تغذیه و تناسب اندامنکات سلامتینکته های تغذیه ای

میگو و خواص فوق العاده آن برای سلامتی

میگو یکی از انتخاب‌های اصلی طرفداران غذاهای دریایی است و یک غذای دریایی خوشمزه و پر خاصیت است که به روش‌های مختلف طبخ می‌شود و با کمک ادویه‌ها می‌توان آن را به خوشمزه‌ترین حالت در آورد و میل کرد. در ادامه این مطلب با خواص میگو آشنا می‌شویم.

خواص میگو

۱. کم کالری بودن از خواص میگو

یک میگوی متوسط، حدودا ۷ کالری دارد اگر ما ۱۲ عدد میگو بخوریم تقریبا ۸۴ کالری وارد بدن خود کرده‌ایم. یک میگوی بزرگ دارای ۱۸ کالری است و حتی اگر چند عدد از آن را بخوریم باز در نهایت میزان کالری‌ای که وارد بدنمان می‌کنیم کمتر است زیرا با خوردن تعداد کمتری سیر میشویم.

۲. حفظ سلامتی پوست، مو و ناخن

پروتئین موجود در میگو به حفظ سلامتی و رشد مو، پوست و ناخن کمک می‌کند. مصرف میگو باید بر اساس نیاز باشد زیرا مصرف بیش از حد آن اثرات منفی برای بدن ما خواهد داشت.

۳. جلوگیری از کم خونی

تحقیقات ثابت کرده از میگو می‌توانید برای جلوگیری از کم خونی استفاده کنید. میگو می‌تواند میزانی از ویتامین ب۱۲ بدن شما را تامین کند. ویتامین ب ۱۲ به عنوان یک حامی برای تولید گلبول‌های قرمز و جلوگیری از کم خونی شناخته می‌شود.

۴. تقویت انرژی

از دیگر خواص میگو تقویت انرژی است. مصرف مرتب میگو انرژی و عملکرد روزمره ما را افزایش می‌دهد، زیرا میگو سرشار از آهن است و باعث افزایش سطح انرژی در ما خواهد شد.

۵. منبعی مناسب برای تغذیه

از طریق خوردن میگو می‌توانیم مقدار زیادی از منابع لازم برای بدنمان را تامین کنیم. آن‌ها حاوی ۷۵٪ ویتامین B12، ۵۰٪ فسفر و بیش از ۳۰٪ از کرولاین و ید هستند. میگو می تواند سیستم ایمنی بدن ما را تقویت کند و همچنین دارای آنتی اکسیدان‌هایی است که برای حمله به رادیکال‌های آزاد مفید هستند.

۶. پردازش چربی‌های بدن

نیاسین (ویتامین B3) موجود در میگو می‌تواند چربی‌ها، کربوهیدرات‌ها و پروتئین را در بدن ما پردازش کند و آن‌ها را به انرژی تبدیل کند. همچنین نیاسن می‌تواند به عنوان محافظ پوست عمل کند و از پوسته پوسته شدن آن جلوگیری کند.

۷. کاهش احتمال ابتلا به افسردگی

میگو اسید چرب ضروری امگا ۳ از دست رفته بدن را تامین می‌کند. اسید چرب امگا ۳ محافظت قوی در برابر افسردگی و خلق و خوی از دست رفته را به ارمغان می آورد.

۸. کاهش ریسک مشکل کم کاری تیرویید

خوردن میگو بخشی از مس لازم برای بدنتان را تامین می‌کند. کمبود مس بدن باعث کم کاری غده تیرویید می‌شود.

۹. جلوگیری از پیری زودرس

میگو حاوی کاروتنوئید است که به عنوان یک استاتسانانت شناخته می‌شود. این ماده با حفظ سلامت پوست مانع پیری زودرس می‌شود.

۱۰. جلوگیری از سرطان پروستات

افراد در طول روز نیاز دارند که ۴۸% سلنیوم وارد بدنشان شود. کمبود سلنیوم باعث ایجاد سرطان‌ها در بدن می‌شود یکی از این سرطان‌ها سرطان پروستات است. تحقیقات چندین موسسه تحقیقاتی نشان داده افراد با تامین سولفورفان و سلنیوم مورد نیاز بدنشان سیستم ایمنی بدنشان تا ۱۳ برابر تقویت می‌شود و از همین طریق بدن آن‌ها مقاومت بیشتری در مقابل انواع سرطان‌ها و بیماری‌ها زا خود نشان می‌دهد و خطر کمتری فرد را تهدید می‌کند.

منبع: کتاب کاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *