داروهای گیاهیروغن هاعطارباشی و طب سنتی

آشنایی با ۴ خاصیت روغن ویتامین E برای پوست

آیا روغن ویتامین E برای پوست مفید است؟ روغن ویتامین E به دلیل داشتن مواد مغذی و آنتی اکسیدان که از لازمه‌های سلامت پوست هستند، برای پوست مناسب است. تحقیقاتی که روی این ماده صورت گرفته، نشان داد که این روغن حتی برای درمان سوختی و جای زخم هم مفید است و می‌توان از آن کمک گرفت. به دلیل مزایای فراوانی که این ویتامین برای پوست دارد به ویتامین پوست معروف شده است. این ویتامین دارای خواص ضد التهابی برای پوست است و یک درمان طبیعی و عالی برای آن به حساب می‌آید.

اگر به مواد موجود در کالاهای مراقبت از پوستتان نگاه کنید احتمالا روغن ویتامین E را در بین آن‌ها خواهید دید. دیگر کاربرد ویتامین E در ساخت لوازم آرایشی است و کمک می‌کند تا لوازم آرایش تداوم بیشتری داشته باشد. ویتامین E عمر مفید این محصولات را طولانی می‌کند.

روغن این ویتامین علاوه بر تمام مزایایی که برای پوست دارد به تقویت موهای شما هم کمک می‌کند. در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

4 خاصیت روغن ویتامین E برای پوست

۴ خاصیت روغن ویتامین E برای پوست و مو

محافظت از پوست از طریق مبارزه با رادیکال‌های آزاد

این ویتامین به عنوان یکی از منابع آنتی اکسیدان شناخته شده است و به مبارزه با رادیکال‌های آزاد می‌پردازد. از این ماده برای محافظت از آسیب‌های پوستی ناشی از اشعه آفتاب استفاده می‌کنند. ترکیب ویتامین E با ویتامین C اثر بیشتری در این مورد خواهد داشت و هر کدام به صورت جداگانه روی پوست شما تاثیر مثبت خواهند گذاشت.

شما می‌توانید یک کرم ضد آفتاب طبیعی که حاوی آنتی اکسیدان‌ها (ویتامین E وC) هستند را تهیه کنید و برای روند بهبود آفتاب سوختگی از آن استفاده کنید.

از بین بردن خشکی پوست

روغن ویتامین E داراری خواص درمانی و سرشار از مواد مغذی است و از خشک و پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری می‌کند. این روغن را می‌توانید مانند روغن نارگیل به پوست و لب خود بزنید و از خشک شدن آن جلوگیری کنید. به کمک این روش می‌توانید همیشه رطوبت پوست خود را حفظ کرده و از لطیف و نرم بودن آن لذت ببرید.

از بین بردن جای زخم و اسکار

روغن ویتامین E مناسب برای از بین بردن جای زخم‌ها و آکنه است. این روغن یکی از روغن‌هایی است که بسیار مورد توجه مردم واقع شده است و برای از بین بردن جای زخم و اسکار خود از آن استفاده می‌کنند. تحقیقات زیادی روی این موضوع و تاثیرگذاری آن بر پوست بدن انجام شده است.

در یکی از همین تحقیقات افراد را به دو گروه تقسیم کردند؛ دسته‌ای از آن‌ها از ۱۵ روز قبل تا ۲۰ روز بعد از عمل جراحی خود از روغن ویتامین E در محل جراحیشان استفاده می‌کردند و گروهی اصلا از این ماده استفاده نکردند. در انتها، درصد زیادی از جای زخم گروه اول، که از این روغن استفاده کرده بودند از بین رفته بود.

تقویت کننده مو

همان طور که گفتیم این ماده علاوه بر مزایایی که برای پوست دارد باعث تقویت موی شما هم می‌شود. افرادی که پوست سر یا تار موی خشکی دارند می‌توانند از این روغن استفاده کنند. این ماده باعث افزایش گردش خون در پوست سر می‌شود و جریان خون را در این ناحیه بیشتر می‌کند. به همین ترتیب باعث بهبود مو و پوست سر می‌شود و به فولیکول‌های مو کمک می‌کند تا کار مرطوب سازی و آبرسانی را بهتر انجام دهند.

منبع: کتاب کاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *