تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

بدون رژیم و ورزش در خانه لاغر شوید

نمی‌توانید با خوردن یک قرص، یا خواندن یک وِرد، از چربی‌های انباشته شده در بدنتان خلاص شوید. چاقی، کابوسی است که سالهای سال با شما همراه بوده و حتی مربی‌های ورزشی باشگاه‌ها هم نتوانسته‌اند آن را از زندگی شما بیرون کنند. اما پایان قصه این نیست. شما می‌توانید رویای لاغری در خانه را محقق کنید و با اصلاح عادات غذایی و سبک زندگی‌تان، چند قدم به تناسب اندام نزدیک‌تر شوید.

به موقع بخوابید

حواستان به وضعیت هورمون‌هایتان باشد. اگر خواب کافی و با کیفیتی نداشته باشید، بدنتان میل بیشتری به غذا خوردن نشان می‌دهد و سوخت و ساز بدن هم پایین می‌آید و هر روز چاق‌تر می‌شوید.

اگر نمی‌خواهید به قول بعضی‌ها حتی خوردن آب هم چاقتان کند، هر شب حداقل هفت ساعت بخوابید. خواب به موقع و کافی، به تنظیم سوخت و ساز بدنتان کمک می‌کند و رویای لاغری در خانه را هم محقق می‌کند.

ادویه درمانی کنید

مصرف ادویه‌های لاغر کننده، شما را لاغر نمی‌کند اما به بیشتر شدن سوخت و ساز بدنتان کمک می‌کند. واقعیت این است که برای لاغری در خانه فرمول سریع‌السیری وجود ندارد و شما با اصلاح سبک زندگی‌تان در گذر زمان، می‌توانید به این هدف برسید.

اگر در غذایتان بیشتر فلفل سیاه و قرمز بریزید و گاهی دارچین و زنجبیل را هم به غذاهایتان اضافه کنید، احتمال افزایش وزنتان پایین می‌آید. مصرف هل، زیره، میخک و پودر سیر هم به بیشتر شدن سوخت و ساز بدنتان کمک می‌کند.

لاغری در خانه با آشپزی

مصرف غذاهای آماده، یکی از دلایل اصلی بالا رفتن وزن است. این غذاها نه تنها چرب و پرنمک هستند، بلکه به دلیل استفاده از خوراکی‌های فراوری شده در آنها، تعادل بدنتان را بر هم می‌زنند. برای اینکه تناسب اندامتان را حفظ کنید، خودتان دست‌بکار شوید و ترکیبات سالمی را در قابلمه بریزید.

لاغری در خانه

آب بنوشید

کم‌آبی بدن، به شما احساس گرسنگی را القا می‌کند و بدون آنکه واقعا گرسنه باشید، شما را به سمت یخچال می‌کشاند. برای لاغری در خانه باید به اندازه کافی آب بنوشید و حتی در زمانی که احساس گرسنگی می‌کنید، قبل از خوردن غذا یا هله‌هوله، یک لیوان آب میل کنید.

ساعت ۱۰ قهوه بنوشید

نوشیدن قهوه، آن هم در ساعتی مشخص در هر روز، بدن را متعادل نگه می‌دارد. قهوه سرشار از آنتی‌اکسیدان است و به بالا رفتن سوخت و ساز بدن هم کمک می‌کند. برای اینکه روند کاهش وزنتان سرعت بگیرد، توصیه می‌کنیم که هر صبح یک فنجان قهوه و هر عصر یک فنجان چای سبز بنوشید.

شام را زود بخورید

برای کاهش وزن، نیازی به حذف وعده شام ندارید، تنها کافی است که شامتان را در ابتدای شب میل کنید. اگر بعد از ساعت ۸ شب، جز میوه و سبزیجات تازه چیزی نخورید، احتمال اینکه در مدت مورد انتظارتان وزن کم کنید، بیشتر می‌شود.

در بشقاب کوچک غذا بخورید

شما هم از آن دسته آدم‌هایی هستید که به خوردن همه غذای موجود در بشقاب عادت دارند؟ نیازی نیست این عادت را از سرتان بیرون کنید؛ برای اینکه غذای کمتری به معده‌تان وارد شود، بهتر است اندازه بشقابتان را تغییر دهید و کوچکترش کنید تا چشمتان زودتر از قبل سیر شود.

رومیزی آبی بیندازید

رنگ‌ها تاثیر زیادی روی اشتهای شما می‌گذارند. محققان می‌گویند رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز اشتها را چند برابر می‌کنند و در مقابل رنگ‌هایی مثل آبی، میل شما به پرخوری را از بین می‌برند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که فضای آشپزخانه را به جای استفاده از با رنگ اشتها آور قرمز، با آبی و سفید تزیین کنید.

روی سالادتان روغن زیتون بریزید

برای لاغر شدن به حذف همه چربی‌ها نیاز ندارید؛ چیزی که به آن محتاجید، کم کردن سهم چربی‌های اشتباه شده و بیشتر کردن میزان چربی‌های ضروری در رژیم‌تان است. مصرف میوه‌های چرب مثل زیتون و آواکادو و اضافه کردن روغن‌هایی مثل روغن زیتون به غذا و سالاد، این چربی‌های غیراشباع را به بدنتان وارد می‌کند و سوخت و سازتان را تنظیم می‌کند.

ماست پروبیوتیک بخورید

چاقی، همیشه حاصل پرخوری نیست. گاهی خوب کار نکردن سیستم گوارش بدنتان شما را چاق می‌کند. اگر می‌خواهید وزن کم کنید، باید به وضعیت روده‌هایتان بیشتر توجه کنید. مصرف فراورده‌های پروبیوتیک مثل ماست لاکتیویا، فعالیت دستگاه گوارشتان را تنظیم خواهد کرد و احتمال کاهش وزنتان را بالا خواهد برد.

منبع: کتاب کاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *