تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

با عجیب ترین رژیم های غذایی دنیا آشنا شوید

این روزها مردم زیادی درگیر رژیم و کاهش وزن هستن و روش های زیادی رو برای رسیدن به اندام دلخواهشون دنبال میکنن حتی اگه برای سلامتشون ضرر داشته باشه. با عجیب ترین رژیم های غذایی که در گذشته رایج بودن و امروزه هم به کار برده میشن آشنا شوید.

رژیم زیبایی خواب

عجیب ترین رژیم های غذایی

ایده رژیم زیبایی خواب این است: وقتی انسان خواب است غذا نمی خورد. در این رژیم افراد داروهای آرام بخش می خورند تا بخوابند و غذا نخورند. یکی از افراد مشهوری که این رژیم را دنبال کرده است بازیگر معروف آمریکایی الویس پریسلی است که برای کاهش وزن چند روز به کما رفت. خطرات این رژیم اعتیاد به داروهای آرام بخش و ابتلا به بیماری های قلبی است.

رژیم سیگار

عجیب ترین رژیم های غذایی

رژیم سیگار از یک کمپین تبلیغاتی برند سیگار لاکی استرایک با شعار “به جای شیرینی به دنبال شانس باش” نیکوتین اشتها را کم می کند اما خطر دیابت، حمله قلبی و سرطان ریه را بیشتر می کند

رژیم کرم کدو

عجیب ترین رژیم های غذایی

این رژیم چندش آور در دوره ویکتوریا زمانی که زنان سعی داشتند به استاندارد زیبایی برسند رواج پیدا کرد. در قرن ۲۰ شایعه شد که خواننده معروف اپرا ماریا کالاس از این روش برای لاغری استفاده کرده است. در این رژیم مردم قرص های حاوی تخم کرم کدو می خورند تا داخل شکمشان رشد کرده و غذاهایی که می خورند را ببلعد. در طول این رژیم فرد دچار تهوع، اسهال و تب می شود.

رژیم پنبه

عجیب ترین رژیم های غذایی

نظریه پشت رژیم پنبه این است که پنبه احساس سیری می دهد و فرد تمایلی به غذا نخواهد داشت. اما خیلی از پنبه ها از مواد شیمیایی ساخته شده اند و منجر به بیماری های روده ای می شوند.

رژیم سرکه

عجیب ترین رژیم های غذایی

افراد مشهور زیادی در گذشته از این رژیم برای لاغری استفاده می کردند. از جمله جورج گوردن بایرن که در دوره دانشگاه این رژیم را شروع کرد و غذای او بیسکویت، نوشیدنی و سیب زمینی با سرکه بود. او برای صبحانه یک تکه نان با سرکه و برای شام مقداری سالاد می خورد. بایرن قبل از هر وعده غذایی چند قاشق سرکه می خورد تا اشتهایش را کور کند. ناگفته نماند که خوردن بیش از حد سرکه سیب برای سلامت مضر است و باعث فرسایش مینای دندان و مشکلات گوارشی می شود.

رژیم بصری

این رژیم در سال ۲۰۰۰ توسط ژاپنی ها اختراع شد. نظر آن ها این است که رنگ های قرمز و زرد اشتها آور هستند اما آبی نه. با استفاده از عینک آبی غذا کمتر اشتها آور به نظر می رسد و کمتر غذا می خورید. هنوز هیچ مدرکی ثابت درست بودن این روش را ثابت نکرده است.

رژیم جویدن

عجیب ترین رژیم های غذایی

هوراس فلچر در اوایل قرن ۲۰ به جونده معروف بود. او هر لقمه را ۳۲ الی ۸۰ بار می جوید و تفاله آن را بیرون تف می کرد. از جمله افراد مشهوری که از این رژیم استفاده می کردند جان دی راکفلر، فرانس کافکا و تئودور روزولت را می توان نام برد.

رژیم اندی وارهول

عجیب ترین رژیم های غذایی

اندی وارهول در کتاب “فلسفه اندی وارهول” نکات رژیمی اش را نوشته است. او اعتراف کرده است که هر زمان که به رستوران می رفت غذاهایی را سفارش می داد که دوست نداشت. در آخر تمام غذاها را با خود برمی داشت و به نیازمندان میداد.

رژیم کوکی

عجیب ترین رژیم های غذایی

این رژیم توسط دکتر سنفورد سیگل در سال ۱۹۷۵ طراحی شده است. رژیم به این صورت است که روزانه ۶ عدد کلوچه به جای صبحانه و نهار خورده شود و یک وعده شام با در نظر گرفتن مقدار کالری. این کلوچه ها از بلغور جو، میوه و آمینو اسدها درست می شد.

رژیم آبلیمو

عجیب ترین رژیم های غذایی

این رژیم توسط بیانسه طراحی شده است که شامل غذاهای سنتی و لیمونات سم زداست که از آب لیمو، شربت افرا و فلفل درست می شود. مشکل این رژیم این است که به سرعت وزن کم می کند اما با قطع کردن رژیم دوباره وزن بر می گردد.

منبع: بدونیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *