آشپزیخوراک و خورش

طرز تهیه خورش ریواس

با گیاه ترش‌مزه و زودپختی که با آمدن بهار می‌آید، می‌توانید بساط آماده کردن یک خورش خوش‌طعم ایرانی را فراهم کنید. ریواس که مصرف آن برای کاهش مشکلات معده و سلامت قلب توصیه شده است، از نظر برخی از درمانگران طب سنتی، ضد افسردگی هم هست و مصرفش سطح کلسترول بد خون را هم پایین می‌آورد. همین بهانه‌ها کافی است تا طرز تهیه خورش ریواس را برای روزهای بهار با شما در میان بگذاریم.

مواد لازم خورش ریواس

  • گوشت خرد کرده: نیم کیلو
  • پیاز ساطوری: ۱ عدد
  • ریواس پوست گرفته: نیم کیلو
  • نعناع و جعفری ساطوری: ۳ تا ۴ پیمانه
  • روغن، نمک و فلفل: به مقدار لازم

خورش ریواس

طرز تهیه خورش ریواس

در ابتدا ۳ قاشق روغن را در قابلمه روی آتش ملایم داغ کنید و پیاز را در آن تفت دهید تا کمی رنگ بگیرد.

گوشت را اضافه کنید و حدود ۵ دقیقه در قابلمه بچرخانید تا تفت بخورد. سپس ۳ پیمانه آب روی گوشت بریزید و به جوش بیاورید. بعد از جوش آمدن آب، آتش را کم کنید و در قابلمه را برای حدود ۳ ساعت ببندید تا گوشت بپزد.

حالا ۳ قاشق روغن را در تابه روی آتش ملایم داغ کنید و ریواس‌های خرد شده را برای ۵ دقیقه تفت دهید. سپس نعناع و جعفری را اضافه کنید و حدود ۱۰ دقیقه تفت دهید.

در ۱۵ دقیقه آخر پخت گوشت، ریواس‌ها و سبزی‌های سرخ شده را همراه با کمی نمک و فلفل به گوشت اضافه کنید و در قابلمه را باز بگذارید تا بتوانید میزان آب خورش را تنظیم کنید.

برای تهیه این خورش، نیازی به اضافه کردن آبغوره یا آب‌لیمو ندارید و اگر طرفدار غذاهای ترش نیستید، بهتر است جز کمی نمک و فلفل، ادویه دیگری را به این خورش اضافه نکنید.

ریواس یک گیاه زودپز است و حتما باید در آخر کار به خورش اضافه شود. ریختن ریواس در ابتدای پخت، بافت آن را له و خورش شما را خراب می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *