تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

تقویت اراده برای کاهش وزن

از جمله کارهایی که در مسیر کاهش وزن می توان انجام داد تقویت اراده است. این کار درست همانند هر رفتار خوب دیگری به سلسه ای از تمرین ها نیاز دارد. مدیتیشن، تمرین بهبود وضعیت، تهیه ژورنال غذایی، استفاده از دست مخالف در هنگام غذا خوردن و اصلاح صحبت کردن به بهبود اراده و تصمیم گیری کمک می کند.

طبق مطالعات دانشمندان، اراده، درست همانند یک ماهیچه است که برای بهبود به تقویت و تمرین نیاز دارد. بنابراین اگر مثل ماهیچه ورزیده شود، قوی تر نیز خواهد شد. برای تقویت و بهبود اراده راهکارهایی وجود دارد که می توان با کمی تمرین به آنها دست یافت. برای کاهش وزن کافیست آنها را در کارهای روزمره خود به کار ببرید. با برنافیت همراه باشید.

تقویت اراده با ۱۰ دقیقه مدیتیشن

تقویت اراده- مدیتیشن- برنافیت

مدیتیشن نقش موثری در افزایش اراده دارد. با مدیتیشن به مغز خود آموزش می دهید تا تمرکز کند و از پرسه زدن در افکار واهی بپرهیزد. طبق مطالعات، تنها پس از ۲ تا ۳ روز تمرین مدیتیشن به مدت ۱۰ دقیقه، تمرکز ذهن و انرژی شما افزایش و استرستان کاهش خواهد یافت.

تقویت اراده با تمرین بهبود وضعیت

تقویت اراده- اصلاح وضعیت- برنافیت

برای آزمایش تقویت اراده محققان از گروهی از شرکت کنندگان خواستند تا به مدت ۲ هفته بر روی وضعیت خود کار کنند. به این صورت که هر بار کمر آنها خم می شد، باید با صاف نشستن، خود را اصلاح می کردند. این تمرین آسان موجب بهبود عملکرد آنها در آزمون های افزایش اراده شد.

برای شروع کافیست هر بار که احساس کردید، کمر شما قوز کرده صاف بنشینید. این کار بسیار آسان است، اما نیاز به اراده دارد.

تقویت اراده با ایجاد ژورنال غذایی

تقویت اراده- ژورنال غذایی- برنافیت

در همان مطالعه بالا نشان داده شد افرادی که برای خود ژورنال غذایی تهیه می کنند، بهتر می توانند اراده ی خود را کنترل کنند. بسیاری از ما غذاهایی را که می خوریم، یادداشت نمی کنیم. این فقط اراده است که می تواند ما را در این مسیر یاری کند. می توانید با دانلود اپلیکیشن های ژورنال غذایی، غذای مصرفی خود را پیگری کنید.

تقویت اراده با استفاده از دست مخالف

تقویت اراده- استفاده از دست مخالف- برنافیت

با استفاده از متد استفاده شده در آزمون وضعیت بدن، محققان مطالعات دیگری انجام دادند که فعالیت های اصلاحی دیگر را مورد آزمایش قرار داد. یکی از این مطالعات، استفاده از دست مخالف بود. همواره به مغز شما سیگنال داده می شود تا از دست موافق استفاده کنید، بنابراین برای استفاده از دست مخالف به بهبود اراده نیاز دارید.

برای شروع، بخشی از روز را انتخاب کنید که در آن تنها از دست مخالف استفاده کنید. برای اینکه نتیجه بگیرید به بیشتر از یک ساعت نیاز ندارید.

تقویت اراده با اصلاح صحبت کردن

تقویت اراده- اصلاح صحبت کردن- برنافیت

آزمون دیگری که محققان انجام دادند، تغییر و اصلاح صحبت کردن است که شامل مقاومت در برابر تعارف می باشد. هرچند عمل کردن بر خلاف ذات درونی به اراده ی زیادی نیاز دارد، اما تمرین بسیار موثری در افزایش اعتماد به نفس و اراده می باشد.

برای شروع بخشی از روز را انتخاب کنید و در آن کلماتی را به انتخاب خود تغییر دهید. در این زمان می توانید کلمات مخفف را کنار بگذارید و از اصل آنها استفاده کنید. دو هفته این کار را انجام دهید تا نتایج آن را به زودی مشاهده کنید.

تقویت اراده با مقاومت در برابر تصمیم های غیر ارادی

تقویت اراده- مقاومت در برابر تصمیم گیری غیرارادی- برنافیت

آخرین تمرین این است که در طول روز مراقب تصمیم های خود باشید. ما آنقدر غرق در افکارمان هستیم که تصمیم ها را به صورت غیر ارادی انجام می دهیم. فکر کردن به اینکه چرا چنین تصمیم هایی در طول روز می گیریم، توانایی تمرکز و مقاومت در برابر وسوسه ها را افزایش خواهد داد.

برای شروع، خود را در یک وضعیت اتوماتیک قرار دهید و از خود بپرسید چرا این کار را انجام می دهید؟ این سوال می تواند در مورد انتخاب غلات کامل به جای تخم مرغ در وعده ی صبحانه یا ریختن دو عدد قند در قهوه باشد.

منبع: برنافیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *