تغذیه و تناسب اندامنکته های تغذیه ایویتامین و مواد معدنی

فواید نمک برای بدن

مطمئنا بارها شنیده‌اید که نمک برای سلامتی مضر است و مصرف آن می‌تواند با بیماری‌های مختلف همراه باشد. این ادعا کاملا صحیح نیست؛ بسیار مهم است که بدانید مضرات نمک زمانی پدیدار می‌شوند که این ماده را بیش از حد مصرف کنید. میزان توصیه‌شده برای مصرف نمک در طول روز ۲۳۰۰ میلی‌گرم می‌باشد. اگر بتوانید مصرف نمک خود را کنترل کرده و در این حد نگه دارید، می‌توانید از فواید نمک برای بدن نیز بهره‌مند شوید. با گیاه یاب همراه شوید تا شما را با فواید نمک آشنا کنیم.

فواید نمک

فواید نمک

۱.در مطالعه‌ای، شرکت‌کنندگانی که کمتر از میزان توصیه شده (۲۳۰۰ میلی‌گرم) نمک مصرف کردند، با خطر کاهش طول عمر مواجه شدند.

۲.نمک از طریق بهبود حساسیت به انسولین، به کنترل قند خون کمک می‌کند. یک رژیم کم‌نمک باعث افزایش حساسیت انسولین در بدن می‌شود.

۳.نمک یک آنتی‌هیستامین طبیعی است. پاشیدن یک نوکِ انگشت نمک بر روی زبان ممکن است به بهبود واکنش آلرژیک یا حمله آسم کمک کند.

۴.بدن شما برای برقراری تعادل pH در معده به نمک نیاز دارد. اسید معده، هیدروکلوریک اسید نام دارد و نمک سدیم کلراید است. سطوح مناسب از اسید معده بسیار برای داشتن گوارش مطلوب ضروری است، اما ۹۰ درصد از مردم آمریکا با کمبود اسید معده مواجه هستند.

۵.یکی از فواید نمک این است که به پایین آوردن افزایش ناگهانی آدرنالین کمک می‌کند. آدرنالین یک هورمون استرس مهم و ضروری است، اما وقتی الگوهای این هورمون دچار اختلال می‌شوند، می‌تواند برای بدن مضر باشد.

۶.یکی از فواید نمک این است که به بهبود کیفیت خواب کمک می‌کند. نمک حاوی خواص ضد استرس و ضد هیجان است که به سرکوب هورمون‌های استرس و افزایش نرخ سوخت و ساز بدن کمک می‌کنند. شاید دلیل اینکه رژیم‌های کم‌نمک در خواب تداخل ایجاد می‌کنند، کمبود بیش از حد نمک در بدن باشد.

۷.مصرف نمک به اندازۀ کافی به تشویق وزن سالم و سوخت و ساز سریع کمک می‌کند. مطالعه‌ای نشان می‌دهد که افزایش مصرف نمک در از بین بردن کورتیزول و کاهش سطوح این هورمون موثر است.

۸.نمک از طریق کاهش گردش هورمون‌های استرس، عملکرد تیروئید را حمایت می‌کند. به طور مثال کورتیزول ضد تیروئید است، اما نمک می‌تواند با این هورمون‌ مقابله کند.

۹.نمک غذا را خوشمزه می‌کند! اضافه کردن نمک به غذا باعث می‌شود تا بتوانید از طعم غذا بیشتر لذت ببرید. مصرف متعادل نمک می‌تواند به مدیریت وزن و مصرف غذا به طور هوشمندانه کمک کند.

نتیجه‌گیری

برخلاف تصور بسیاری از مردم، نمک یک مادۀ مطلقا مضر نیست و مصرف آن به طور متعادل می‌تواند برای بدن مفید باشد. البته بسته به شرایط سلامتی‌تان، ممکن است نیازمند محدود کردن مصرف نمک باشید. توصیۀ ما این است که برای مصرف نمک به طور صحیح، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *