آشپزیپیش غذا و دسر

دستور تهیه ماجان غذایی کامل برای کودکان

نمی‌توانید فرصت را از دست بدهید. بدن کودک شما هنوز آنقدر مواد مغذی را در خود ذخیره نکرده که بتوانید حتی یک روز نسبت به تغذیه‌اش بی‌توجهی کنید. کودکان در ماه‌های ابتدای زندگی‌شان، باید به صورت هفتگی و سالهای ابتدایی، به شکل ماهانه رشد کنند و وزن بگیرند و غذای مناسب، اصلی‌ترین چیزی است که به این رشد سریع کمک می‌کند. غذای کودک ماجان با هدف کمک به رشد مطلوب کودکان و رساندن مواد مورد نیاز به بدن آنها تولید شده است.

از غذاهای کمکی غنی‌شده کمک بگیرید

بهره‌مندی کودک از مواد غذایی ضروری، تنها به رشد جسمی او کمک نمی‌کند، بلکه به تکامل مغز او نیز منجر می‌شود. به همین دلیل بسیاری از شرکت‌های پیشرو در تولید غذای کودک، با نیاز کودکان به گروه وسیعی از مواد مغذی را در ساخت محصولاتشان مورد توجه قرار داده‌اند. غذاهای کمکی که مواد معدنی و ویتامین‌های ضروری را بر حسب نیاز کودکان در خود جا داده‌اند و می‌توانند به تامین انرژی مورد نیاز کودکان در طول روز هم کمک کنند.

شرکت کاله با همین هدف، محصولات متنوع ماجان را برای کودکان بزرگتر از شش ماه تولید کرده است. از حریره بادام و گندم و همچنین فرنی برنج، گندم، عسل و چند غله با خرما، از جمله غذاهای کمکی تولید شده‌ای هستند که نه تنها به سادگی هضم می‌شوند، بلکه می‌توانند بخش قابل توجهی از نیاز غذایی روزانه کودک را تامین کنند.

ماجان

ماجان نگهدارنده ندارد

بسیاری از والدین به دلیل نگرانی از وجود مواد نگهدارنده در غذا‌های آماده کودک، از تهیه آنها خودداری می‌کنند؛ درحالیکه محصولات ماجان، با بسته‌بندی نفوذ‌ناپذیر تتراپک، بدون هیچ ماده نگهدارنده‌ای تولید می‌شوند. به همین دلیل این محصولات را تا زمان بسته بودن می‌توان در دمای اتاق نگه‌داری کرد و بعد از باز شدن، محصول مورد نظر باید ظرف دو ساعت مصرف شود و بعد از باز شدن هم امکان نگهداری آن برای روزهای آتی وجود نخواهد داشت.

ذائقه کودکان را نادیده نگیریم

میزان ویتامین‌ها و مواد معدنی محصولات متنوع ماجان، تفاوتی با یکدیگر ندارند و تفاوت محصول‌ها، تنها در طعم و مواد تشکیل دهنده است. کودکانی که به حساسیت‌های غذایی دچارند، می‌توانند از محصولی که ماده حساسیت‌زای مورد نظر در آن بکار نرفته تغذیه کنند و از میان محصولات متنوع، آنهایی که به دائقه و سلیقه غذایی‌شان نزدیک‌تر است را انتخاب کنند.

به غذای کودکان نمک و شکر اضافه نکنید

الگوی غذایی کودک در سالهای ابتدایی، تاثیر زیادی بر ذائقه او در سالهای بعدی می‌گذارد. تشویق کودکان به غذا خوردن با اضافه کردن نمک و شکر به ترکیبات، شاید در کوتاه مدت به بیشتر شدن اشتهای بچه‌ها منجر شود، اما در دراز مدت، تاثیرات نامطوب فراوانی را بر سلامت و ذائقه آنها می‌گذارد.

باور به همین واقعیت، باعث شده که در تولید محصولات ماجان، از کمترین میزان شکر استفاده شود و غذاهای خوش‌طعم و مورد پسند کودکان، با به کار بردن شیرین‌کننده‌های طبیعی مثل خرما تولید شوند.

نیازی به تغییر دادن ترکیب وجود ندارد

در استفاده از غذاهای کمکی ماجان، نیازی به اضافه کردن هیچ ماده‌ای (حتی آب) به آنها وجود ندارد. ماجان، غذای کاملی است که به محض باز شدن و بدون نیاز به اضافه کردن هیچ ماده‌ای، قابل مصرف است. در این محصولات، ۱۴۴ واحد ویتامین D، ۵۸۶ واحد ویتامین A گنجانده شده است و غنی‌سازی آنها با انواع ویتامین‌ها و موادمعدنی باعث تیره‌تر شدن رنگ آن شده است.

گرچه بافت محصولات ماجان با توجه به توانایی بلع کودکان تنظیم شده است، اما والدین در صورت تجویز پزشک، می‌توانند با مقداری آب جوشیده خنک، محصول را رقیق‌تر کنند.

به حساسیت‌های غذایی کودک توجه کنید

اگر فرزند شما به مواد نگهدارنده حساسیت دارد، می‌توانید با خیال راحت او را با محصولات ماجان تغذیه کنید. چراکه در تولید این محصولات از هیچ ماده نگهدارنده‌ای استفاده نشده است.

با این وجود اگر فرزندتان به شیر گاو حساسیت دارد، از تغذیه او با ماجان صرف‌نظر کنید. محصولات ماجان با شیر گاو تولید شده‌اند و مصرف آنها برای کودکان سلیاکی یا متبلا به حساسیت لاکتوزی هم مجاز نیست.

منبع: کتاب کاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *