ترجمه وبسایتداروهای گیاهیشربت و دمنوشعطارباشی و طب سنتی

معرفی ۱۵ تا از بهترین چای های گیاهی و مزایای آنها برای سلامتی

چای گیاهی توسط چیدن گل ها، برگ ها، دانه ها، ریشه ها، ساقه ها و گلبرگ های بسیاری از گیاهان و گل ها ساخته شده است. چای های گیاهی گونه های مختلفی دارند که برخی از آن ها رایج و برخی ناشناخته هستند و بسته به منطقه شما، انواع مختلف به طور گسترده ای در دسترس خواهد بود. برای آشنایی با چند نوع چای گیاهی سودمند با عطارباشی همراه باشید.

مزایای سلامتی هر نوع چای گیاهی بستگی به ترکیب آن دارد که ممکن است یک عنصر یا ترکیبی از گیاهان و گل های مختلف باشد. نام دیگر برای چای گیاهی “جوشانده گیاهی” است، اگر چه این نام کمتر استفاده می شود.

herbalteas

مزایای نوشیدن چای گیاهی

نوشیدن چای گیاهی به شدت برای افرادی که می خواهند به طور طبیعی سلامت خود را حفظ کنند توصیه می شود. بر خلاف قهوه و چای استاندارد (سیاه، سفید، سبز و غیره)، اکثر چای های گیاهی کافئین را شامل نمی شوند. اکثر چای های گیاهی برخی از انواع آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی را ارائه می دهند، اما ویژگی های آن به گیاه یا گیاهان اختصاصی شما بستگی دارد. مزایای سلامت عمومی عبارتند از: آرامش بدن و ذهن، کمک به اختلالات خواب، کاهش التهاب، کاهش درد، محافظت در مقابل بیماری های شایع، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهینه سازی سیستم گوارش، سم زدایی بدن و تحریک عملکرد شناختی.

مدر و ملین

مدر و ملین ها کمک می کنند تا بتوان سموم را به سرعت از بدن بیرون و استرس بر سیستم گوارش، کلیه ها و کبد را از بین برد.

بهترین چای های ملین عبارتند از: چای قاصدک، جای ترش، چای سبز،چای زالزالک و چای درخت عرعر.

تقویت سیستم ایمنی

تقویت سیستم ایمنی بدن، با آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها، به جلوگیری از عفونت ها، محافظت در برابر استرس اکسیداتیو و کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن کمک می کند. چای گیاهی دارای تقویت کننده بسیار عالی شامل مارچوبه، اکیناسه، زنجبیل و چای ریشه شیرین بیان می باشد.

کاهش مشکلات خواب

برخی از انواع چای می توانند سطوح انتقال دهنده های عصبی را کاهش دهند، اضطراب را کاهش می دهند و از طریق اثرات آرام بخش خواب را تقویت می کنند. بهترین گزینه برای مشکلات خواب شامل والرین، ریشه کوا، بابونه و چای اسطوخدوس است.

کاهش دهنده و ضد درد

تسکین درد برای افرادی که از ناراحتی مزمن رنج می برند یا کسانی که از بیماری، جراحی یا آسیب می بینند بسیار مهم است. چای گیاهی دارای داروهای ضد درد عبارتند از زیره سبز، ترنج، بابونه، اوکالیپتوس و چای ریشه کوا.

خواص ضد التهابی

کاهش التهاب می تواند به همه چیز از پریشانی دستگاه گوارش و آرتریت تا سردرد و هموروئید کمک کند. چای های گیاهی مانند چای نعناع، زنجبیل، زردچوبه و اکالیپتوس برای مشکلات التهابی عالی هستند.

کاهش دهنده استرس و اضطراب

تسکین دهنده استرس و اضطراب همچنین می تواند باعث کاهش سطح افسردگی، افزایش انرژی و کاهش بروز التهاب و بیماری های مزمن در بدن شود. ریشه کوا، والری، نعناع و بابونه را به منظور کاهش میزان استرس بنوشید.

جلوگیری از بیماری های مزمن

ظرفیت آنتی اکسیدان می تواند به حذف رادیکال های آزاد و جلوگیری از استرس اکسیداتیو در بدن، که خطر ابتلا به سرطان و بیماری های مزمن را کاهش می دهد، کمک کند. چای های گیاهی که از آنتی اکسیدان های بالایی برخوردارند عبارتند از نعناع ، رئوئیبوس، آویشن و گزنه.

تقویت سلامت مغز

جلوگیری از استرس اکسیداتیو در مغز، در عین حال افزایش تمرکز، می تواند با افزودن چای سبز، زنجبیل، نعناع، رویبوس و چای قاصدک به رژیم غذایی شما به دست آید.

لیست انواع چای های گیاهی

بیش از صد نوع چای گیاهی وجود دارد، اما بعضی از محبوب ترین ها، همراه با برخی از مزایای قابل توجه آن، در زیر آمده است.

چای آنیس – عالی برای اختلالات معده، گاز اضافی، حالت تهوع، احتقان، سرفه و سرماخوردگی و گرفتگی های دردناک قاعدگی است.

چای شاهدانه- برای کاهش درد مزمن، التهاب، اضطراب، استرس، افسردگی، سردرد، سوء هاضمه و گرفتگی عضلات استفاده می شود.

چای اکیناسه – تقویت سیستم ایمنی بدن ، پوست را از عفونت ها محافظت می کند و التهاب در بدن را از بین می برد.

چای پچولی – باعث تحریک جنسی در رژیم غذایی، تقویت سیستم ایمنی بدن، جوان سازی خلق و خوی، سم زدایی بدن و کمک در برابر اختلالات خواب می شود.

چای بابونه – خواص آرامبخش، آرام بخش معده و علائم درد پشت، التهاب، آرتریت، تحریک پوست و آفتاب سوختگی را بهبود می بخشد.

چای ریشه سنبل الطیب – دارای ویژگی های آرام بخش، کاهش سطح استرس و فشار خون است و دارای خواص ضد اسپاسم می باشد.

چای نعناع – به ویژه برای کاهش گرفتگی، ناراحتی معده، سوء هاضمه و گاز اضافی، در عین حال تحریک سیستم ایمنی بدن نیز مفید است.

چای تیما – شناخته شده برای شکستن تب، درمان سرفه و سرماخوردگی، تقویت پاسخ ایمنی، آرام کردن معده و از بین بردن سردرد.

چای قاصدک – ترویج ادرار کردن و سم زدایی بدن، کاهش فشار خون و کمک به مسائل بینایی و کمبود آهن است.

چای ریشه کوا – از بین بردن استرس و اضطراب، باعث خواب سالم، آرام ذهن و ترویج سم زدایی در بدن است.

چای رویبوس – ممکن است سردرد را از بین ببرد و از اختلالات پوستی، فشار خون بالا، پیری زودرس و واکنش آلرژیک بیش از حد در بدن جلوگیری کند.

چای ریشه زنجبیل – تسکین حالت تهوع، تحریک هضم، جلوگیری از بیماری های مزمن و افزایش اشتها.

چای سبز – به دلیل بالا بودن سطح ویتامین C برای سیستم ایمنی بسیار مفید است و همچنین می تواند بدن را سمی کند.

چای زردچوبه – فعالیت آنتی اکسیدانی را در بدن تحریک می کند، از سرطان جلوگیری می کند، التهاب را تسکین می دهد و هضم خوب را ترویج می دهد.

ترجمه وبسایت عطارباشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *