تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

بهترین میان وعده های رژیمی کدامند؟

آیا برای از دست دادن آن چند کیلو وزن اضافی بدن‌تان تمام راه‌های ممکن را امتحان کرده‌اید اما فایده ای نداشته؟ آیا از صرف ساعت‌ها وقت در باشگاه و مرکز تناسب اندام ، بدون آن‌که تأثیری بر وزن‌تان گذاشته باشند، خسته شده‌اید؟ این فقط ورزش نیست که به شما در دستیابی به اهداف کاهش وزن‌تان کمک خواهد کرد.

رژیم غذایی نقش مهمی ایفا می‌کند و باید با برنامه ورزشی منظم همراه باشد تا بتوانید طعم موفقیت را بچشید. اگر کسی بخواهد با پیروی از یک برنامه غذایی وزن کم کند، باید عادات غذا خوردن‌اش را تغییر دهد.

جوانه‌های چشایی شما عاشق تنقلات ترد، تند و سرخ شده هستند و ما مرتبا از این فست‌فودهای ناسالم استفاده می‌کنیم، بدون آن‌که متوجه باشیم با این کار، چه مقدار کالری، چربی و کربوهیدرات وارد بدن‌مان می‌کنیم.

هرچند کربوهیدرات‌ها برای بدن ما ضروری هستند اما می‌توانند مضر نیز باشند، مخصوصا برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند. مادر این مطلب لیستی از میان وعده‌های کم کالری فراهم کرده‌ایم که به نوبه‌ی خود به شما کمک خواهند کرد بدون حذف سهم میان وعده‌تان، وزن کم کنید.

میان وعده های کم کربوهیدرات

بیکن

بیکن یکی از محبوب‌ترین میان وعده‌های بدون کربوهیدرات است. بیکن می‌تواند یک جایگزین مناسب برای چیپس سیب زمینی باشد. هر زمانی که احساس می‌کنید دوست دارید چیپس ترد بخورید، ۴ تا ۵ تکه بیکن را سرخ کنید تا ترد شوند و وقتی سرد شدند و شبیه چیپس شدند، آن را نوش جان کنید.

چیپس‌های سیب زمینی سرشار از کربوهیدرات هستند، بطوریکه یک کاسه چیپس شامل ۱۵ عدد چیپس، ۲۲ گرم کربوهیدرات است. از این رو بیکن با محتوای کربوهیدرات صفر، بهترین جایگزین برای چیپس سیب زمینی می‌باشد.

آجیل

آجیل‌هایی مانند بادام درختی، بادام زمینی، بادام هندی و پسته، خوراکی‌های بدون کربوهیدراتی هستند که یک نفر می‌تواند به عنوان میان وعده مصرف کند. آجیل‌ها سرشار از پروتئین هستند و حاوی اسیدهای آمینه ضروری، ویتامین‌ها، چربی‌های سالم، روغن‌ها و مواد معدنی می‌باشند و همچنین با به وجود آوردن حس سیری، به کنترل پرخوری کمک می‌کنند. اگرچه آجیل‌ها داری چربی نیز هستند اما ثابت شده که مصرف محدود آن‌ها برای سلامتی شما مفید خواهد بود.

دانه‌ها

دانه‌ها نیز می‌توانند یک انتخاب هوشمندانه و آسان برای یک میان وعده‌ی کم کربوهیدرات باشند. دانه‌های کدوتنبل، کتان، کدو و آفتابگردان، چند گزینه خوب برای میان وعده هستند. دانه‌ها یک انتخاب هوشمندانه هستند زیرا کالری و چربی کمتری نسبت به آجیل دارند اما همچنان حاوی اسیدهای آمینه ضروری، پروتئین و چربی‌های سالم امگا ۳ می‌باشند. دانه‌ها همچنین یک منبع خوب از منیزیم و روی هستند.

گوشت خشک شده

گوشت خشک شده گاو یا بوقلمون، یک میان وعده بدون کربوهیدرات دیگر است که می‌توانید انتخاب کنید. گوشت خشک شده گاو و بوقلمون، هر دو کم کالری و سرشار از پروتئین هستند. با این‌حال از آن‌جا که گوشت خشک شده به شدت فرآوری شده است، سرشار از سدیم و چربی اشباع می‌باشد بنابراین باید مقدار محدود از آن‌را مصرف کنید. گوشت خشک شده بوقلمون،ت رجیحا چربی اشباع کمتری نسبت به گوشت گاو دارد بنابراین برای کسانی که در یک رژیم یا برنامه کاهش وزن هستند، مناسب‌تر است.

لوبیای سویا

لوبیاهای سویا نیز یک میان وعده بدون کربوهیدرات و در دسترس دیگر هستند که می‌توانید انتخاب کنید و در عین حال نیاز بدن به فیبر، پروتئین و فولات را تأمین می‌کنند. دانه‌های سویا همچنین محتوای سدیم و کلسترول پایینی دارند.

پنیر

پنیر نیز یک میان وعده بدون کربوهیدرات مناسب است که مقدار مصرف آن باید تحت کنترل باشد زیرا حتی سهم کوچکی از آن مثلا ۳۰ گرم پنیر می‌تواند کالری و چربی بالایی داشته باشد. پنیر کاتیج، یک پنیر نسبتا کم کالری است و سرشار از سلنیوم و پروتئین می‌باشد. یک نوع پنیر دیگر که می‌تواند به عنوان میان وعده استفاده شود، موزارلای رشته‌ای است.

منبع: مجله تناسب اندام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *