معرفی ورزش مناسب برای شرایط روحی متفاوت - مجله سلامتی عطارباشی

معرفی ورزش مناسب برای شرایط روحی متفاوت

بررسی

به صورت طبیعی، از آنجا که انسانیم مخلوقاتی احساسی هستیم و در میان احساسات بیشتر دوست داریم خوب، شاد و هیجان زده باشیم.

اما همیشه اینطور نیست، گاهی مضطربیم، پریشانیم، ناراحتیم، عصبانی هستیم، خسته ایم و یا استرس داریم.

با کمک چند مربی ورزشی دریافتیم در هر کدام از این حالات چه نوعی ورزش بیشتر کمک مان می کند که به حالت طبیعی برگردیم.

عصبانی هستید؟ کیک بوکسینگ

متناسب با روحیه خود ورزشتان را انتخاب کنید_رژیم دکتر کرمانی

وقتی از چیزی عصبانی هستید می توانید با ورزش کیک بوکسینگ خشم خود را همراه با مقداری کالری بسوزانید.

جنیفر والترز، مربی خصوصی کیک بوکسینگ می گوید:

وقتی خشمگین هستید یا آشفته اید کیک بوکسینگ بهترین راه برای بیرون کشیدن این حالت است.

تمام خشم خود را روی کیسه بوکس خالی کنید. البته بهتر این است که کیک بوکسینگ را زیر نظر یک مربی انجام دهید.

می توانید یک باشگاه یا گروهی که مشغول این ورزش هستند پیدا کنید و با آنها مشغول شوید.

می توانید دی وی دی های آموزشی آن را خریداری کنید و تمرین کنید.

عجولید؟ ورزش های سریع با شدت بالا

متناسب با روحیه خود ورزشتان را انتخاب کنید_رژیم دکتر کرمانی

کریس فری تگ، کارشناس تناسب اندام و عضو هیئت مدیره شورای ملی ورزش آمریکا می گوید:

اگر فردی عجول هستید و زمان برایتان مهم است ورزش های سریع و با شدت بالا را امتحان کنید تا بتوانید در کمترین زمان ورزش کنید و حسابیکالری بسوزانید.

بعد از گرم کردن، سه دقیقه به حالت ثابت و با سرعت درجا بزنید، سپس ورزش هوازی مورد علاقه خود را شروع کنید.

این ورزش می تواند دوچرخه سواری، دویدن و غیره باشد.

فقط باید توجه داشته باشید که سرعت و شدت داشته باشید.

با این کار نه تنها ورزش را در کمترین زمان انجام داده اید بلکه انرژی عجول بودنتان را هم خالی کردید.

پریشان یا گیج هستید؟ ورزش های قدرتی را امتحان کنید

متناسب با روحیه خود ورزشتان را انتخاب کنید_رژیم دکتر کرمانی

تصمیم دشواری در ذهن دارید؟ تمرینات قدرتی را امتحان کنید.

تحقیقات نشان داده ورزش های قدرتی به زنان کمک می کند حالت روحی خود را بهبود ببخشند و بتوانند بهتر تمرکز کنند.

استفانی ووترینو، مدیر ورزشی و مربی خصوصی می گوید: تمرینات قدرتی کمکتان می کند احساس ثبات کنید.

علاوه بر تاثیر مثبت روی تمرکز این ورزش ها از نظر احساسی نیز تاثیری عالی دارند.

مضطرب هستید؟ پیاده روی را امتحان کنید

متناسب با روحیه خود ورزشتان را انتخاب کنید_رژیم دکتر کرمانی

پر از انرژی منفی و اضطراب شده اید؟ کمی پیاده روی کنید!

جنیفر والترز می گوید: اگر مقدار زیادی اضطراب دارید با آرام راه رفتن با آن مقابله کنید.

تنها چند دقیقه راه رفتن می تواند اضطرابتان را آرام کند و حالتان را بهبود ببخشد، مخصوصا اگر بیرون از خانه پیاده روی کنید.

در واقع تحقیقات نشان داده است:

پیاده روی یک راه تضمین شده برای کاهش سطح استرس و اضطراب است.

حتی روی سیستم ایمنی بدن نیز تاثیر مثبت دارد.

خسته اید؟ تای چی را امتحان کنید

متناسب با روحیه خود ورزشتان را انتخاب کنید_رژیم دکتر کرمانی

روزهایی که انرژی تان کم است زمان مناسبی برای انجام ورزش های قدرتی نیست.

پس به جای این کار، با انجام یک جلسه تای چی تمرکز و بدن خود را تقویت کنید.

تای چی نه تنها به تجدید قوای بدن کمک می کند، بلکه تحقیقات نشان داده حتی به بهبود کیفیت خواب نیز کمک می کند.

همچنین باعث کاهش استرس نیز می شود.

همه این موارد به شما کمک می کند تا برای روز دیگر خسته نباشید.

استرس دارید؟ دوچرخه سواری را امتحان کنید

متناسب با روحیه خود ورزشتان را انتخاب کنید_رژیم دکتر کرمانی

بپرید روی دوچرخه و با هر رکاب استرس را بیشتر پشت سر بگذارید.

ایندورفین خود را افزایش دهید و به خود فرصت دهید تا درست فکر کنید با این کار می توانید با موفقیت از پس شرایط بر بیایید.

چه بیرون بروید و آنجا دوچرخه سواری کنید و چه در باشگاه یا خانه با دوچرخه ثابت و آهنگ ورزش کنید.

مطمئن باشید بعد از به اتمام رساندن ورزش حالتان خیلی بهتر می شود.

این را هم بدانید بالا رفتن از یک تپه با دوچرخه یا سریع رکاب زدن باعث بالا رفتن اعتماد به نفس و توانایی کنار آمدن با فشارها می شود.

وقتی کاملا مسلط هستید و سرعت خود را نگه می دارید احساس قدرت و توانمندی می کنید.

دیگر به هیچ چیز جز به پایان رساندن جاده فکر نمی کنید.

احساس می کنید گیر کرده اید؟ دویدن را امتحان کنید

متناسب با روحیه تان ورزش کنید_رژیم دکتر کرمانی

آیا برای حل یک مسئله به مشکل برخورده اید و یا به دنبال یک ایده جدید هستید؟

در حال انجام هر کاری هستید بایستید، بیرون بروید و شروع به دویدن کنید.

اگر برای حل مشکلی راه حل پیدا نمی کنید بدانید که خلاقیتتان از پنجره فرار کرده پس بیرون بروید و به دنبالش بدوید!

جنیفر والترز می گوید؟ من واقعا نمی توانم تعداد ایده های جدیدی که در حال دویدن به ذهنم می آید را بشمارم.

تکرار پشت سر هم گام ها با سرعت بالا به مغز اجازه استراحت می دهد.

نگران هستید؟ یوگا را امتحان کنید

متناسب با روحیه خود ورزشتان را انتخاب کنید_رژیم دکتر کرمانی

احساس نگرانی می کنید؟ نگرانی هایتان را کنار بگذارید.

یوگا یک ورزش ذهنی – بدنی است که شما را به زمان حال می آورد. ی

وگا در حالی که بدنتان را درگیر می کند ذهن را نیز آرام و ساکن می کند، و نگران بودن را در طول تمرین بسیار سخت می کند!

نفس کشیدن در حال انجام حرکات کاری می کند روی زمان حال تمرکز کنید و نگرانی هایی که دارید آرام ذوب شود.

اگر نزدیک خود باشگاه یوگا ندارید انواع ویدوئو های ورزش یوگا هست که می توانید استفاده کنید.

هیجان زده اید؟ بالا رفتن از پله را امتحان کنید

متناسب با روحیه تان ورزش کنید_رژیم دکتر کرمانی

اجازه دهید هیجانتان با بالا رفتن از پله ها به تعادل برسد!

با این کار هم خود را آرام می کنید و هم از قدرت هیجان خود برای سوزاندن کالری استفاده کرده اید.

برای این کار می توانید از پله های منزل یا هرجای دیگر کمک بگیرید.

در پایان ورزش هیچ چیز بهتر از این نیست که ببینید چند بار پله ها را بالا و پایین رفته اید!

ناراحتید؟ رقص را امتحان کنید

متناسب با روحیه تان ورزش کنید_رژیم دکتر کرمانی

ضرب بالای موسیقی و ایندورفین حاصل از ورزش هر دو کمکتان می کنند با ناراحتی و افسردگی مبارزه کنید.

پس دفعه بعد که ناراحت بودید برای خود موسیقی پخش کنید و برقصید!

وقتی ناراحتید ممکن است حال رقصیدن را نداشته باشید، اما دقیقا به همین دلیل است که باید این کار را انجام دهید.

لازم نیست که حتما به کلاس رقص بروید، اتفاقا وقتی ناراحتید بهتر است تنها این کار را انجام دهید.

اصلا به این فکر نکنید که به چه شکل این کار را انجام می دهید و آیا حرکاتتان درست است یا خیر.

فقط به خود اجازه دهید از موسیقی و حرکت کردن لذت ببرید.

وقتی موسیقی پخش می شود و می رقصید دیگر فکر کردن به غم ها مشکل می شود.

احساس پر انرژی بودن می کنید؟ زومبا را امتحان کنید

متناسب با روحیه تان ورزش کنید_رژیم دکتر کرمانی

اگر سرشار از انرژی هستید و می خواهید آن را آزاد کنید، بهتر است آن را برای زومبا خرج کنید.

زومبا نوعی کلاس رقص است که فوق العاده با انرژی انجام می شود و حسابی کالری می سوزانید.

بهترین کار این است که در یک کلاس زومبا شرکت کنید و دسته جمعی حرکات را انجام دهید.

منبع: مجله سلامتی دکتر کرمانی

نویسنده مطلب:




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *