آشپزیپیش غذا و دسرصبحانه و مربا

طرزتهیه کرامپت گرم برای صبحانه

مواد لازم کرامپت گرم

  • آرد  ۱و سه چهارم فنجان معادل ۲۲۵ گم
  • نمک ۱ ق چ سر خالی
  • مخمر فوری ۱ ق چ
  • پودر شکر ۱ ق چ
  • شیر ۲۷۵ میلی لیتر یا کمی بیشتر
  • آب سرد ۶ ق غ

 مشخصات

برای ۳ نفر
روش متوسط

طرزتهیه کرامپت گرم

شیر را روی حرارت داغ کنید به حدی که دست را نسوزاند از روی حرارت برداشته و ۶ ق غ آب را به آن اضافه کنید . شکر را اضافه کرده مخلوط نمایید تا حر شود سپس مخمر را اضافه کنید و مخلوط نموده ۱۰ – ۱۵ دقیقه در محلی گرم بگذارید تا کمی پف کند .

ارد و نمک را الک کرده وسطشان حفره ای ایجاد کنید و مخلوط مخمر را وسط آن ها ریخته و با قاشق مخلوط نمایید تا خمیر کاملا یکدست و روان شود و به غلظت ماست برسد اگر غلظتش بیشتر بود کمی دیگر شیر به آن اضافه کنید . روی ظرف ر با حوله بپوشانیدو حدود ۴۵ دقیقه در محلی گرم بگذارید استراحت کند تا خمیر حباب بزند .

حلقه های مخصوص پخت تخم مرغ را کاملا چرب کنید و کف تابه را هم چرب کرده روی حرارت ملایم بگذارید . میتوانید کمی روغن مایع کنار دستتان بگذارید و برای هر دور پخت با قلم مو تابه و حلقه ها را چرب کنید .

حلقه ها را درون تابه گذاشته وقتی تابه داغ شد ۲ ق غ از خمیر کرامپت را داخل هر حلقه بریزید . البته بستی به سایز حلقه ای که استفاده میکنید هم دارد ولی مهم این است که ضخامت خمیر داخل حلقه حدود ۲ و نیم سانت باشد .

حدود ۳ – ۴ دقیقه کرامپت را بپزید تا روی سطحش حباب بزند .

در این مرحله با چاقو کرامپت را از داخل حلقه جداکنید و در تابه برگردانید تا طرف دیگرش هم  حدود ۱ دقیقه بپزد  .

کف تابه و حلقه ها را دوباره چرب کرده و به پخت بقیه ی کرامپت ها ادامه دهید .

کرامپت ها را گرم و به همره کره سرو نمایید . یا مطابق سلیقه ی خود به همراه مربا ، ژامبون یا تخم مرغ هم میتوانید سرو کنید .

منبع: آشپزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *