش غذای سالم و خوش طعم می باشد که در مجالس و مهمانی های مختلف نیز می توان مورد استفاده قرار داد و در این روش از موادی مثل گوشت مرغ یا کالباس و ذرت و کلم در تهیه آن استفاده شده است، برای آشنایی با دستور پخت این نوع سالاد لذیذ در ادامه همراه ما شوید.

مواد لازم

  • کلم پیچ سفید/ ۲۵۰ گرم
  • کلم پیچ بنفش/ ۲۵۰ گرم
  • ذرت پخته شده یا کنسرو ذرت/ ۸۰ گرم
  • خیار شور/ ۲ عدد متوسط
  • هویج/ یک عدد متوسط
  • ماست/ ۳۰۰ گرم
  • سس مایونز/ ۲۰۰ گرم
  • سرکه سفید/ ۳ قاشق غذاخوری
  • آبلیمو/ ۳ قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون/ ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری
  • کالباس یا گوشت مرغ پخته شده/ ۳۰۰ گرم
  • نمک و فلفل/ به مقدار لازم

روش تهیه سالاد مکزیکی با مرغ و ذرت

در ابتدا باید همه برگ های کلم را جدا کنید و خوبی بشویید. سپس برگ ها را خلالی ریز کرده و در ظرفی بریزید. سپس گوشت مرغ پخته شده و یا کالباس را ریز کنید و به کلم های خرد شده بیافزایید.

سپس هویج ها را پوست کنده و بشویید و با رنده ریز کرده به مخلوط قبلی اضافه کنید، در ادامه خیار شور ها را نیز خرد کنید و به همراه نخود فرنگی و ذرت پخته شده به آن بیافزایید و همه مواد را با هم مخلوط کنید و هم بزنید.

به منظور آماده کردن سس سالاد مایونز نیز لازم است تا سرکه، روغن زیتون، آبلیمو و نمک و فلفل را با یکدیگر مخلوط کرده و با استفاده از همزن دستی یا چنگال کاملا هم بزنید تا مخلوط یکدست شود. سپس سس حاصل شده را روی سالاد بریزید و اندکی صبر کنید تا سس به طور کامل به خورد مواد برود.

نکاتی درباره طرز تهیه سالاد مکزیکی

عده ای از افراد در ترکیب مواد سالاد مکزیکی از کشمش و یا قارچ نیز استفاده می کنند که در صورت تمایل و با توجه به ذائقه خودتان نیز می توانید استفاده کنید.

همچنین از گوجه های گیلاسی، ذرت، کالباس و … می توانید برای تزئین روی سالاد مکزیکی استفاده کنید.

بعد از این که سالاد آماده شد، می توانید آن را در درون ظرف های بستنی خوری بکشید و با کمک کالباس خرد شده و سس تزیین سالاد را انجام دهید. همانطور که در این مطلب ملاحظه فرمودید طرز تهیه سالاد مکزیکی در منزل بسیار راحت و آسان است. در صورت تمایل می توانید برای تهیه سالاد های متنوع به بخش انواع سالاد مراجعه کنید.

منبع : آرگا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *