آشپزیصبحانه و مربا

دستور تهیه تخم مرغ عسلی خوشمزه

تخم مرغ عسلی که این بار قصد داریم طرز تهیه آن را در اختیارتان قرار دهیم یک صبحانه عالی و مقوی و در عین حال خوشمزه است. مهم‌ترین نکته در پخت تخم مرغ عسلی، زمان است. برای همین طرز تهیه مرحله به مرحله آن را برای‌تان توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه تخم مرغ عسلی

  • ۱ تا ۴ عدد تخم مرغ
  • یک قابلمه کوچک
  • قاشق سوراخ دار

طرز تهیه تخم مرغ عسلی

طرز تهیه تخم مرغ عسلی

یک قابلمه یا ظرف کوچیک انتخاب کنید سپس داخل آن مقداری آب بریزید، در حدی که وقتی داخل آن تخم مرغ می‌اندازید، روی آن را آب گرفته باشد، بنابراین بیش از حد ظرف را پر از آب نکنید.

قابلمه حاوی آب را روی حرارت زیاد قرار دهید تا آب داخل قابلمه به جوش آید.

بعد از اینکه آب به جوش آمد و شروع به قل خوردن کرد، حرارت را به قدری کم کنید تا آب ریز ریز قل بخورد.

حالا تخم مرغ را روی قاشق گذاشته و به آرامی وارد قابلمه حاوی آب جوش بیاندازید. بهتر است که تخم مرغ‌ها را به ترتیب به قابلمه اضافه کنید.

به محض این که تخم مرغ را در آب جوش انداختید، تایمر را تنظیم کنید. از روی ساعت وقت نگیرید، برای داشتن یک تخم مرغ عسلی، بهترین کار این است که تایمر را تنظیم کنید تا بفهمید دقیقا تخم مرغ چه زمانی آماده است.

برای یک یا دو تخم مرغ بعد از ۵ دقیقه زرده کاملا مایع و روان هست ولی اگه بخواهید کمی زرده سفت شود، ۶ تا ۷ دقیقه کافی است. برای سه یا چهار تخم مرغ چند ثانیه زمان را بیشتر کنید.

اگر تخم مرغ های عسلی عالی می‌خواهید، بهتر است که بیش از ۴ تا تخم مرغ رو همزمان با این روش درست نکنید.

وقتی که زمان به پایان رسید، به کمک یک قاشق سوراخ‌دار تخم مرغ را از آب جوش خارج کنید. بهتر است که یکی دو بار این روش را امتحان کنید تا بدانید دقیقا چه زمانی برای داشتن زرده‌ای مطابق با میل شما عالی است.

حالا تخم مرغ را برای مدتی بین ۳۰ تا ۶۰ ثانیه زیر شیر آب سرد بگیرید.

تخم مرغ را در جا تخم مرغی قرار داده و به کمک لبه تیز یک چاقوی بدون دندونه، قسمت بالای آن را به آرامی و با دقت برش بزنید.

برای انجام این کار از کاتر مخصوص تخم مرغ هم میتونید استفاده کنید. ولی اگه اون رو ندارید به راحتی و با چند بار تمرین، خیلی راحت با چاقوی مناسب میتونید این کار رو انجام بدید.

قسمت بالایی تخم مرغ رو که برش زدید، ازش جدا کنید. حالا تخم مرغ عسلی شما آمادست که نوش جان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *