تغذیه و تناسب اندامورزش

فیتنس در دوران بارداری و تاثیر آن بر سلامت جنین

مزیت های ورزش هایی مانند شنا، پیاده روی و حتی رقص در دوران بارداری،بی پایان است. با وجود اینکه تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد، با این حال ورزش و تحرک ، به همان اندازه که بر سلامت آینده مادر تاثیر دارد، برای رشد و سلامت جنین نیز مفید است.

آزمایشات و تحقیقات زیادی در این زمینه صورت گرفته است؛از مزایای عمومی ورزش در بارداری و تاثیر آن بر روی جنین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش ابتلا به بیماری دیابت

تحقیقات ثابت کرده اند که نوزادانی که از مادران ورزشکار متولد می شوند، نسبت به انسولین حساسیت بهتری دارند و بدن آن ها مقاوم تر است؛ و این ویژگی تا زمان بزرگسالی آن ها ادامه خواهد داشت.

بهبود سلامت مغز

آزمایشات نشان داده اند که فرزندان مادران ورزشکار از آرامش بیشتری برخوردارند و کمتر مستعد بیماری های عصبی هستند.

شاخص توده بدنی پایین (BMI) 

وقتی مادران در دوران بارداری ورزش می کنند، نوزادان آنها کمتر در معرض چاقی و دیابت قرار می گیرند. حتی اگر این مادران در این دوران غذاهای چرب مصرف کنند، بازهم ورزش و تحرک مادر ف هرگونه تاثیر منفی این غذاها را بر کودک کاهش می دهد.

قلب قوی برای نوزاد

تحقیقات بر روی نوزاد انسان نشان داده است که، ورزش منظم و روزانه مادر موجب تقویت قلب جنین و ضربان قلب منظم آن درهفته ۳۶ بارداری می شود. این تحقیقات که تا بعد از تولد نیز ادامه داشته اند نشان داده که تاثیر ورزش و تحرک مادر حتی تا یک ماه بعد از تولد بر روی نوزاد باقی است.

منبع: کراس فیتنس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *