کاهش وزن با جادوی امگا ۳

اسیدهای چرب امگا ۳ دسته ای از چربی ها هستند که برای سلامت بدن ضروری می باشند. علاوه بر حفظ سلامت بدن و پوست، امگا ۳ برای کاهش وزن نیز فوق العاده است. جالب است بدانید که این ماده حتی اگر به کاهش وزن کمک نکند، برای کاهش سایز و ماهیچه سازی فوق العاده است.

روغن ماهی از جمله چربی هاییست که سرشار از امگا ۳ است. چندین نوع امگا ۳ وجود دارد که مهم ترین آنها در دو گروه دسته بندی می شوند. با برنافیت همراه باشید.

انواع اسیدهای چرب امگا ۳

امگا 3- برنافیت

  • اسیدهای چرب امگا ۳ ضروری: آلفا لینولئیک اسید تنها اسید چرب امگا ۳ ضروری است که در بسیاری از غذاها یافت می شود. گردو، شاه دانه، بذر کتان، دانه چیا و روغن آنها سرشار از این نوع امگا ۳ هستند.
  • اسیدهای چرب امگا ۳ زنجیره بلند: مهم ترین آنها اسید ایکوزاپنتانوئیک و اسید داکوزاگزازنئیک هستند. آنها اصولا در روغن ماهی و ماهی های چرب وجود دارند، اما می توان آنها را در غذاهای دریایی، جلبک و روغن جلبک نیز یافت.

آلفا لینولئیک اسید بسیار ضروری است، چرا که بدن قادر به تولید آن نیست. یعنی شما باید آن را از غذای خود دریافت کنید. از طرف دیگر، ایکوزاپنتانوئیک و اسید داکوزاگزازنئیک چندان ضروری نیستند، چرا که بدن با استفاده از آلفا لینولئیک اسید می تواند آنها را تولید کند. برای دریافت این ماده هفته ای دو بار ماهی چرب مصرف کنید و یا از مکمل آن استفاده کنید.

تاثیر مصرف امگا ۳ در کاهش وزن

مصرف امگا ۳ به شکل های گوناگونی بر روی کاهش وزن و لاغری تاثیر می گذارد:

گرسنگی و اشتها را کاهش می دهد

امگا 3- کاهش اشتها- برنافیت

مصرف این ماده برای افرادی که رژیم می گیرند نیز مفید است، چرا که ممکن است به یکباره دچار گرسنگی شوند. طبق مطالعات، افرادی که امگا ۳ بیشتری همراه با غذای خود مصرف می کنند، به مدت ۲ ساعت بیشتر احساس سیری می کنند. مطالعه ی جالب دیگری نشان داد که مصرف این ماده سطح هورمون سیری را در افراد چاق افزایش و در افراد لاغر کاهش می دهد.

سوخت و ساز بدن را بالا می برد

سوخت و ساز بدن با نرخ متابولیک شما اندازه گیری می شود که میزان کالری مصرفی شما را در روز نشان می دهد. هرچه میزان سوخت و ساز بدن شما بالاتر باشد، کالری بیشتری در طول روز می سوزانید و به مدت بیشتری آن را حفظ می کنید. در یک مطالعه نشان داده شد که افراد سالمی که در طول روز و به مدت ۱۲ هفته ۳ گرم روغن ماهی مصرف کردند، میزان سوخت و ساز آنها ۱۴ درصد معادل ۱۸۷ کالری افزایش یافت.

تاثیر ورزش را افزایش می دهد

امگا 3- افزایش تاثیر ورزش- برنافیت

مصرف روغن ماهی یا امگا ۳ کالری سوزی و چربی سوزی را در طول ورزش دو چندان می کند. احتمالا دلیل آن این است که شما برای تامین انرژی خود در طول ورزش به جای مصرف کربوهیدرات ها به سراغ چربی های سالم رفته اید. نتایج یک مطالعه نشان داد زنانی که به مدت ۱۲ هفته ۳ گرم روغن ماهی در روز مصرف می کنند، ۱۰ درصد کالری و ۱۹ تا ۲۷ درصد چربی بیشتری نسبت به دیگران می سوزانند.

به کاهش سایز کمک می کند

امگا 3- کاهش سایز- برنافیت

جالب است بدانید که روغن ماهی یا امگا ۳ حتی اگر به  کاهش وزن کمک نکند، موجب کاهش سایز و ماهیچه سازی می شود. گاهی اوقات وزن شما روی ترازو شما را فریب می دهد، چرا که شما با وجود ماهیچه هم ممکن است همان وزن را داشته باشید. به همین دلیل است که گفته می شود به جای ترازو از آنالیز بدن و اندازه گیری درصد چربی ها استفاده شود. بنابراین، مصرف روغن ماهی شاید وزن شما را روی ترازو کمتر نشان ندهد، اما لباس های شما را به تنتان زیباتر می کنند.

حرف آخر

اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در روغن ماهی برای سلامت بدن بسیار مفید هستند که یکی از آنها کمک به کاهش وزن است. علاوه بر کاهش وزن، این اسیدها به کاهش سایز و ماهیچه سازی نیز کمک می کنند.  به طور کلی می توان گفت که تاثیر مصرف آنها زمانی بیشتر می شود که با سبک زندگی سالم و فعالیت بدنی همراه باشند.

منبع: برنافیت

نویسنده مطلب:




پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.