رنگینک برای سحری

دستور تهیه رنگینک برای سحری

از ارزش غذایی خرما هر چه بگوییم کم گفته‌ایم. خرما که یکی از میوه‌های مناطق گرمسیری است خواص بسیاری دارد. این میوه، منبع خوب ویتامین‌ها و مواد معدنی است و با داشتن قند و فیبر انرژی شما را تامین می‌کند. مواد معدنی ضروری بدن مانند کلسیم، آهن، فسفر، سدیم، پتاسیم، منیزیم و ویتامین‌هایی مثل ویتامین A، ویتامین K، اسید فولیک، نیاسین و تیامین نیز در آن یافت می‌شود. بنابراین خرما می‌تواند باعث رفع یبوست شود، کم خونی را رفع کند، به سلامت قلب و دستگاه عصبی کمک کند و موجب استحکام استخوان‌ها شود. خب، حالا که کمی از خواص خرما گفتیم می‌خواهیم طرز تهیه رنگینک ، یک دسر یا شیرینی بسیار خوشمزه از نواحی جنوبی کشور را به شما یاد دهیم که ترکیبی است از خرما، حلوا و گردو، دیگر خودتان مزه بهشتی آن را تصور کنید! این شیرینی برای سفره‌های افطاری و سحری در ماه رمضان یک گزینه فوق العاده است که با تامین انرژی شما تا ساعت‌ها سرپا نگهتان می‌دارد.

مواد لازم برای تهیه رنگینک:

  • خرما: ۳۰۰ گرم
  • آرد سفید: ۲ پیمانه
  • کره: ۲ پیمانه (آب کرده)
  • مغز گردو: ۱۵۰ گرم
  • پودر پسته، هل و دارچین: به میزان لازم
  • پودر قند: به میزان لازم

طرز تهیه رنگینک برای سحری

طرز تهیه رنگینک

  • کلاهک خرماها را جدا کنید و هسته آن‌ها را دربیاورید. گردوها را درشت خرد کنید و به جای هسته، داخل خرما قرار دهید.
  • یک ظرف نسبتا گود بردارید و خرماها را به صورت خوابیده کنار هم بچینید تا کف ظرف را کامل پر کنند.
  • داخل تابه روغن بریزید و اجازه دهید کمی گرم شود. آرد را الک کرده و کم کم به روغن اضافه کنید و اجازه دهید طلایی شود. آرد و روغن را هم بزنید و نگذارید زیاد سفت شوند.
  • حالا به آرد و روغن، پودر قند، پودر دارچین و هل کوبیده اضافه کنید و مخلوط به دست آمده را روی خرماها بریزید.
  • با پشت قاشق مواد را صاف کنید و برای تزیین رنگینک از پودر پسته استفاده کنید.
  • در تهیه رنگینک دقت داشته باشید که مخلوط آرد و روغن به سفتی حلوا نباشد و قهوه‌ای رنگ نشود. برای این که طعم و عطر بهتری داشته باشد می‌توانید از کمی زعفران استفاده کنید.
منبع: کتاب کاله

نویسنده مطلب:




پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.