چند حرکت ساده ایروبیک با دمبل برای آب کردن چربی بازو - مجله سلامتی عطارباشی

چند حرکت ساده ایروبیک با دمبل برای آب کردن چربی بازو

همه ما دوست داریم که بازوانی باریک و کشیده و بدون چربی داشته باشیم و بازوهای چاق اصلا چیز خوشایندی نیست بنابراین باید روشهای آب کردن چربی بازو را هم بدانیم. ما در اینجا چند حرکت ساده و کاملا قابل انجام در خانه داریم که با انجام مکرر منجر به آب شدن بازوی شما خواهد شد.

آب کردن چربی بازو چگونه انجام می‌شود؟

آب کردن چربی بازو

از اینکه اضافه وزن و بازوهای چاق دارید نترسید. عضلات شما هم بیشتر از طریق چربی کالری می‌سوزانند. می‌دانید آب کردن چربی بازو چگونه انجام می‌شود؟ دد لاگری که مربی ورزش و سرمربی یک باشگاه تناسب اندام بزرگ است می‌گوید: با دمبل شروع کنید. برای این حرکات مخصوص توصیه شده توسط لاگری یک جفت دمبل انتخاب کنید که بتوانید حداقل ۲۰ بار به راحتی آن را بلند کنید اما در عین حال شما را به چالش بکشد: بازوهایتان باید حس کنند که ۲۰ بار یک حرکت تکرار شده، دمبل ندارید؟ خب می‌توانید قوطی کنسرو را جایگزین کنید یا بطری آب معدنی کوچک.

آب کردن چربی بازو  با جلو بازو ایستاده با دمبل

آب کردن چربی بازو

اینجا به شما می‌گوییم که چگونه چربی از دست بدهید: بایستید در حالی که دمبلها را در دست‌تان و در دو طرف بدن نگه داشته‌اید، کف دستها رو به جلو باشد. وضعیت و شکل بدن شما مهم است، بنابریان کمر را صاف و قفسه سینه را صاف و بالا نگه دارید. بازوها را بالا ببرید تا موقعی که یک زاویه ۹۰ درجه اطراف بالا تنه‌تان بوجود آورند. حالا وزنه‌ها را به سمت بالا ببرید به این صورت که تا ۳ بشمارید به سمت بالا و تا ۳ بشمارید به سمت پایین بیایند. لاگری توصیه می‌کند این حرکت را ۲۰ بار تکرار کنید.

پرس شانه

آب کردن چربی بازو

بایستید، پاها را تا عرض شانه باز کنید در هر حالی که در هر دو دست‌تان دمبل گرفته‌اید. دستها با زاویه بالای بدن و کف دستها رو به سقف باشد. وزنه‌ها را به سمت پایین بیاورید، شانه ها را پایین نگه دارید، وزنه‌ها را پشت به شانه‌ها پایین بیاورید. این حرکت را ۲۰ بار انجام دهید. برای لاغر کردن بازو باید شانه‌هایتان هم متناسب باشد.

حرکت کیک بک

آب کردن چربی بازو

دمبلها را در دو دست نگه دارید، با پاهایی که چند اینچ جدا از هم هستند بایستید، زانوها را کمی خم کنید و بدنتان به جلو خم باشد در حالی که باسن به سمت بالاست. بازوهایتان را موازی با تنه‌تان نگه دارید، کف دستها رو به عقب باشد. بازوهایتان را به آرامی با سه شماره به سمت عقب ببرید، نگه دارید سپس با سه شماره به دو طرف بدن و موازی با تنه برگردانید. این حرکت را هم ۲۰ بار انجام دهید. این حرکت شبیه به اسکات است اما با این تفاوت که به اندازه اسکات خم نمی‌شوید.

پلانک آپ

آب کردن چربی بازو

در وضعیت پلانک بالا قرار بگیرید، کف دستها روی کف زمین هم عرض شانه‌ها باشد، بازوها صاف و عمود بر زمین. به سمت ساعد چپ خود بروید. سپس دست راست خود را بالا بیاورید و بعد سمت چپتان را به حالت پلانک برگردانید. تکرار کنید، در هر دور سمت دست را عوض کنید. این حرکت را به صورت دو ست ۱۰ تایی انجام دهید.

آب کردن چربی بازو با صلیب دمبل

آب کردن چربی بازو

آخرین حرکت که برای از دست دادن چربی بازو است، حرکت صلیب با دمبل است. در حالی که پاهایتان کنار هم ایستاده است، بایستید و در هر دو دست دمبل بگذارید، کف دستها به سمت جلوی بدن باشد. با یک حرکت آرام و کنترل شده بازوها را از هر دو جهت بدن به سمت بالا ببرید تا زمانی که موازی با سقف باشند. همچنان که بازدم انجام می‌دهید، دستها را به آرامی به سمت پایین بیاورید. باید قادر باشید با چرخاندن سر دستهایتان را در دو طرف ببینید. بازویتان مستقیم به سمت خارج بدن نیست بلکه کمی به سمت جلو است. این حرکت را به صورت دو ست ۱۰ تایی در هر طرف انجام دهید.

نکته‌: ممکن این حرکات اسامی متفاوتی با چیزی که شما شنیده‌اید داشته باشند. از آنجایی که این دمبلها مربوط به رشته ایروبیک و فیتنس است از اسامی مربوط به این رشته استفاده شده مثل حرکت صلیب با دمبل به جای نشر جانب. سعی شده تا حد ممکن توضیحات تصاویر کامل باشد در صورتی که باز هم سوالی دارید می‌توانید در بخش کامنتها مطرح بفرمایید.

منبع: مجله قرمز

نویسنده مطلب:




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.