کالری خرما

روش هایی نوین برای افزایش وزن لاغرها

با یک نگاه به تصویری که در زیر آمده متوجه خواهید شد که برای نگهداشتن سلامت و وزن مناسب باید :
کالری دریافتی = کالری مورد نیاز بدن
بدن ما برای تامین سوخت هر یک کیلوگرم از وزن خود روزانه ۳۰ کالری نیاز دارد.

بنابراین اگر در مقابل هر یک کیلوگرم از وزن خود ۳۰ کالری دریافت کنیم مقدار سوخت مورد نیاز آن روز را تامین کرده و وزن بدن ما ثابت خواهد ماند.
اما اگر بیش از ۳۰ کالری مصرف کنید، مطمئنا غذاهای اضافه تبدیل به چربی (دنبه) می شود .
حال اگر کمتر از ۳۰ کالری برای هر یک کیلوگرم از وزن خود مصرف کنیم بدن برای تامین این کمبود به سوزاندن بافت های خود اقدام می کند و به لاغری منجر می شود .

لاغرهای عزیز باید بدانند که کالری موجود در یک موز درشت ۳۰ برابر کالری موجود در ۳۰ عدد خیار می باشد.

ولی حقیقتی که باعث تعجب است این است که ما شاهد این هستیم که لاغرها درمیهمانی ها وجشن ها وعروسی ها چاقو به دست مشغول پوست کردن خیار ها هستند.

ولی چاق ها مشغول غارت کردن موز ها وشیرینی ها هستند .

همچنین به این نکته توجه داشته باشید که کالری غذاها نقش یکسان در افزایش وزن ندارد .

مثلا یک لیوان شیر خرما ۲۵۰ کالری دارد.

ویک ران مرغ بریان ۲۵۰ کالری دارد(بدون نان ) .

با وجود اینکه هر دو غذا دارای کالری یکسان هستند ولی نقش آن ها درافزایش وزن متفاوت است .

غذاهای کربوهیدراتی در افزایش وزن نقش مهم تری ایفا می کنند.

مثلا مصرف ۵۰۰ کالری خرما و بادام خیلی بیشتر از ۵۰۰ کالری موجود در دو ران مرغ باعث افزایش وزن میشود.

همچنین یک کفگیر پلو که ۲۵۰ کالری دارد.

همراه یک ران مرغ ۲۵۰ کالری که مجموعا ۵۰۰ کالری دارند.

نسبت به ۵۰۰ کالری مرغ تنها(پروتئین) تاثیر بیشتری دارند .

برای افزایش وزن بهتر است از مصرف غذاهای چرب قبل از غذا خود داری کنید .

وفراموش نکنید بعد از وعده های غذا حد اقل ۵ عدد خرما یا یک ماده شیرین دیگری میل فرمایید .

دکتر Robert h. Lusting متخصص تغذیه جدید در آمریکا ثابت کرد که:

نیمی از قندها و شیرینجات مصرفی ما تبدیل به چربی می شود ونیم باقی مانده در چرخه سوخت می رود .

این حقیقت تلخ از شکر شیرین یک زنگ خطر برای چاق ها و مژده ای برای لاغرها می باشد.

این حقایق را با اسلایدهای توضیحی در همایش تغذیه برای چاق ها و لاغرها کاملا توضیح می دهم .

منبع: مجله سلامتی دکتر کرمانی

نویسنده مطلب:




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.