داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

پیشگیری از پوکی استخوان با گیاهان دارویی

بسیاری از مردم تصور می‌کنند که تنها راه برای تقویت استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان مصرف محصولات لبنی است. بهتر است بدانید که بسیاری از محصولات لبنی ارگانیک نبوده و مصرف زیاد آنها حتی ممکن است برایتان مضر باشد. برای تقویت استخوان و پیشگیری از بیماری‌های استخوانی، پیشنهاد ما گیاهان دارویی است.

جلوگیری از پوکی استخوان

به گزارش عطارباشی به نقل از «کر۲» در ادامه ۴ گیاه دارویی مفید برای تقویت استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان را معرفی می‌کنیم.

قاصدک

بخش‌های مختلف قاصدک (ساقه، برگ‌ها و گل‌) سرشار از مواد مغذی مفید برای استخوان‌ها هستند. کلسیم و بور از مواد ضروری برای داشتن استخوان‌های قدرتمند هستند که در این گیاه یافت می‌شوند. جالب است بدانید که قاصدک یکی از غنی‌ترین منابع بور در میان تمام گروه‌های غذایی می‌باشد.

می‌توانید از ساقه، برگ و گل‌های خشک‌شده‌ی قاصدک برای تهیه‌ی چای استفاده کنید.

گیاه دم اسب

دم اسب گیاهی نازک با برگ‌های کشیده و بلند است که شکلی شبیه به دُمِ حیوان اسب دارد. مطالعات نشان می‌دهند که این گیاه نه تنها برای داشتن استخوان‌های قوی مفید بوده، بلکه در پیشگیری از عفونت‌های ناشی از شکستگی و پوکی استخوان‌ نیز موثر است.

دم اسب سرشار از ماده‌ی معدنی سیلیس است که نقش مهمی را در تقویت استخوان‌ها ایفا می‌کند. یک قاشق چای‌خوری از دم اسب خشک‌شده را به یک فنجان آب داغ اضافه کرده و اجازه دهید برای ۱۰ دقیقه دَم بکشد. برای بهره‌مند شدن از فواید این گیاه، چای بدست آمده را روزی ۳ مرتبه میل کنید.

گزنه معمولی

گزنه معمولی یا گزنه دوپایه منبعی خارق‌العاده از مواد مغذی است که مقدار زیادی از کلسیم را در خود جای داده است. همچنین یادآوری کنیم که گزنه‌ی خشک‌شده گزنده نبوده و هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند. یک قاشق چای‌خوری گزنه معمولی خشک‌شده را به یک فنجان آب داغ اضافه کرده و اجازه دهید برای ۱۰ دقیقه دم بکشد. چای بدست آمده را سه بار در روز میل کنید. همچنین می‌توانید گزنه خشک‌شده را به سوپ و خوراک‌های مختلف اضافه کنید.

شبدر قرمز

نتایج مطالعه‌ای که در مجله‌ی Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine چاپ شد؛ نشان داد ترکیبی به نام «فرمونونیتین» که در شبدر قرمز یافت می‌شود، می‌تواند به پیشگیری از پیشرفت پوکی استخوان در حیوانات کمک کند.

شما می‌توانید یک قاشق چای‌خوری از گل‌های خشک‌شده‌ی شبدر قرمز را درون یک فنجان آب داغ ریخته و بگذارید برای ۱۰ دقیقه دم بکشد. سپس گل‌ها را از فنجان خارج کرده و این چای را سه مرتبه در روز میل کنید. همچنین می‌توانید گل‌های تازه‌ی شبدر قرمز را به سالاد و ساندویچ اضافه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *