درمان بیماریسلامتینکات سلامتی

۶ ویژگی ظاهری که در مورد سلامتتان هشدار می دهند!

رنگ پریده هستید؟ و یا روی آرنج تان پوست پوست شده؟ شاید بدنتان سعی دارد چیزی به شما بگوید.

دکتر رمزی مارکوس، استادیار پوست در کالج پزشکی بیلور در هوستون می گوید: آنچه خارج از بدن نشان می دهد با آنچه در داخل اتفاق می افتد ارتباطی قوی دارد. حتی مشکلات شایع در زمینه زیبایی، مانند شکنندگی ناخن و رنگ پریدگی می توانند اشاره به سلامتی درون بدن داشته باشد.
اگر این شش نشانه ظاهری را زیاد تجربه کردید باید به پزشک مراجعه کنید.

اگر روی بدن یا صورت خود موهایی ضخیم و تیره دارید ممکن است در سلامتی تان به این معنا باشد:

سندرم تخمدان پلی کیستیک. دکتر زویی استالینگ می گوید: در مورد چند تار موی باریک صحبت نمی کنیم، موهای ضخیمی را می گوییم که موچین نمی تواند از پسشان بر بیاید.
این موها معمولا در نقاطی جوانه می زنند که بیشتر در مردان می بینیم ( مانند گونه ها، چانه، قفسه سینه و پشت ) و ممکن است به دلیل افزایش میزان هورمون های جنسی مردانه باشد – یک نشانه شایع از اختلال در غدد درون ریز، که می تواند خطر ناباروری و دیابت را افزایش دهد.
از دکتر خود بخواهید از شما آزمایش خون بگیرد. قرص های ضد بارداری و تغییر سبک زندگی مانند کاهش وزن ( حتی چند کیلو ) می تواند علائم را کاهش دهد. حتی ممکن است پزشکتان استروئید تجویز کند تا عدم تعادل هورمونی اصلاح شود و یا کرمی می دهد تا رشد موها در صورت را مهار کند.
گزینه ی دیگر: با متخصص امراض پوست برای از بین بردن موها با لیزر صحبت کنید. این روش تاثیر گذار است اما برای هر بار لیزر باید هزینه نسبتا بالایی را بپردازید.

اگر ناخن های شکننده ای دارید ممکن است به این معنا باشد:

قارچ. این کمی چندش آور است اما حقیقت دارد بستر ناخن های شما مکانی عالی برای رشد قارچ ها هستند. آنها دوست دارند از لایه ی گرم و مرطوب پوست برای تغذیه استفاده کنند. وقتی یک انگل به این مکان می رسد ممکن است لبه های ناخن شما دچار شکنندگی شوند.
پزشک امراض پوستی ممکن است دارو تجویز کند، همچنین به این افراد توصیه می شود ناخن های خود را زیاد در معرض رطوبت قرار ندهند مثلا هنگام شستن ظروف از دستکش استفاده کنند. اگر ناخن های دو دست شکننده شده می توان شستن بیش از حد دست ها را مقصر دانست.
یک مکمل می تواند چاره ی کار باشد ویتامین هایی که حاوی کراتین هستند مخصوصا خوب می توانند قدرت ناخن را افزایش دهند.

اگر قسمتی از پوستتان قرمز و پوست پوست شده به این معنا است:

پسوریازیس. این وضعیت تنها یک مشکل پوستی نیست. پسوریازیس یک اختلال خود ایمنی است که می تواند در هر سنی بروز کند و با التهاب سراسری بدن مرتبط است. نشانه های آن معمولا روی فرق سر، ابروها و زانو ها دیده می شوند.
پسوریازیس متوسط تا وخیم منجر به مشکلات قلبی عروقی می شود. خوشبختانه در صورت درمان پسوریازیس خطر سکته قلبی تا حدود زیادی کاهش پیدا می کند.
به پزشک خود مرجعه کنید، انواع داروهای خوراکی و موضعی و همچنین فوتوتراپی می تواند به کاهش علائم کمک کند.

اگر دائما دچار آکنه و جوش هستید ممکن است به این معنا باشد:

عدم تعادل هورمونی. جوش و آکنه تنها برای نوجوانان و جوانان نیست، این علائم ممکن است در طول دوران یائسگی نیز به سراغتان بیایند. با کاهش سطح استروژن و پروژسترون تعادل هورمونی ممکن است به سمت تستوسترون برود. که باعث افزایش تولید روغن منافذ پوست می شود. درست مانند یائسگی، آکنه ها هم در مدت و شدت متفاوت هستند. این علائم اغلب روی خط فک پدیدار می شوند. خبر خوب این است که داروهای خوبی برای پیشگیری از آکنه وجود دارد.

اگر پوستی خشک و مات دارید ممکن است به این معنا باشد:

کمبود امگا ۳٫ همینطور که سنمان بالا می رود، غدد دارای چربی مان روغن کمتری برای چرب کردن پوست تولید می کند. اسید چرب امگا ۳ به طبیعی و سالم ماندن پوست کمک می کند و مانع التهاب پوست خشک می شود.
اگر کمبود امگا ۳ داشته باشید ممکن است دچار خارش پوست و ماتی آن شوید. بهتر است از غذاهای حاوی امگا ۳ مانند گردو، دانه کتان، و ماهی هایی مانند قزل آلا مصرف کنید.
هنوز نگران این هستید که شاید به اندازه کافی امگا ۳ مصرف نکنید؟ می توانید مکمل روغن ماهی استفاده کنید.

اگر موهای نازکی دارید ممکن است به این معنا باشد:

کم کاری تیروئید. وقتی غدد تیروئید کم کار باشند، بسیاری از فولیکول های مو به حالت استراحت می روند. رشته های مو به صورت طبیعی میریزد و جایگزینی هم نخواهند داشت. هورمون های مصنوعی و سایر درمان ها کمک می کنند.
مشکل دیگری که ممکن است وجود داشته باشد، استروژن پایین است. در زنانی که به یائسگی رسیدند، یک B کمپلکس همراه کلاژن می تواند موهای نازک را به حالت قبل برگرداند.
اگر به تازگی بچه دار شده اید جای نگرانی نیست، وقتی فرزندتان به شش ماهگی برسد حجم موها به حالت طبیعی باز خواهد گشت.

منبع: سایت دکتر کرمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *