تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزن

جلوگیری از لاغری صورت هنگام کاهش وزن

راهی برای جلوگیری از لاغری صورت در زمان کاهش وزن وجود ندارد”

همراه با کاهشِ وزن ، همزمان با از دست دادنِ چربی­های شکم، پهلو، و سایر نقاط بدن، چربی های زیرپوستیِ صورت هم رو به کاهش میگذارد.

ممکن است برخی از لاغری صورت شان استقبال می کنند، ولی این وضعیت برای برخی دیگر ناخوشایند است و شاید از جنبه زیبایی مورد پسندشان نباشد.

برخی با سو استفاده از حساسیتِ این افراد، برای اینکه وانمود کنند از دانش خاصی برخوردارند یا برخی محصولاتِ دارویی و گیاهی را به فروش برسانند، شروع کرده اند به معرفی انواع روش های لاغری و انواع داروها ومکمل ها، با این ادعا که می توانند جلوی این مشکل را بگیرند. این در حالی است که تاکنون هیچ روشی کشف نشده است که ما بتوانیم به بدن دیکته کنیم تا چربی را از کدام قسمت های بدن کاهش دهد.

هنگام کاهش وزن این ژنتیک است که تعیین می کند چربی بیشتر از کدام نقاط کاهش یابد، و به همین دلیل از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت است.

اما اگر هنگام کاهش وزن می خواهید نتیجه بهتری در این رابطه بگیرید، حتما به این نکات توجه کنید:

۱- اگر نمی خواهید صورت تان بیش از حد لاغر شود، وزن تان را تنها در حدی کم کنید که به لحاظ سلامت و زیبایی در دامنه مطلوبی قرار گیرد؛ لازم نیست حتما پوستِ شکم به عضله برسد و سیکس پک داشته باشید، در درجه اول این خودِ شما هستید که باید در مورد بهترین نسبتِ چربی بدن و صورت تان تصمیم بگیرید.

۲- کاهش وزنتان حتما همراه با ورزش باشد؛ دو تا از مزیت های کاهش وزن همراه ورزش در مقابل زمانی که فقط رژیم غذایی گرفته می شود، عبارتند از جلوگیری از کاهشِ بافتِ عضلانی از جمله عضلاتِ صورت، و همچنین کاهش چربی بیشتر از نواحی دور شکم نسبت به نواحی دیگر. روشن است که این دو مسئله می تواند کمک بزرگی در جهت از دست ندادنِ حجم و فرمِ صورت باشند.

۳- مراقبت های پوستیِ معمول را فراموش نکنید؛ این کارها شاملِ دوری از آفتاب طولانی مدت، استفاده از مرطوب کننده ها، استفاده از ماسکهای طبیعی و نظیر آنها می شوند که البته هر کس در هر شرایطی بهتر است داشته باشد.

منبع: تک اندام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *