درمان بیماریسلامتینکات سلامتی

چه عواملی که باعث سکته چشم می‌شود؟

عواملی که باعث سکته چشم می‌شود

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به عواملی که سبب سکته چشم می‌شود، گفت: آمار این بیماری در زنان و مردان یکسان است.

مصطفی سلطان‌سنجری  در مورد سکته‌ های چشم اظهار داشت: این مشکل در اثر فقدان یا کاهش جریان خون به بافت‌های بخش جلویی عصب بینایی رخ می‌دهد. آسیب به عصب چشم و یا سکته‌های مغزی می‌تواند سبب بروز سکته چشم شود که این مشکل کاهش دید افراد را به ویژه به صورت ناگهانی به همراه دارد.

وی افزود: درمان این بیماری به صورتی است که ابتدا باید مشکل زمینه‌ای مشخص شود که گاهی نیز داروهای مختلف تجویز می‌شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: سکته‌های چشمی شیوع آن چندان زیاد نبوده و میزان آن یک در صد هزار است و آمار آن نیز در زنان و مردان یکسان بوده است.

این چشم‌ پزشک خاطرنشان کرد: سکته چشمی با بیماری‌های داخلی بدن رابطه مستقیمی دارد. فشار خون بالا، بیماری دیابت، بالا بودن چربی خون، سیگار کشیدن و کم تحرکی نیز احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند.

سلطان سنجری بیان داشت: زمانی که سرخرگ چشم در اثر سکته چشم بسته شود و یا اینکه خون به عصب بینایی نرسد، راه چندانی برای درمان وجود ندارد، در حالی که اگر سیاهرگ بسته شود، تزریقاتی انجام می‌شود که ورم چشم را کاهش دهد و تا حدی بینایی را به چشم بر می‌گرداند.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *