آشپزیساندویج و پیتزا

طرز تهیه پنینی بادمجان شیک و خوشمزه

پنینی بادمجان یک نوع ساندویچ مجبوب ایتالیایی است که آن را گریل می‌کنند یا در دستگاه‌های ساندویچ‌ساز قرار می‌دهند. این غذا به دلیل سادگی و طبخ متفاوتش طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. برای تهیه این غذا می‌توانید از مواد مختلف استفاده کنید و ترکیبی از آن‌ها را درون نان تست قرار دهید و سپس آن را گریل کنید. حتما در بسیاری از کافه‌ها اسم این غذا به چشمتان خورده است و شاید حتی آن را امتحان کرده باشید. این غذای عالی و خوشمزه را می‌توانید به سادگی در منزل تهیه کنید و نوش جان بفرمایید. اگر دستگاه گریل یا ساندویچ‌ساز در دسترستان نبود می‌توانید حدود ۲ تا ۳ دقیقه ساندویچتان را درون مقدار بسیار کمی روغن سرخ کنید.

طرز تهیه پنینی بادمجان

مواد لازم برای تهیه پنینی بادمجان

  • ۴ عدد بادمجان متوسط
  • ۲ قاشق غذا خوری روغن‌ زیتون
  • ۲۰۰ گرم پنیر موزارلا
  • نان باگت یا نان تست
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
  • ۲ قاشق غذا خوری ریحان تازه ساطوری شده

طرز تهیه پنینی بادمجان

بادمجان‌ها را به صورت طولی و لایه لایه برش دهید. لایه‌های بادمجان را با روغن زیتون چرب و آن‌ها را با نمک و فلفل طعم دار کنید. بادمجان‌ها را ۲ تا ۳ دقیقه کباب کنید. بعد از کبابی شدن باید ضخامت آن‌ها کم و نازک شده باشد. در نهایت روی بادمجان‌های کباب شده سرکه بالزامیک بریزید.

نان‌های تست را با قلم‌موی آشپزخانه به روغن زیتون آغشته کنید.  روی هرکدام از نان‌ها به طور مساوی پنیر موزارلا، برگ ریحان تازه و بادمجان کبابی قرار دهید. و در آخر تکه‌ نان دیگری را روی آن‌ها بگذارید.

ساندویچ‌ها را درون دستگاه ساندویچ‌ساز یا گریل قرار دهید تا بپزند. اگر دستگاه گریل یا ساندویچ‌ساز در اختیار ندارید ساندویچ‌هایتان را در مقدار کمی روغن سرخ کنید.

برای تهیه پنینی می‌توانید از هر ماده دلخواه دیگری درون نان‌ها استفاده کنید و از طعم آن لذت ببرید.

اگر این غذای خوشمزه را درست کردید لطفا تجربه‌تان را از تهیه و سرو این غذا با ما در میان بگذارید.

منبع: آشپزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *