تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

نکات طلایی برای داشتن شکم تخت بدون ورزش

مقاله در یک نگاه

اکثر ما فرصت کافی برای ورزش کردن نداریم و به دنبال روش هایی هستیم که بدون ورزش شکم خود را تخت کنیم. تغییر سبک زندگی با مصرف پروبیوتیک ها، کاهش مصرف نمک، تنظیم هورمون ها، نوشیدن آب، عدم مصرف غذاهای فرآوری شده و استفاده از لباس های فرم دهنده به کاهش وزن و داشتن شکمی صاف کمک می کنند.

از آنجا که انسان های راحت طلبی هستیم، به دنبال روش هایی می گردیم که کمترین میزان تحرک را به دنبال داشته باشد. گاهی تنها کمی تغییر در سبک زندگی کمک می کند تا بدون ورزش هم شکم تختی داشته باشیم. در اینجا روش هایی برای صاف کردن شکم و کاهش وزن معرفی شده اند.

از مصرف پروبیوتیک ها غافل نشوید

میکروبیوم موجود در روده ی شما بیشتر از آنچه تصور می کنید، مفید است. به همین دلیل است که مصرف باکتری های مفید برای روده بسیار اهمیت دارد. یکی از روش های دریافت باکتری های مفید، استفاده از مکمل های پروبیوتیک است. اگر می خواهید بدون ورزش شکمی تخت داشته باشید، مصرف پروبیوتیک های خود را افزایش دهید. غذاهای حاوی پروبیوتیک به بهبود گوارش، کاهش نفخ، بهبود خلق و خو و صاف شدن شکم می شود.

کمتر نمک مصرف کنید

مواد معدنی موجود در نمک به میزان کم برای سلامت قلب و مغز مفید است. اما مصرف بیش از حد آن موجب احتباس آب و نفخ در بدن می شود. کاهش مصرف نمک یکی از اولین روش ها برای کاهش وزن اضافی بدن است. سعی کنید به طور کل نمک را از سفره ی خود حذف کنید تا این عادت از سر شما بیافتد.

آدامس نجوید

بسیاری از مردم برای پیشگیری از پرخوری و کاهش استرس به مصرف آدامس روی می آورند. اما جویدن آدامس یک عارضه ی جانبی بد به نام نفخ به دنبال دارد. هر فردی همراه با جویدن غذا مقداری هوا می بلعد، این میزان با جویدن آدامس چند برابر و در نهایت منجر به نفخ و گاز معده می شود. به علاوه برخی از شیرین کننده های مصنوعی موجود در این آدامس ها اشتهای شما را برای مصرف جانک فودها افزایش می دهد.

هورمون ها را چک کنید

اختلال در هورمون ها عوارض جانبی زیادی دارند که از جمله می توان به نفخ شکم اشاره کرد. به همین دلیل است که زنان در دوران یائسگی از نفخ شکم شکایت می کنند. هر چند شما نمی توانید به ۲۰ سالگی بازگردید و هورمون های خود را تنظیم کنید، اما می توانید آنها را در یک دامنه ی نرمال حفظ کنید. مصرف غذاهای مناسب و ورزش نیز به تنظیم هورمون ها کمک می کنند.

زمان خواب خود را تنظیم کنید

کم خوابی بیش از همه آثار خود را بر روی دور کمر نشان می دهد. طبق مطالعات، تنها ۳۰ دقیقه کم خوابی در شب منجر به افزایش وزن می شود و بدتر اینکه این افزایش وزن مستقیما به چربی های شکمی تبدیل می شود. بهترین چرخه ی خواب چرخه ایست که از ریتم طبیعی شبانه روزی شما پیروی کند. بدین معنا که با طلوع خورشید، آغاز و با غروب آن پایان یابد.

غذاهای فرآوری شده مصرف نکنید

بدون ورزش شکمی تخت داشته باشید- سبک زندگی- برنافیت

از دیگر روش های کاهش وزن بدون ورزش، کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده است. غذاهای فرآوری شده یکی از بدترین منابع سدیم هستند. به دلیل روشی که این غذاهای ناسالم در آن تهیه می شوند، نمک در همه ی آنها وجود دارد، حتی در کیک های بسته بندی شده. با جایگزین کردن این مواد با مواد غذایی تازه، نه تنها نفخ شکم شما کاهش می یابد، بلکه شکم شما نیز تخت می شود.

آب بنوشید

هرچند همه ی نوشیدنی ها حاوی کالری هستند و موجب افزایش وزن می شوند، اما آب تخت شدن شکم را ضمانت می کند. مصرف آب، به بدن کمک می کند تا آب حبس شده در بدن را آزاد کند و بدین شکل به کاهش نفخ کمک کند. علاوه بر این اشتها را کاهش می دهد و احساس سیری بیشتری به شما دست می دهد.

غذاهای تند مصرف کنید

رازیانه، نعناع و زنجبیل دارای آثار آرامش بخش بر روی شکم می باشند. آنها با افزایش آنزیم های گوارشی موجب حرکت سریع تر غذا از سیستم گوارشی می شوند. حرکت سریع غذا در سیستم گوارشی به معنای داشتن شکمی تخت است. نعناع به کاهش گرفتگی و گاز معده، زنجبیل به کاهش التهاب و حالت تهوع و رازیانه به کاهش احتباس آب در بدن کمک می کند.

از لباس های زیر فرم دهنده استفاده کنید

گاهی اوقات شما بدون ورزش هم می توانید یک شکم صاف داشته باشید. برای این کار تنها کافیست از لباس های فرم دهنده استفاده کنید. هیچ اشکالی ندارد در چنین مواقعی به سراغ تکنولوژی بروید و از لباس های فرم دهنده و تخت کننده ی شکم استفاده کنید.

منبع: برنافیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *