تغذیه و تناسب اندامنکته های تغذیه ایویتامین و مواد معدنی

از خواص فلفل دلمه بیشتر بدانید

مکمل‌های گران‌قیمت ویتامین و مواد معدنی، همیشه از پس تضمین سلامت شما برنمی‌آیند. گروهی از پژوهشگران معتقدند که این مکمل‌ها، در بسیاری از موارد پیش از جذب شدن، دفع می‌شوند و از نظر آنها، اگر با تغذیه سالم برای حفظ سلامتتان تلاش کنید، جواب بهتری می‌گیرید. در این مطلب از خواص فلفل دلمه ای می‌گوییم و مصرف این گیاه سرشار از آنتی‌اکسیدان را به شما توصیه می‌کنیم.

بخاطر چشم‌هایتان

تنها هویج نیست که به سلامت چشم‌هایتان کمک می‌کند. شما با خوردن سبزیجات نارنجی رنگ دیگر هم می‌توانید به بدنتان کاروتنوئید‌ها را برسانید و چشم‌هایتان را تقویت کنید. فلفل دلمه نارنجی، یکی از همان سبزیجاتی است که زمینه را برای سلامت چشم فراهم می‌کند.

فلفل دلمه سبز تندتر است

اگر با طعم فلفل دلمه سبز کنار نمی‌آیید، انواع زرد و نارنجی آن را امتحان کنید که تلخی کمتری دارند. نگران نباشید. هیچ یک از رنگ‌های فلفل دلمه تند نیستند. اگر فلفل دلمه سبز حسابی برسد، به رنگ قرمز در می‌آید و شیرین‌تر می‌شود. اما عطر و بوی فلفل دلمه سبز از قرمز آن بیشتر است.

حالتان را خوش می‌کند

خواص فلفل دلمه به این موارد محدود نمی‌شود. برای کمتر شدن ریزش مو و بهبود خلق و خوی‌تان سراغ فلفل دلمه بروید. این گیاه سرشار از ویتامین‌های گروه ب مانند تیامین، ریبوفلاوین و ب۶ است و خوردنش انرژی‌تان را بیشتر می‌کند. این گیاه پروتئین و آهن فراوانی هم دارد و با مصرفش مجموعه‌ای از خاصیت‌ها به بدنتان می‌رسد.

اگر فلفل دلمه پای ثابت غذاهایتان باشد کمتر دچار اضطراب و سندرم پیش قاعدگی می‌شوید و سیستم ایمنی بدنتان هم تقویت می‌شود.

بدنتان چربی می‌سوزاند

کسانی که با یبوست و مشکلات روده‌ای درگیرند، می‌توانند از فیبر موجود در فلفل دلمه کمک بگیرند. فیبر فراوان موجود در این نوع فلفل، به بهبود سوخت و ساز بدنتان کمک می‌کند و مانع انباشتگی چربی‌ها در بدنتان می‌شود. اگر به اندازه کافی به بدنتان فیبر برسانید، فشارخونتان بالا نمی‌رود و کمتر دچار افت قند خون می‌شوید.

خواص فلفل دلمه

بدنتان مقاوم‌تر می‌شود

در مورد خواص فلفل دلمه بسیار شنیده‌اید، اما شاید ندانید که فلفل دلمه رسیده، ویتامین C فراوانی دارد و کاروتنوئیدهای بیشتری در آن وجود دارد. گذشته از این، میزان آنتی‌اکسیدان‌ها در فلفل دلمه رسیده بیشتر است. ویتامین C موجود در آن، به بهبود زودتر عفونت‌ها کمک کرده، زخم‌ها را ترمیم می‌کند و به کلاژن سازی بهتر پوستتان کمک می‌کند.

استخوان‌هایتان پوک نمی‌شوند

فلفل دلمه بخاطر ویتامین C فراوانش دندان‌های شما را در برابر پوسیدگی مقاوم می‌کند، سلامت استخوان‌هایتان را حفظ کرده و به سلامت رگ‌های خونی‌تان کمک می‌کند.

مغزتان بهتر کار می‌کند

گفتیم که وقتی فلفل دلمه به رنگ قرمز در می‌آید، آنتی‌اکسیدان‌های قوی در آن به وجود می‌آیند. یکی از این آنتی‌اکسیدان‌ها لیکوپن است که به سلامت قلب و پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات کمک می‌کند. در فلفل دلمه سبز، میزان زیادی کلروفیل وجود دارد که به رساندن منیزیم به بدنتان کمک می‌کنند. منیزیم حافظه را تقویت کرده و فشار خون را پایین می‌آورد.

اگر آلرژی دارید خواص فلفل دلمه بگذرید

فلفل دلمه یکی از سبزیجات آلرژی‌زاست. شاید شما به این گیاه حساسیت نداشته باشید اما اگر پوستی حساس و تحریک‌پذیر دارید و سالهاست که با آلرژی درگیر هستید، بهتر است در خوردنش احتیاط کنید و در صورت اطمینان از حساسیت نداشتن به آن، مصرفش را ادامه دهید.

منبع: کتاب کاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *