آشپزیکیک و شیرینی

دستور تهیه کیک ماست فرانسوی

کیک ماست اولین کیکی است که اکثر بچه هاى فرانسوى طرز درست کردنش را یاد میگیرند. آنها براى اندازه گیرى مواد اولیه این کیک، از ظرف ماستی که برای درست کردنش میخرند، استفاده میکنند. کیک ماست فرانسوی خیلى سبک و شیرینی آن کم است و همچنین درست کردنش برای بچه ها بسیار آسان! تقریبا امکان ندارد که هیچ بچه ای این کیک را نتواند درست کند.

درست کردن این کیک فقط براى خوردنش نیست، بلکه به بچه ها یاد میدهد که چگونه صبور باشند. پٌروسه درست کردن کیک ماست فرانسوی شامل اندازه گیرى و اضافه کردن مواد اولیه یکى پس از دیگریست،  بهترین روش آموزش صبر به بچه هاست. خانواده هاى فرانسوى هیچگاه بلافاصله بعد از آماده شدن کیک، آن را سِرو نمیکنند. آنها کیک را اول صبح یا ظهر درست میکنند و بعد به عنوان عصرانه میخورند!  آنها معتقدند، بچه ها از این طریق یاد میگیرند که باید چند ساعتی بعد از درست کردن کیک صبر کرده تا بتوانند آن را نوش جان کنند.

والدین فرانسوی براى آموزش صبر به فرزندانشان، خود تبدیل به یک الگوى صبر میشوند. دختر بچه اى که در خانه اى بزرگ میشود که مادرش بلافاصله بعد از آماده شدن کیک آن را نمیخورد، تبدیل به زنى شبیه به مادرش میشود.

کیک ماست فرانسوی - دستپخت بانوی شهر

این روش آموزش صبر به بچه ها در فرانسه آنقدر براى من جذاب بود، که تصمیم به درست کردن این کیک گرفتم و باید اعتراف کنم که بسیار خوشمزه است و پسرم، اردوان، عاشق این کیک فرانسویست. طرز تهیه کیک ماست فرانسوی ساده و لذیذ را قدم به قدم می نویسم، امیدوارم که شما هم مثل من و اردوان از خوردنش لذت ببرید.

مواد لازم جهت تهیه کیک ماست فرانسوی :

  • آرد سفید : ١.۵ لیوان
  • بیکینگ پودر : ٢ قاشق چایخورى
  • نمک : سه چهارم قاشق چایخورى
  • شکر : ۱ لیوان
  • پوست لیموى رنده شده (از قسمت ریز رنده استفاده کنید) : ۱ قاشق غذاخورى
  • ماست یونانى پر چرب : سه چهارم لیوان
  • روغن گیاهى : نصف لیوان
  • تخم مرغ : ٢ عدد
  • عصاره وانیل :  نصف  قاشق چایخورى

کیک ماست فرانسوی - دستپخت بانوی شهر

طرز تهیه کیک ماست فرانسوی :

فر را با دماى ٣۵٠ درجه فارنهایت – ١٨٠ درجه سانتیگراد روشن کنید و بگذارید گرم شود. ظرف مخصوص نان لوف و یا یک قالب ٢٣ سانتى (٩ اینچ) را با کمى روغن گیاهى چرب کنید و با دست کمی آرد را به کف و دور ظرف بپاشید.

در یک کاسه بزرگ آرد، بیکینگ پودر و نمک را با یکدیگر مخلوط کنید و سپس مخلوط این مواد را ٢ بار الک نمایید.

در یک کاسه دیگر، شکر و پوست لیمو را بریزید و سپس با کمک دست و انگشتان آنها را خوب مخلوط کنید تا وقتى که شکر حالت مرطوب و خیس پیدا کند. سپس ماست، روغن، عصاره وانیل و تخم مرغ را اضافه کرده و هم بزنید تا مخلوط یکدست شود.

مواد هر دو ظرف را با یکدیگر یکی کنید و آن را در ظرف مخصوص فر که قبلا آماده کرده بودید، بریزید و سپس در فر بگذارید.

زمان لازم براى پخت این کیک ۵٠ تا ۵۵ دقیقه است. در این زمان کیک باید پف کرده و نرم باشد و روی آن کاملا طلایى رنگ شده باشد.  براى اطمینان از پخت، یک چنگال به آن بزنید، اگر چیزى از مواد کیک به آن نچسبیده باشد، کیک آماده است.

کیک را از فر که بیرون آوردید، ١۵ دقیقه زمان دهید تا سرد شود، سپس قالب را برگردانید و در هر ظرفى که دوست دارید بگذارید واجازه دهید کاملا سرد شود.

کیک ماست فرانسوی - دستپخت بانوی شهر

کیک ماست را میتوانید به عنوان یک عصرانه ساده و خوشمزه تهیه کرده و همراه با چای یا قهوه نوش جان کنید.

منبع: بانوی شهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *