میان وعده های سیر کننده

میان وعده های سیر کننده ای که هر روز باید مصرف کنید

دلایل زیادی وجود دارد که میان وعده های سالم و سیر کننده را در لیست برنامه ی کاهش وزن خود بگنجانید. غذاهای کامل و سالم به شما کمک می کنند تا کمتر احساس گرسنگی کنید و دچار وسوسه های غذایی شوید. به طور کلی میان وعده ای که مصرف می کنید باید بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ کالری و حاوی ۱۰ گرم پروتئین و ۵ گرم فیبر باشد. این میزان کالری، فیبر و پروتئین شما را تا وعده ی بعد سیر نگه می دارد.

میان وعده های سیر کننده: سیب و کره بادام زمینی

میان وعده های سیر کننده- سیب و بادام زمینی- برنافیت

سیب به دلیل فیبر فراوان یکی از میوه های مناسب برای کاهش وزن است. تنها ۲ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی، پروتئین و چربی های سالم را برای بدن شما فراهم خواهد کرد. تنها باید برچسب روی محصول را بخوانید تا ناخواسته دچار چربی های ناسالم و قند نشوید.

میان وعده های سیر کننده: هویج با حمص

میان وعده های سیر کننده- هویج با حمص- برنافیت

حمص منبع خوبی از پروتئین های گیاهی است. سبزیجات خام همچون کرفس و هویج نیز سرشار از کارتنوئید و پلی فنول هایی است که سطح انسولین را بهبود می بخشد و سایز کمر و شاخص توده بدنی را کاهش می دهد.

میان وعده های سیر کننده: دسر حمص با میوه

میان وعده های سیر کننده- دسر حمص- برنافیت

این دسر هم درست مثل حمص از نخود تشکیل شده، اما طعم آن شیرین تر است. از آنجا که این دسر سرشار از پروتئین و فیبر است، موجب می شود تا دچار گرسنگی نشوید. می توانید مقداری نخود را با عصاره ی وانیل، پودر کاکائو شیرین نشده و مقداری شربت افرا مخلوط کنید تا شیرینی طبیعی دسر را فراهم کنید.

میان وعده های سیر کننده: اسموتی سبز

میان وعده های سیر کننده- اسموتی- برنافیت

اسموتی ها روش خوبی برای دریافت انواع ویتامین ها از طریق میوه و سبزیجات است. علاوه بر آن نوشیدنی بسیار خوبی برای کاهش وزن محسوب می شود. برای تهیه ی اسموتی اسفناج می توانید مقداری اسفناج ریز را با مقداری انبه یخ زده، ¾ فنجان شیر و یک قاشق غذاخوریبذر کتان پودر شده یا یک مشت کلم و توت، ¾ فنجان شیر بادام شیرین نشده و ۱ قاشق غذاخوری کره بادام مخلوط کنید.

میان وعده های سیر کننده: بادام و دانه انار

میان وعده های سیر کننده- بادام و دانه انار- برنافیت

در یک مطالعه نشان داده شد که زنان چاقی که به مدت ۳ ماه هر روز ۴۲٫۵ گرم آجیل مصرف می کنند، وزن بیشتری را نسبت به زنانی که آن را مصرف نمی کنند، کم می کنند. ¼ فنجان بادام را با ½ فنجان دانه انار مخلوط کنید. آب و فیبر موجود در این ترکیب شما را به مدت زیادی سیر نگه می دارد.

پیشنهاد برنافیت: 
چگونه با مصرف غذای کمتر احساس سیری بیشتری داشته باشیم؟

میان وعده های سیر کننده: مخلوط ماست یونانی

میان وعده های سیر کننده- ماست یونانی- برنافیت

مقداری میوه یا گرانولا را جایگزین دانه های تفت داده و شور کدو، زیتون و گوجه گیلاسی خرد شده کنید.  می توانید این مواد را با ماست یونانی مخلوط کنید. در هر فنجان ماست ۲۳ گرم پروتئین و مقدار زیادی پروبیوتیک وجود دارد. این میزان موجب می شود تا تنها در عرض شش هفته بتوانید ۴ درصد از چربی های خود را کاهش دهید.

میان وعده های سیر کننده: پنیر کاتیج با تمشک

میان وعده های سیر کننده- پنیر کاتیج و تمشک- برنافیت

علاوه بر پروتئین فراوان (حدود ۲۵ گرم در هر فنجان)، پنیر پر چرب کاتیج سرشار از لینولئیک اسید است. یک نوع اسید چرب که به کاهش چربی ها کمک می کند. با مصرف هر فنجان از این میان وعده می توانید از یک شیرینی کم کالری و مقدار زیادی فیبر بهره مند شوید.

میان وعده های سیر کننده: پسته

میان وعده های سیر کننده- پسته- برنافیت

هوس یک غذای شور کرده اید؟ پسته یک ماده ی سرشار از فیبر و پروتئین است. طبق مطالعات افرادی که ۲۴۰ کالری در روز آجیل مصرف کردند، توانستند BMI خود را در هر ماه تا یک عدد کاهش دهند. اما افرادی که به همان میزان چوب شور مصرف کردند، چنین اتفاقی در آنها رخ نداد.

منبع: مجله سلامت

نویسنده مطلب:




پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.