شربت و دمنوشعطارباشی و طب سنتی

خواص معجزه آسای چای بادام

با خواص چای بادام می توانید طعم سلامتی را به دورهمی هایتان بدهید. ابداع چای بادام شیرین توسط چینی ها صورت گرفته است. خواص بادام شیرین تقریبا بی‌شمار است. بادام هم برای بیماران و هم افراد سالم یکی از منابع تغذیه ای تقویت قوای بدن محسوب می‌شود. هر چند ما ایرانی‌ها بیشتر آن را یکی از دانه های روغنی آجیل می‌دانیم، ولی در واقع میوه ای است که بسیاری از بیماران از جمله بیماران مبتلا به ناراحتی های گوارشی به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند. دانه ای که علاوه بر سلامت عمومی بدن، به عنوان یک دارو و درمان کننده طبیعی هم محسوب می‌شود. پیش از این از خواص بادام و آرد بادام برایتان نوشته ایم ولی امروز قصد داریم از خواص چای بادام برایتان بگوییم.

چای بادام شیرین چیست؟

فیبر، آنتی اکسیدان، منیزیم، ویتامین‌ها، چربی های مفید، گروه ویتامین B، ویتامین C، کلسیم، منگنز، روی و فسفر از جمله ویتامین ها و مواد معدنی بی نظیر موجود در بادام است که در چای بادام چه سرد چه گرم مصرف شود سلامت و تقویت بدن را سبب خواهد شد. در واقع نمی‌توان گفت این یک چای معمولی است. خواص چای بادام بی‌شمار است و همه افراد با هر گروه سنی به راحتی می‌توانند از آن بهره گیرند.

طرز تهیه چای بادام شیرین

هر چند تهیه این چای کمی بیشتر از دم کردن چای معمولی وقت می‌گیرد ولی خواص چای بادام ارزش آن را دارد تا حداقل هفته ای یک بار همه اعضای خانواده را به صرف این چای دعوت کنید.

مرحله اول – دو مشت بادام شیرین را به مدت ۲ ساعت در آب سرد خیس کنید.

مرحله دوم – بعد به مدت ۱۵ دقیقه آن‌ها را در آب داغ بگذارید تا بتوانید به راحتی پوست آن‌ها را جدا کنید.

مرحله سوم – حالا آن‌ها را آسیاب کنید تا به صورت پودر یا آرد در بیاید. سپس کمی آب به آرد بادام اضافه کنید تا مثل خمیر شود.

مرحله چهارم – در یک ظرف به اندازه ۴ پیمانه آب بگذارید تا جوش بیاید.

مرحله پنجم – بعد از جوش آمدن آب خمیر بادام را اضافه کرده  بگذارید به مدت ۵ دقیقه کاملا جوش بخورد.

مرحله ششم – اگر چای گرم دوست دارید آن را بلافاصله سرو کنید. در غیر این صورت می‌توانید آن را در یخچال بگذارید تا به صورت سرد نوشیده شود.

خواص چای بادام

علاوه بر آنتی اکسیدان و انواع ویتامین ها و مواد معدنی برشمرده در این مقاله به عنوان خواص چای بادام ، این چای دارای خاصیت ضد التهابی و سم زدایی است.

ضد پیری

آنتی اکسیدان های موجود در بادام شامل فیتوسترول Phytosterols و ویتامین E از جمله ترکیبات ضد پیری بادام محسوب می‌شود که با از بین رادیکال های آزاد، چین و چروک و لکه های پوستی را از بین می‌برد.

سم زدایی

تحقیقات دریاره خواص چای بادام نشان داده است مصرف مداوم بادام شیرین و بخصوص چای بادام باعث عملکرد بهتر  کبد، و سلامت کلیه‌ها و متابولیسم بهتر بدن می‌شود.

بیماری های مزمن

یکی از خواص چای بادام به دلیل آنتی اکسیدانی که دارد این است که با هر نوع بیماری مزمن دوره ای مثل استرس اکسیداتیو، بیماری های قلبی، آرتریت و سرطان به راحتی مقابله می‌کند.

رماتیسم

این بیماری که در نتیجه بروز التهابات به وجود می‌آید با نوشیدن چای بادام و آرام کردن سیستم عصبی بدن رفع می‌شود. مصرف مرتب چای بادام با تقویت سیستم ایمنی بدن باعث می‌شود عوارض رماتیسم کمتر شده و فرد زودتر به زندگی روزمره برگردد.

دیابت

این بیماری خاموش پیش رونده خطرناک، محدودیت های غذایی زیادی به فرد تحمیل می‌کند. این چای از نوشیدنی‌هایی است که بدون هیچ عارضه جانبه افراد دیابتی می‌توانند از خواص چای بادام استفاده کنند تا گلوکز خون کنترل شود.

بیماری های قلبی

یکی از خواص چای بادام این است که باعث کاهش فشار خون و کلسترول می‌شود. با کنترل این دو بیماری خطر حملات قلبی و سکته مغزی به شدت پایین می‌یابد.

به همین دلیل و به خاطر خواص چای بادام برای تنوع هم شده هفته ای یک دوبار خانواده و دوستان را به صرف این چای دور هم جمع کنید.

منبع: نت نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *