شیرینی جات

کاهش میل به شیرینی جات به کمک روغن های اسانس

سخت ترین بخش کاهش وزن مقابله با میل به شیرینی جات و غذاهای ناسالم است. در صورتی که بخواهید تقلب کنید ورزش و رژیم هم نمی توانند به شما کمک کنند. از طرفی کنترل و مقابله با هوس ها نیز بسیار سخت است. شاید در مورد این روش چیزی نشنیده باشید، اما جالب است بدانید که مصرف موضعی روغن های اسانس این هوس را در شما سرکوب می کند. با برنافیت همراه باشید.

کاهش میل به شیرینی: اسانس دارچین

کاهش میل به شیرنی جات- روغن دارچین- برنافیت

روغن دارچین نوعی روغن اسانس است که اشتها را سرکوب می کند. این روغن دارای خواص دیگری نیز هست. متابولیسم را افزایش می هد، قدرت هضم را بهبود می بخشد و به بدن کمک می کند تا قند را بشکند و از آن به عنوان منبع انرژی استفاده کند. دو قطره از این روغن را در آب گرم ریخته و خوب مخلوط کنید. سپس مقداری عسل به آن اضافه کرده و نوش جان کنید. استشمام این روغن به تنهایی به کاهش پرخوری کمک می کند.

کاهش میل به شیرینی: اسانس وانیل

کاهش میل به شیرنی جات- روغن وانیل- برنافیت

عطر شیرین روغن وانیل بسیار آرامش دهنده است. اگر فکر می کنید بوی آن میل شما را به شیرینی جات افزایش می دهد، سخت در اشتباهید. طبق مطالعات مختلف، روغن وانیل به کاهش مصرف شیرینی جات و مصرف مداوم آن به کاهش وزن کمک می کند. می توانید مقداری روغن وانیل را به عطر یا اسپری خود اضافه کنید.

کاهش میل به شیرینی: اسانس نعناع و گریپ فروت

کاهش میل به شیرنی جات- روغن نعناع و گریپ فروت- برنافیت

عطر روغن نعناع میل به شیرینی جات را کاهش می دهد و موجب نشاط می شود. روغن اسانس گریپ فروت نیز به همین منظور به کار برده می شود. روغن گریپ فروت به سرعت انرژی بدن را تامین و میل به برخی از غذاها را کاهش می دهد. ترکیب این دو روغن با هم فوق العاده برای کاهش اشتها مفید است. دو قطره روغن گریپ فروت و نعناع را با آب مخلوط و در هوا اسپری کنید. این کار به کاهش استرس شما کمک می کند.

کاهش میل به شیرینی: اسانس یاس

کاهش میل به شیرنی جات- روغن یاس- برنافیت

عطر یاس فوق العاده شیرین و خوشبو است. بو کردن آن به کاهش اشتها و کاهش مصرف کالری های اضافی که موجب افزایش وزن می شود، کمک می کند. چند قطره روغن یاس را روی دست ها بریزید و استشمام کنید. می توانید آن را مستقیما از بطری هم بو کنید.

روش های دیگر برای کاهش میل به شیرینی جات

برای کاهش اشتها و میل به مصرف شیرینی جات می توانید روش های دیگری را نیز انتخاب کنید. از جمله ی این روش ها عبارتند از:

  • مصرف میان وعده های کوچک در میانِ وعده های اصلی
  • آبرسانی به بدن
  • ورزش منظم
  • عدم چشم پوشی از وعده های غذایی
  • چرت زدن
  • مصرف جایگزین های سالم همچون میوه ها و سبزیجات به جای فست فودها
منبع: برنافیت

نویسنده مطلب:




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.