روانشناسیسبک زندگی

۴ اشتباه رایج هنگام بیدار شدن

هیچ برنامه‌ای برای بیدار شدن وجود ندارد که روز همه افراد جواب دهد. بنابراین نمی‌توانیم برنامه‌ای را به شما ارائه دهیم که همه شما با حال خوب بیدار شوید و روز خوبی را شروع کنید. اما یک سری عادت‌های اشتباه هستند که اکثر افراد آن را انجام می‌دهند. با حذف این عادت‌ها می‌توانید روز خود را با شادابی و انرژی بیشتری شروع کنید. کارهایی که شما در چند دقیقه اول بعد از بیدار شدنتان انجام می‌دهید در کل روزتان تاثیر می‌گذارند و می‌توانند اوضاع شما را دگرگون کنند.

برای اینکه بتوانید بهترین بهره را از روزتان ببرید با ما همراه باشید تا با اشتباهات صبحگاهی آشنا شوید و در حد امکان از آن‌ها دوری کنید.

اشتباهات رایج هنگام بیدار شدن

اشتباهات رایج هنگام بیدار شدن

۱. چند بار ساعت را کوک کردن

این کار از کارهای متداولی است که اکثر افراد آن را تجبه کرده‌اند. هنگامی که ساعت شما به صدا در می‌آید اما احساس می‌کنید هنوز آماده بیدار شدن نیستید دوباره ساعتتان را برای چند دقیقه دیگر کوک می‌کنید و به خواب می‌روید. اما بهتر است از این کار دست بکشید حتی اگر فاصله بین دو زنگ ساعتتان چند دقیقه بسیار کوتاه باشد. محققان معتقدند چندین بار ساعت را کوک کردن اصلا ایده جالبی نیست.

هنگامی که شما برای بار دوم یا چندم ساعتتان را برای زنگ آماده می‌کنید و بعد از آن می‌خوابید وارد یک چرخه خواب می‌شوید که نمی‌توانید آن را در مدت زمان کوتاه به پایان برسانید. به همین دلیل بعد از بیدار شدن به جای اینکه سرشار از انرژی و حال خوب باشید، کسل، بی حوصله و گیج خواهید بود.

۲. ماندن در تختخواب

بعد از اینکه تمرین کردید که با یک بار زنگ خوردن ساعت بیدار شوید باید بیدار ماندن در رختخواب را کنار بگذارید. به جای اینکه در رختخواب دراز بکشید و سقف را نگاه کنید روی تخت بنشینید و بدنتان را کش و قوس دهید تا احساس بهتری به شما دست دهد. این کار اعتماد به نفس شما را برای ادامه روزتان تامین می‌کند و حال خوبی به شما می‌دهد. بعد از بیدار شدن بازوهاستان را به شکل v باز کنید و بکشید. این مسئله باعث می‌شود روحیه‌ای شادتر داشته باشید.

۳. چک کردن ایمیل‌ها

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که تلفن همراهتان را نزدیکتان می‌گذارید و می‌خوابید احتمالا بعد از بیدار شدن به طور ناخودآگاه دستتان به سمت گوشی‌تان می‌رود و شروع به چک کردن ایمیل‌ها و پیام‌هایتان می‌کنید. اما بهتر است این کار را انجام ندهید. اگر صبحتان رابه این ترتیب شروع کنید، هرگز نمی‌توانید ذهن‌تان را در آغاز روز متمرکز کنید.

مطمئن باشید پیام‌های شما می‌توانند مدت دیگری هم منتظر بمانند تا سر فرصت آن‌ها را مطالعه کنید و جواب دهید. بهتر است به پیام‌هایتان به این چشم نگاه کنید که آن‌ها پروژه‌هایی هستند که به تمرکز نیاز دارند بنابراین بهتر است در زمان مناسب‌تری به آن‌ها بپردازید.

۴. مرتب نکردن تخت خواب

هنگامی که این بحث پیش می‌آید خیلی از افراد معتقدند چرا باید تختم را مرتب کنم؟ من که چند ساعت دیگر دوباره به آن برمی‌گردم. مرتب کردن تختخوابتان باعث می‌شود در روز بهره‌وری بیشتری داشته باشید. این کار یک عادت مهم است که می‌تواند باعث شود سایر عادت‌های خوب در شما تقویت شود.

منبع: کتاب کاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *