تغذیه و تناسب اندامسلامتی پوستنکته های تغذیه ای

چگونه از لبنیات برای سلامت پوست استفاده کنیم؟

در حالیکه بسیاری از ما دائما به سایت‌های زیبایی مختلف سر می‌زنیم و به دنبال محصول شگفت انگیز جدید می‌گردیم، اما معمولا تعدادی از بهترین محصولات زیبایی که در دسترس ما قرار دارند را نادیده می گیریم: اقلام روزمره!

ماست

برای یک ماسک صورت خانگی آسان و سریع، فقط کافیست یک ماست از یخچال بردارید. متخصص پوست و مدل سابق فورد، دکتر ویتنی بو می گوید: به یاد دارم هنگامیکه حدود ۷ سال داشتم در یک شوی ران وی شنیدم که دو مدل بزرگسال درباره آماده کردن پوست‌شان قبل از شوها صحبت می‌کردند.

یکی از آن‌ها در مورد مفید بودن ماسک ماست قسم می‌خورد و می گفت که صبح هر شوی مهمی از آن استفاده می‌کند (او ماست را روی تمام صورتش پخش می کرد، می‌گذاشت خشک شود و سپس ۱۰ دقیقه بعد آن را می‌شست).

حالا من به عنوان یک متخصص پوست و دانشمند که سال‌ها در مورد باکتری‌های مفید موجود در ماست (پروبیوتیک ها) تحقیق کرده‌ام، دانشی که پشت ماسک ماست او بوده را درک می‌کنم. مشخص شده که پروبیوتیک‌ها، التهاب در پوست را کاهش می‌دهند، از بروز جوش جلوگیری می‌کنند و به ترمیم سد رطوبتی پوست کمک می‌کنند.

شیر

تعطیلات زمستانی برای روح و ذهن شما عالی هستند اما با پوست ناملایم‌اند. اگر شما از یک سفر گرمسیری با آفتاب سوختگی بر می‌گردید، دکتر بو توصیه می‌کند که یک لیف حمام را در مخلوط شیر و آب (هر دو به مقدار مساوی) خیس کنید و روی پوست‌تان قرار دهید. او می‌گوید: پروتئین موجود در شیر خارش، تورم و التهاب را تسکین داده و فرو می‌نشاند.

شیر منیزیم

جولیا مورا از Pop Addict می‌گوید: من هر روز صبح به جای استفاده از پرایمر یا کرم، شیر منیزیم را به یک پنبه توپی به صورتم می‌مالم. سپس آرایشم را روی آن انجام می‌دهم و شما اصلا متوجه شیر منیزیم نمی‌شوید. آرایش من در تمام روز کاری به تمدید نیاز نخواهد داشت و این شگفت انگیز است.

منبع: مجله تناسب اندام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *