داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

۱۰ عفونت را با این معجزه طبیعی درمان کنید

همه ما تا به حال، حداقل به یکی از انواع عفونت دچار شده‌ایم. از گلو درد، دندان درد، گوش درد و جوش های چرکی گرفته تا عفونت های عمیق‌تر و پر دردسرتر مثل عفونت ادراری، عفونت دستگاه تنفسی و حتی عفونت های خونی. وقتی انواع میکروب‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها به هر طریقی وارد بدن ما می‌شوند به محض اینکه شرایط را مساعد ببینند شروع به تکثیر می‌کنند و در کمترین زمان مزاحمت‌هایشان شروع می‌شود. عفونت‌ها بوی بدی دارند و درد و زحمت ایجاد می‌کنند و اکثرا از همین بوی بد و درد است که ما به وجودشان پی می‌بریم. اما حتی ممکن است به عفونت دچار باشیم اما خودمان ندانیم. خیلی از عفونتها هم هستند که بی سر و صداترند و بعد ناگهان بروز می‌کنند و ما را با درد سر بزرگتری مواجه می‌کنند. اما لازم نیست حتما برای درمان عفونت ها به سراغ داروهای چرک‌خشک‌کن شیمیایی برویم که اثرات منفی غیرقابل چشم‌پوشی و پایداری دارند بلکه با استفاده صحیح از برخی گیاهان دارویی و خوراکی های عادی می‌توان به سادگی انواع عفونت را درمان و از ابتلا به عفونت‌ها نیز جلوگیری کرد.  پس حتی اگر احساس نمی‌کنید بدنتان به عفونتی دچار شده باز هم این مطلب را از دست ندهید.

بسیاری از خوراکی های عادی مصرفی ما تاثیری به سزا در حفظ سلامت بدن در مقابل انواع عفونت ها دارند. اگر این گیاهان را بهتر بشناسیم، هم میزان مصرف خود از این مواد را بیشتر می‌کنیم و هم در مواقع ابتلا به بیماری‌های عفونی می‌دانیم چه بخوریم.

  • نخودفرنگی خاصیت ضد سرطان و ضد عفونت دارد و بدن را در مقابل عقونت‌ها مقاوم می‌سازد. پس در انواع سوپ‌ها، سالادها و وعده‌های اصلی‌تان، نخودفرنگی را از دست ندهید.
  • عفونت
  • سیر یکی از قوی‌ترین میکروب‌کش‌هاست. سیر انواع میکروب‌ها، قارچ‌ها و باکتری ها را منهدم می‌کند و بر قدرت سیستم دفاعی بدن می‌افزاید. با خوردن سیر بدن خود را حتی در برابر بیماری‌های سختی مثل مننژیت، سل و ایدز قوی‌تر می‌کنیم. برای اینکه از خاصیت ضدعفونی‌کنندگی سیر استفاده کنیم باید سیر را خام بخوریم. پختن، خاصیت ضدعفونی‌کنندگی ‌سیر را از بین می‌برد. سیر را مثل پیاز با غذا یا با ماستتان مخلوط کنید و بخورید. در ضمن جویدن یا له کردن سیر هم اهمیت دارد. اگر روزانه به مقدار مناسبی از سیر خام استفاده کنید بیماری‌های عفونی به سراغتان نخواهد آمد. اگر گرم مزاج هستید هم می‌توانید از سیرترشی استفاده کنید. نگران بوی بد سیر هم نباشید؛ کافی است بعد از خوردن سیر خام، چند برگ جعفری را خوب بجوید تا بوی بد سیر از دهانتان برود.
  • پرتقال ضد عفونت‌های ویروسی است و خوردن عصاره پرتقال به رفع عفونت‌های ویروسی کمک شایانی می‌کند.
  • توت فرنگی هم برای رفع عفونت‌های ویروسی از جمله عفونت‌هایی که بر دستگاه عصبی و تنفسی اثرگذارند بسیار مفید است.
  • خوردن سیب هم به رفع انواع عفونت‌های ناشی از آنفولانزا و سرماخوردگی کمک می‌کند و عفونتهای موجود در بینی، حنجره و برونشها را از بین می‌برد. پس حتما حداقل روزی یک عدد سیب با پوست میل کنید.
  • در طب سنتی آمده که دارچین عفونت انواع اخلاط را برطرف می‌کند پس دارچین را هم فراموش نکنید. حتی می‌توانید موقع دم کردن چای روزانه‌تان یا موقع پختن غذا یک تکه چوب دارچین در قوری یا قابلمه بیندازید و از عفونت‌ها دور بمانید.
  • جو دو سر نیز در رفع عفونت‌های تنفسی کاربرد زیادی دارد پس سبد غذاییتان را خالی از این گیاه نگذارید.
  • معجزه بابونه در درمان عفونت‌ها: بابونه برای درمان انواع عفونت‌ها بسیار مفید است. از کمپرس دم کرده غلیط بابونه بر روی زخم‌ها و سوختگی‌ها برای جلوگیری از عفونت استفاده می‌کنند و خواص بی‌نظیرش در درمان انواع عفونت‌ها و تاثیرش بر افزایش کارایی سیستم ایمنی بدن با تقویت گلبول‌های سفید خون به همگان ثابت شده‌است. همچنین تحقیقات نشان می دهد که بابونه در درمان عفونت‌های دستگاه تناسلی زنان نیز بسیار مفید است. پس به محض اینکه احساس سرماخوردگی یا ناراحتی می‌کنید دم کرده بابونه نوش جان کنید. سه تا چهار قاشق مرباخوری سَر‌پُر گلهای بابونه را در ۲۲۰ گرم آب جوش بریزید و بگذارید ۲۰ دقیقه‌ای خیس بخورد و بعد نوش جان کنید.
  • انگور هم خاصیت ضد ویروس و ضد باکتری دارد و برای رفع عفونت‌ها از جمله عفونت دستگاه عصبی مفید است.
  • عفونت
  • با اینکه ماست جزو گیاهان دارویی نیست ولی چون برای رفع و جلوگیری از عفونت‌ها بسیار کارساز است در کنار باقی گیاهانی که خاصیت ضدعفونی‌کنندگی دارند ماست را هم می‌آوریم. ماست با دو روش با عفونت‌ها در بدن مبارزه می‌کند. اول با کشتن مستقیم میکروبها و دوم با افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن. پس ماست را در رژیم غذایی خود قرار دهید تا از شر عفونت‌ها در امان باشید.

اینها بخشی از گیاهان و خوراکی‌هایی هستند که شما را در مقابل عفونت محافظت می‌کنند و با خوردن روزانه آنها می‌توان از شر عفونت در امان بود اما برای پیشگیری و درمان عفونت، داروهای گیاهی و گیاهان دارویی خاصی هم وجود دارد که برای تهیه‌شان حتما باید به عطاری‌های معتبر مراجعه کنید و دستور استفاده و نوع تاثیرشان بر عفونت قسمت خاصی از بدن را بدانید تا کارساز باشند.

منبع: بی بی عطار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *