داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

رفع لاغری صورت با موثرترین داروهای گیاهی

رژیم جدیدی گرفته‌ایم، تازه شروع به ورزش کرده‌ایم یا کارمان زیاد شده اما اولین تاثیری که در ظاهرمان می‌بینیم لاغر شدن صورت است و زار و نزار به نظر‌رسیدن. برای جلوگیری یا رفع این مشکل چه کنیم؟

راه‌های زیادی وجود دارد. می‌توانیم از یوگا و نرمش‌های ساده کمک بگیریم، می‌توانیم برویم دنبال تکنیک‌های مختلف پزشکی و خودمان را بسپریم به دست تیغ و سرنگ پزشکان، چشم‌هایمان را ببندیم و برویم زیر سوزن‌های طب چینی یا حتی گونه‌هایمان را نیشگون نیشگون کنیم(!) اما به نظر من راهکارهای ساده‌تری هم با استفاده از گیاهان دارویی وجود دارد که هم صورت را پرتر نشان می‌دهد و هم به شادابی و طراوت پوست می‌انجامد.

چی بخوریم؟

۱-آب بخورید. مخصوصا در هنگام فعالیت زیاد و ورزش از آب غافل نشوید. یادتان باشد هیچ نوشیدنی دیگری جای آب را نمیگیرد.

۲- خیار بخورید. اما نه آنقدر که سردی‌تان شود.

۳ مغزهای خام بخورید. اما نه آنچنان زیاد که به چاقی بقیه نواحی بدن بینجامد. روزی چهار عدد از مغز بادام و فندق و پسته کافی است. البته مغز آفتابگردان هم فراموش نشود.

۴- جوانه گندم بخورید. میتوانید جوانه گندمتان را در سالادهایتان بریزید یا پودر جوانه گندم را با ماست مخلوط کنید و بعد از هر وعده غذایی دو قاشق از آن بخورید.

لاغری صورت

۵ سبزیجات بخورید که هم احساس سیری کنید و دست به خوردن غذاهای چرب و سنگین که خشک کننده پوستند نزنید و هم آب کافی و ویتامین‌های فراوان به بدنتان برسانید. کاهو، کلم، گوجه فرنگی ، خیار و هویج همه به چاقی صورت و شادابی هر چه بیشترش کمک کننده‌اند.

۶- سیب قرمز بخورید. میتوانید این نوشیدنی را هم هر روز صبح استفاده کنید: سه قاچ سیب را با سه تکه هویج و ۱۲۵ میلی گرم آب لیمو به خوبی و کاملا مخلوط کنید و نوش جان.

۷- آلوئه ورا بخورید. روزانه یا ۲۵۰ میلی گرم آب آلوئه‌ورا کافی است.

۸- شیره خرما یا انجیر بخورید. میتوانید پودر مغزها را با شیره خرما مخلوط و نوش جان کنید.

۹- سیب‌زمینی سرخ‌کرده بخورید. اما در خوردنش زیاده روی نکنید که به چاقی قسمت های دیگر بدن می‌انجامد.

۱۰- هویج بخورید. همیشه توی یخچال هویج داشته‌باشید و به محض احساس گرسنگی یاد هویج‌ها بیفتید که هم آب میان‌بافتی را تامین می‌کنند و هم کلی خاصیت دیگر دارند. می‌توانید این نوشیدنی را هم هر روز صبح بخورید: آب هویج به همراه نارگیل و شکر.

از چه ماسک‌هایی استفاده کنیم؟

۱ – ماسک خیار: خیار را رنده کنید و بیست دقیقه روی پوست قرار دهید.

۲ کمپرس گلاب: گلاب اعلا را بیست دقیقه روی پوست خود کمپرس بگذارید و این کار را تکرار کنید.

۳- ماسک عسل: یک قاشق عسل را بیست دقیقه روی پوستتان بگذارید تا هم از التهاب و شکنندگی پوست جلوگیری کند و هم به پوستتان لطافت و شادابی ببخشد و صورتتان را پرتر نشان دهد.

۴- ژل آلوئه ورا: این ژل را قبل از حمام سی تا شصت دقیقه روی گونه‌هایتان ماساژ دهید تا به زودی گونه‌هایی برجسته‌تر داشته‌باشید.

۵- ماسک گل رس: یک قاشق غذا‌خوری گل رس نرم شده را با یک قاشق مرباخوری گلاب ترکیب کنید و ذره ذره میزان گلاب را افزایش دهید تا به حد کافی نرم شود. سپس کل صورتتان را با آن بپوشانید و ۱۵ دقیقه صبر کنید و بعد با آب خنک صورتتان را بشویید.

 چه کار نکنیم ؟

۱ – سیگار نکشید.

۲- از مشروبات الکلی استفاده نکنید.

۳- صورتتان را با آب گرم نشویید.

۴- نگذارید مواد آرایشی مدت طولانی روی صورتتان بماند.

۵- رژیم های غیرعلمی، سخت و خطرناک نگیرید.

و یادمان باشد از همه این نکات مهم تر لبخندی است که گونه های شما را برجسته‌تر و چشمان شما را جذاب‌تر و چهره‌تان را زیباتر  نشان می‌دهد پس لبخند بزنید.

منبع: کتاب کاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *