تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزن

سیکس پد یا دستگاه باشگاه خانگی چیست؟

آیا تاکنون نام دستگاه سیکس پد یا همان باشگاه خانگی را شنیده‌اید؟ اگر هم نشنیده باشید، دیگر قطعاً با واژه سیکس پک یا همان شکم شش‌تکه آشنایی دارید. در این مقاله دو بخشی قصد داریم به معرفی و بررسی دستگاه سیکس پد (وسیله‌ای برای انقباض عضلات و عضله‌سازی) بپردازیم؛ همچنین ببینیم که آیا استفاده از دستگاه‌های جریان الکتریکی یا همان EMS تأثیری بر عضله‌سازی خواهد داشت یا خیر. پس تا انتهای این مطلب با فیتامین همراه باشید.

سیکس پد یا دستگاه باشگاه خانگی چیست؟

کسانی‌که کریس رونالدو را می‌شناسند به دو دسته تقسیم می‌شوند، گروه اول کریس را به‌شدت دوست دارند و دسته دیگر  از او متنفرند، ولی هر دو گروه، بدن خوش‌تراشِ کریس رونالدو را تحسین می‌کنند. حتماً همه شما شکم شش‌تکه کریس را در هنگام شادی پس از گل دیده‌اید. حال اگر کریس رونالدو استفاده از وسیله خاصی را پیشنهاد کند، قطعاً‌ شما هم کنجکاو می‌شوید که ببینید این وسیله چیست؟! وسیله پیشنهادیِ کریس رونالدو چیزی جز دستگاه «سیکس پد» نیست.

دستگاه سیکس پد محصولی است که باعث تحریک الکتریکیِ عضلات شده و در نتیجه بدن شما را عضلانی می‌کند، حتی تولیدکنندگانِ این دستگاه نیز تا حدی مدعی اثرگذاریِ این محصول هستند که از این دستگاه با نام باشگاه شخصی یاد می‌کنند. البته کاربرد دستگاه‌های EMS فقط به‌عنوان وسیله‌ای برای جلوگیری از خشک‌شدن عضلاتِ فردی که آسیب نخاعی‌دیده مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما امروزه کاربرد آن گسترده‌تر شده و برای عضله‌سازی و انقباض عضلات نیز به کار می‌رود.

طراحی و قیمت سیکس پد

قیمت سیکس پد در حال حاضر چیزی حدود ۱۰۰ هزارتومان بوده و البته باتوجه به مدلی که خریداری می‌کنید ممکن است سه تکه یا یک تکه باشد. مدل یک تکه آن را فقط می‌توانید برروی عضلات شکم استفاده کنید، اما مدل‌های بیشتر از یک تکه برروی بازوها، پاها و کمر قابل استفاده‌اند، که بدون شک مدل چند تکه آن باید قیمتی حدود ۲۰۰ هزار تومان داشته باشد.

در مرکز دستگاه نیز دکمه کنترل شدت گذاشته شده است. جنس سیکس پد نیز از کش انعطاف‌پذیر و نرم ساخته شده تا با فرم بدن فرد هم‌خوانی داشته باشد. این دستگاه با ضخامت بسیار کمی طراحی شده تا بتوانید به‌راحتی زیر لباستان استفاده کنید.

تفاوت سیکس پد با دستگاه EMS

طراحی سیستم سیکس پد بسیار زیباتر و هوشمندانه‌تر از دستگاه EMS است، زیرا در دستگاه EMS تمامی پدها از طریق سیم به هم متصل می‌شوند و همه واحدها نیز باید به هم متصل بمانند، ولی در دستگاه سیکس پد هر کدام از اجزای آن اتاق کنترل مخصوص به خود را دارد، که می‌توانید پد را به تنهایی و بدون نیاز به سیم به قسمت‌های مربوطه بدنتان متصل کنید.

نحوه استفاده از سیکس پد

هر دو دستگاه با استفاده از پد ژله‌ای به الکترودها متصل شده و ژل استفاده شده نیز به پخش‌شدنِ جریان الکتریکی برروی سطح بدن کمک می‌کند، اما نکته‌ای که باید به آن دقت داشته باشید این است که حدوداً بعد از ۳۰ بار استفاده باید پد ژله‌ای جدید خریداری کنید که این پدها با قیمت حدوداً ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان در دسترس است. نکته نه‌چندان جالبی که در مورد پدهای ژله‌ای وجود دارد این است که در ابتدا قدرت چسبندگی آن‌ها فوق‌العاده بوده، اما به مرور زمان این قابلیت را به کلی از دست می‌دهند. فضایی که کیت کامل سیکس پد می‌گیرد، به حدی کم است که می‌توانید به‌راحتی در سفر همراه خود ببرید و حتی داخل قطار نیز از آن استفاده کنید.

برای استفاده از این وسیله کافی است که در یک جا بایستید یا بنشینید و سیکس پد را به‌وسیله پد ژله‌ای، به عضلات مربوط متصل کنید و باطری را داخل قسمت مرکزی آن قرار داده و دکمه “+” را بزنید. دستگاه دارای ۱۵ سطح شدتی متفاوت است که می‌توانید قدرت آن را کم و زیاد کنید. دکمه “-“ نیز برای خاموش‌کردن دستگاه تعبیه شده، البته در صورتی‌که آن را خاموش نکنید، خودش به صورت خودکار بعد از ۲۰ دقیقه خاموش خواهد شد.

دستگاه باشگاه خانگی-تحریک الکتریکی عضلات

پیشنهاد شرکتِ تولیدکننده دستگاهِ باشگاه خانگی این است که در ابتدا شدت دستگاه را روی کمترین حالت تنظیم نموده و با افزایش مدت زمان استفاده، شدت آن را افزایش دهید. بهتر است این نکته را برای رسیدن به نتیجه مطلوب درنظر داشته باشید؛ زیرا عضلاتتان باید به تمرینِ تحریکی عادت کند. پیشنهاد می‌کنیم که ابتدا زمان کوتاهی در طول روز را در نظر بگیرید و آرام آرام، زمان استفاده از دستگاه را بیشتر کنید و در حین انجام تمریناتتان به‌راحتی مشغول تماشای تلویزیون و اینترنت شوید.

مزایا و معایب دستگاه باشگاه خانگی

زمانی‌که برای اولین‌بار از این دستگاه استفاده کنید، حسی مانند حرکت کرانچ برایتان خواهد داشت و عضلاتِ همان نواحی تحریک خواهد شد. البته یکی از نکات منفی در مورد سیکس پد این است که وقتی به آخرین درجه یا همان شدت دستگاه می‌رسید، دیگر برایتان احساس انقباض قبلی پیش نخواهد آمد. شاید هم اگر دستگاه، چند درجه دیگر داشت، خیلی حرفه‌ای‌تر بود. در مدل سه تکه سیکس پد نیز می‌توان از دو تکه جانبی برای نقاط مختلف بدن استفاده کرد که اگر برای مچ دست‌هایتان به کار ببرید، بیشتر از درجه ۵ را دوام نخواهید آورد، زیرا شدت تحریک عضلانی آن بیش از حد تصور است.

آیا واقعاً دستگاه باشگاه خانگی تأثیر دارد؟

برای دستیابی به این نتیجه از اشخاصی کمک گرفتیم که بارها و بارها از این وسیله استفاده کرده‌اند. در ابتدا بگوییم که استفاده از این دستگاه برای عضله‌سازی بازوها چندان تجربه خوشایند و جالبی نیست. از این وسیله بیشتر برای عضله‌سازیِ شکم و پاها استفاده می‌شود.

این دستگاه باعث افزایش قدرت شما در حین ورزش خواهد شد؛ مثلاً زمانی‌که اسکوات یا ددلیفت انجام می‌دهید، افزایش قدرت و توان هسته بدنتان را حس خواهید کرد. بنابراین برای افرادی‌که وزنه‌بردارند یا می‌خواهند وزنه‌های سنگین بزنند، پیشنهاد فوق‌العاده‌ای است؛ به‌عنوان مثال می‌توانید به تصویر قبل و بعد یکی از استفاده‌کنندگانِ دستگاه باشگاه خانگی نگاهی بیندازید (البته این فرد در کنار استفاده از سیکس پد، بدنسازی انجام می‌داد و برای مشخص‌شدنِ عضلات خود، از رژیم بدون کربوهیدرات استفاده می‌کرد).

قبل از استفاده:

بعد از استفاده:

پیشنهاد عطارباشی

این دستگاه برای افرادی‌که می‌خواهند به یک‌باره عضلات شکم شش‌تکه داشته باشند، کاربرد نخواهد داشت، زیرا باید در کنار استفاده از سیکس پد، تمرین و رژیم غذایی مناسبی در پیش بگیرند؛ علت حمایت کریس رونالدو از این محصول نیز همین است. پس فراموش نکنید که سیکس پد فقط در کنار پیروی از رژیم غذایی و انجام تمرینات ورزشی موثر خواهد بود، وگرنه تنها صرف هزینه، زمان و تحمل جریان الکتریکی‌ای بیش نخواهد بود!

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *