روانشناسیسبک زندگی

۸ چیزی که باید به آن عادت کنید

همه‌ی ما بارها گفته یا شنیده‌ایم که چشماتون قشنگ می‌بینه!

با این حال همه چیز به چشم بیننده بر نمی‌گردد، و ما قدردان چیزهایی مانند یک چهره‌ی جذاب و بی عیب و نقص، رنگ پوست زیبا، تناسب اندام و موهای سالم و براق هستیم؛ چرا که باعث زیبا‌تر شدنمان می‌شوند. درست است که همه‌ی ما ملکه‌ی زیبایی نیستیم، اما می‌توانیم با پیروی از شیوه‌ی زندگی خاصی ظاهرمان را بهبود بخشیده و تا زمانی که زنده‌ایم زیبا بمانیم.

  1. از پوستتان مراقبت کنید

عادت کنید پیش از اینکه به رختخواب بروید و بخوابید، تمام آرایشتان را کاملاً پاک کنید. هر آرایشی که بر روی صورتتان باقی بماند، از آنجایی که منافذ پوست را مسدود می‌کند، به رشد انواع آکنه بر روی صورت زیبایتان کمک می‌کند. زمانی که زیر خورشید می‌روید، سعی کنید خود را بیش از اندازه در معرض تابش نور خورشید قرار ندهید، چرا که می‌تواند باعث خشکی و قرمزی پوستتان شود.

  1. از موهایتان مراقبت کنید

یاد بگیرید تا به خوبی از موهایتان مراقبت کنید! شما اختیار دارید تا خودتان بین شامپوها و نرم‌کننده‌های گیاهی و غیر گیاهی موجود در فروشگاه‌ها انتخاب کنید. برچسب محصولات را به دقت بخوانید و ببینید که کدام محصولات مناسب شما هستند.

  1. سالم بخورید

برنامه‌ی غذایی شما برای کمک به حفظ سلامتی و زیبایی شما بسیار مهم است. فرد ناسالم و نگران یا ماتم گرفته بخاطر بیماری‌اش نمی‌تواند در چشم دیگران زیبا جلوه کند. علاوه بر این، مصرف برخی مواد غذایی خاص همچون میوه‌ها، سبزیجات، گوشت سفید یا بدون چربی، پنیر، ماست، تخم مرغ و شیر، پوست شما را تغذیه کرده و باعث درخشندگی‌اش می‌شوند، و به شما کمک می‌کنند تا از بیماری‌ها هم دور بمانید و سلامت جسمی‌تان حفظ شود.

  1. آب فراوان بنوشید

با نوشیدن مقدار زیادی آب تصفیه شده، از دهیدراته شدن یا از دست دادن آب بدنتان دوری می‌کنید. نوشیدن آب کافی از پیری زودرس پوستتان نیز جلوگیری می‌کند.

  1. از مست کننده‌ها دوری کنید

سیگار کشیدن و نوشیدن الکل، هر دو عادات بدی هستند که در دراز مدت به بدن شما آسیب می رسانند. حتی اگر از این دو لذت می‌برید یا اینکه بصورت تفریحی می‌کشید و می‌نوشید، به نفع خودتان است که هر چه زودتر آن‌ها را کنار بگذارید، در اینصورت سلامتی بدنتان را حفظ کرده و برای مدت بیشتری جوان خواهید ماند. همین موضوع درباره‌ی مواد مخدر هم وجود دارد!

  1. ورزش کنید

یوگا بدن شما را روزانه نرمش می‌دهد و ظاهری جوان به شما خواهد بخشید. همچنین به بدنتان کمک خواهد کرد تا از شر بیماری‌های خاصی خلاص شود یا اینکه شرایط بدنی خاصی را تحت کنترل در آورد. اگر برای یوگا وقت ندارید، چند دقیقه در هر روز را صرف ورزش کنید تا چربی‌های اضافه را آب کرده و عضلات بدنتان را تقویت کنید.

  1. مدیتیشن را امتحان کنید

ما در دوره زمانه‌ی پر استرسی زندگی می‌کنیم. برای مقابله با استرس، تمرینات تنفسی را امتحان کنید، سعی کنید در موقعیت‌های استرس زا نفس عمیق بکشید. مدیتیشن برای چند دقیقه، به آرام کردن اعصاب شما خیلی کمک خواهد کرد. شخصی که آرامش دارد، قطعاً از کسی که استرس و اضطراب دارد زیبا‌تر بنظر می‌رسد.

  1. خوب بخوابید

در نهایت، یک خواب خوب شبانه، بین ۷ تا ۸ ساعت برای داشتن بدنی سالم ضروری است، و به شما کمک خواهد کرد تا آرامش پیدا کنید و چهره‌ای زیبا و آرام بدست آورید.

منبع: مجله تناسب اندام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *