داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

با خواص دارویی گیاه آستراگالوس آشنا شوید

آستراگالوس (Astragalus) که با نام های اسطراغالیس و گون نیز در برخی منابع ذکر می شود، گیاهی است خود رو و در دامنه کوه های ایران بوفور یافت می شود. دارای گل های زیباست و میوه آن شبیه میوه نخود می باشد. چنانچه این گیاه را پودر کرده و بر روی زخم های کهنه بپاشاند هم خاصیت ضدعفونی دارد و هم به سلول ها قدرت ترمیم می دهد تا بهبودی زخم تسهیل گردد.

بهبود زخم

از ساقه این گیاه پس از ایجاد شکاف شرابه ای خارج می شود که کتیرای گون نام دارد و این کتیرا مصرف صنعتی و درمانی فراوانی دارد از این کتیرا می توان خمیر دندان طبی تهیه نمود یا جهت نرم و لطیف کردن پوست بدن، به بدن ضماد نمود و در مرحم ها داخل کرد.
ضمنا موها را تقویت نموده و با داروهای خوراکی نیز جهت بهبود زخم های دستگاه گوارش مصرف می شود.

گیاه آستراگالوس یا گون

آستراگالوس یک گیاه بومی چینی است. از بیش از ۲۰۰۰ سال پیش در کشورهای آسیایی از این گیاه برای تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از آنفلوانزا و سرماخوردگی استفاده می شود. این گیاه با تحریک تولید موادی به نام انترفرون (ماده ی افزایش دهنده ی قدرت دفاعی بدن) با بروز بیماری ها و عفونت ها مقابله می کند. گون خواص ضدالتهابی و آنتی باکتریایی دارد. این گیاه حاوی آنتی اکسیدان بوده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. برای کاهش فشارخون و پیشگیری از دیابت نیز می توانید به این گیاه اعتماد کنید.

منبع: دکتر سلام و ۷ گنج
گردآوری: عطارباشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *