ترجمه وبسایتداروهای گیاهیشربت و دمنوشعطارباشی و طب سنتی

۸ مزیت شگفت انگیز چای گل سرخ

مزایای سلامتی بسیاری برای چای گل سرخ وجود دارند که شامل توانایی آن در کاهش درد قاعدگی، جلوگیری از بیماری های مزمن، تقویت سیستم ایمنی، بهبود التهاب، بهبود هضم، سم زدایی بدن، تسکین عفونت های تنفسی، تحریک خلق و تنظیم چرخه خواب می باشد.

اگر این چای به مقدار متعادل مصرف شود، عوارض جانبی بسیار کمی وجود دارد، اما استفاده بیش از حد آن توصیه نمی شود.

چای گل سرخ چیست؟

چای گل سرخ به سادگی از تمام گل رز یا گلبرگ های خشک شده گل رز تهیه می شود. این چای مخصوص خاورمیانه است اما در هر نقطه جهان می توان از آن لذت برد. مزایای بسیاری برای چای گل سرخ از جمله میزان فراوان ویتامین C، پلی فنل ها، ویتامین A، مواد معدنی مختلف، نئولول، گرانیول، میرن، کورستین و دیگر آنتی اکسیدان ها عنوان شده است.

فواید چای رز برای سلامتی

اضافه کردن چای گل سرخ به رژیم غذایی شما می تواند به درمان آرتریت، درمان گرفتگی عضلات قاعدگی،درمان  سرطان، آنفولانزا، سرماخوردگی، مشکلات گوارشی، برونشیت، افسردگی، بی خوابی و بسیاری از بیماری های مزمن دیگر کمک کند. برخلاف چای گل رز، که از میوه گیاه گل رز ساخته شده، این چای از تمام شکوفه و یا گلبرگ گل سرخ مشتق شده است.

  • تسکین درد قاعدگی

یکی از بهترین داروها برای دوره های دردناک قاعدگی، چای گل سرخ است زیرا نه تنها به تنظیم هورمون ها کمک می کند، باعث کاهش تراکم رحم می شود، درد کمر را کاهش می دهد و نوسانات خلقی که اغلب همراه با قاعدگی هستند بهبود می دهد.

  • بهبود خلق و خوی

چای گل سرخ انتخاب خوبی برای کسانی که احساس افسردگی می کنند و یا بیش از حد استرسی هستند، می باشد. تأثیر این نوع چای بر سطح هورمون ها به خوبی شناخته شده است.

  • تقویت سیستم ایمنی

همانند بسیاری از گیاهان و گل های گیاهی که برای چای گیاهی استفاده می شود، چای رز دارای ویتامین C است که یکی از مهم ترین ویتامین های بدن ماست. این یک بخش ضروری از سیستم ایمنی بدن ما است، زیرا تولید گلبول های سفید و توابع را به عنوان یک آنتی اکسیدان تحریک می کند و به طور موثر استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد.

  • بهبود بیماری های مزمن

چای تهیه شده از گل سرخ فواید دیگری نیز دارد. این گل سرشار از آنتی اکسیدان ها و به ویژه پولیفنول های موسوم به کاتچین است. آنتی اکسیدان ها از بدن در برابر اثرات مضر رادیکال های آزاد محافظت کرده و به این ترتیب از بروز سرطان ها پیشگیری می کند. ترکیبات آنتی اکسیدانی نه تنها از آسیب های رادیکال های آزاد جلوگیری می کنند بلکه بدون آسیب رساندن به سلول های سالم اطراف، باعث نابودی سلول های سرطانی می شود. در واقع این گل باعث بهبود سلامت درون و بیرون بدن و حفظ جوانی آن می شود.

  • بهبود اختلالات خواب

خواص آرام بخش طبیعی چای گل سرخ آن را یک نوشیدنی فوق العاده برای به پایان رساندن خواب های نا آرام تبدیل  کرده است، خواص چای گل سرخ به کاهش التهاب، کاهش استرس و تنظیم هورمونی مربوط به ریتم و الگوهای خواب کمک می کند. اگر از بی خوابی رنج می برید، یا به طور منظم خواب را مختل یا قطع می کنید، قبل از رفتن به رختخواب چای گل سرخ، ممکن است یک گزینه عالی باشد.

  • بهبود مشکلات تنفسی

اگر شما در حال مبارزه با سرماخوردگی، آنفلوآنزا، برونشیت یا سایر شرایطی که سیستم تنفسی را تحت تاثیر قرار می دهد می باشید، این چای به طور معمول مشکلات  تنفسی، ریه ها و گلو توصیه می شود. همچنین به خروج مخاط و بلغم که در آن باکتری ها و دیگر عوامل بیماری زا می تواند زندگی و رشد کنند کمک می کند.

  • کمک به سم زدایی بدن

مصرف منظم چای گل سرخ در گام اول به سم زدایی و پاکسازی بدن کمک می کند. چون روی کبد و صفرا تأثیر داشته و باعث تمیزی آن ها می شود. این نوشیدنی معطر ادرارآور است و به کنترل حالت احتباس آب در بدن کمک می کند. البته باید گفت که با یک گل بهار نمی شود. یعنی با نوشیدن یک فنجان چای گل سرخ نمی توانید از این خواص بی نظیر بهره مند شوید. باید این نوشیدنی را به صورت منظم و یک دوره درمانی میل کنید.

  • بهبود مشکلات گوارشی

خواص ضد باکتریایی این چای به سرعت بر روی هر گونه عفونت در دستگاه گوارش یا روده تاثیر می گذارد . می تواند به توازن فلور در روده ها و از بین بردن مسائل گوارشی مانند یبوست، دل درد، نفخ و اسهال کمک کند. گفته می شود، چای گل سرخ می تواند به عنوان یک ملین کننده عمل کند، به خصوص اگر شما بیش از ۲ فنجان در روز بنوشید، بنابراین، چای گل سرخ را به مقدار متعادل مصرف کنید و زمانی که شما برای اولین بار از این نوشیدنی می نوشید، واکنش نشان می دهید.

ترجمه وبسایت عطارباشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *