داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

درمان های گیاهی برای درمان سردردهای میگرنی

کنند و ساعات زیادی زجر بکشند. علاوه‌بر افراد مبتلا، خانواده و نزدیکان این افراد هم از شرایط ناراحت‌کننده‌ی فرد مبتلا آزار می‌بینند و دلشان می‌خواهد هر طور شده کمکی به عزیزشان بکنند.

اما چه کارکنیم که خودمان و عززیزانمان کمتر به این درد مبتلا شویم و در صورت ابتلا درد و رنج کمتری متحمل شویم؟

طب سنتی دست در دست پزشکی نوین به شما پاسخ می‌دهد:

۱)سیب بخورید، یا اگر حالت تهوع دارید سیب را ببویید. خورن مخلوط سرکه سیب و آب هم برای کاهش درد میگرن مفید است.

۲)گیاه شاهدانه نیز مسکنی قوی است که برای تقویت اعصاب و درمان میگرن بسیار مفید است پس خوردن شاهدانه فراموشتان نشود.

۳)سنبل الطیب از آن دست گیاهان بسیار مفید برای تسکین میگرن و آرامش اعصاب است. برای دم کردن سنبل‌الطیب، به ریشه خشک این گیاه آب جوش اضافه کنید و بگذارید ۲۰ دقیقه‌ای دم بکشد.

یک نسخه دیگر این است که: ۱سوم لیوان عرق سنبل‌الطیب را نیز با ۱سوم لیوان عرق اسطوخودوس و ۱سوم لیوان آب مخلوط کنید و روزی یک تا دو لیوان از این محلول نوش جان کنید.

۴)بابونه: دم‌کرده بابونه‌ی آرامش‌بخش را که مسکن اعصاب و دورکننده اضطراب است به نوشیدنی‌های روزانه‌تان اضافه کنید تا کمتر دچار میگرن شوید. باز هم تاکید می‌کنم، نوشیدن دم‌کرده بابونه به شهادت آزمایش‌های فراوان، در پیشگیری از میگرن بسیار موثر است. همین‌طور می توانید در هنگام درد، ضماد بابونه را روی پیشانی‌تان بگذارید تا آرام شوید.

یک نسخه دیگر این است که: ۵۰ گرم گل بابونه را با ۵۰ گرم چای کوهی و ۲۵ گرم گرم سنبل‌الطیب و ۲۵ گرم اسطوخودوس مخلوط کنید و یک مشت از این مخلوط را در آب جوش بریزید و بگذارید دم بکشد و روزی ۲ لیوان نوش جان کنید.

۵)قهوه: دانه‌های خام و نارس قهوه را بجوید. خوردن این دانه ها به درمان میگرن کمک می‌کند. اما حواستان باشد مدام و با معده خلی، قهوه نخورید که خودش تحریک‌کننده میگرن است.

۶)تخم گشنیز هم می‌تواند در کاهش دردهای میگرنی کاربرد داشته باشد. تخم گشنیز را روی پنیر یا ماستتان بریزید، در غذا از آن استفاده کنید و چون خوشمزه است می‌توانید همین طور بجوید تا هم سردردهایتان کاهش پیدا کند، هم دهانتان خوش‌بو شود و هم حالتان جا بیاید.

۷)چای زیرفون را از هم دست ندهید که در سراسر امریکا به عنوان یک چای آرام‌بخش و ضدالتهاب و استرس استفاده می‌شود و برای درمان میگرن مفید است.

۸)گیاه رازک هم یک ضداضطراب و آرام‌بخش قوی است و تحریک‌پذیری عصبی را کاهش می‌دهد و هزار و یک درد را درمان می‌کند و در درمان میگرن هم می‌تواند موثر باشد. پس رازک را فراموش نکنید.

۹)چای کوهی یا هوفاریقون را هم می‌توانید دم کنید و از خواص ضدمیگرنی‌اش استفاده کنید. دقت داشته باشید که در هر بار استفاده بیش از ۴ گرم از گیاه مصرف نشود. برای تهیه دم‌کرده، ۱۰ تا ۴۰ گرم از برگ‌های خشک گیاه را در ۱۰۰۰ گرم آب جوش دم کنید و هر بار یک استکان بنوشید.

۱۰)به‌لیموی خوش عطر و بو هم برای تسکین دردهای میگرنی بسیار موثر است. ۵ گرم برگ‌های به‌لیمو را در دو فنجان آب جوش بریزید و بگذارید دم بکشد و نوش جان کنید تا دردتان ساکت بشود و اعصابتان آرام.

۱۱)دم کرده گیاه نفله هم درمان مناسبی برای سردردهای میگرنی است. ۵۰ گرم سرشاخه‌های گلدار و برگ‌های خشک گیاه را در هزار گرم آب جوش بریزید و بگذارید خوب دم بکشد و روزی دو تا سه فنجان نوش جان کنید.

۱۲)زنجبیل را هم از دست ندهید. زنجبیل هم از ابتلا به میگرن جلوگیری می‌کند، هم موقع سردردهای میگرنی نمی‌گذارد حالت تهوع پیدا کنید. علاوه بر اینکه به غذاها و چای‌تان زنجبیل اضافه می‌کنید، وقتی هم که نشانه‌های اولیه میگرن را متوجه شدید کمی پودر زنجبیل را در یک لیوان آب بریزید و نوش جان کنید.

وقتی به درد مبتلا می‌شوید برای آرام شدن می‌توانید سرتان را با روغن‌های مختلف ماساژ بدهید:

۱)روغن نعنا را در هنگام درد روی پیشانی و بینی‌تان بمالید تا هم خون در سرتان بهتر جریان پیدا کند هم حالت تهوع پیدا نکنید و هم دردتان تسکین پیدا کند.

۲)روغن زنبق را روی پیشانی و درون بینی ماساژ دهید.

۳)روغن اسطوخودوس را هم روی پیشانی و بینی‌تان بمالید، آن را ببویید و توی دستگاه بخور ریخته نفس بکشید تا دردتان آرام شود.

منبع: بی بی عطار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *