آشپزیپیش غذا و دسر

طرز تهیه دو تا دسر بستنی خوشمزه

بستنی یک ماده غذایی خوشمزه است که طرفداران زیادی دارد و مخصوصا در فصل تابستان و هوای گرم خوردن آن بسیار لذت بخش است. در این مطلب طرز تهیه دو دسر ساده و خوشمزه را که با بستنی تهیه می‌شوند را در اختیار شما قرار خواهیم داد. این دسر بستنی ها را تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید.

ژله بستنی دو رنگ

ژله بستنی دو رنگ

برای تهیه این دسر به دو بسته پودر ژله با طعم توت فرنگی نیاز دارید و مقداری بستنی.

پودر ژله‌ها را درون یک کاسه بریزید دو لیوان آب جوش به آن اضافه کنید و کاسه را روی حرارت بخار آب قرار دهید و مواد داخل کاسه را هم بزنید تا کاملا شفاف شود. نیمی از این مخلوط را درون یک قالب که از قبل چرب کرده‌اید بریزید و آن را درون یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. نصف دیگر ژله را با دو لیوان بستنی که در دمای محیط بوده و آب شده مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شود. بعد از اینکه ژله‌ای که در یخچال بود خود را گرفت آن را از یخچال خارج کنید و مخلوط ژله بستنی را روی آن بریزید و مجددا قالب ژله را درون یخچال قرار دهید تا هر دو لایه خوب خود را بگیرند و سفت شوند. سپس آن را از یخچال خارج کنید و با خامه و تکه‌های میوه تزیین کنید و میل بفرمایید.

دسر بستنی سرخ شده

دسر بستنی سرخ شده

دسر بستنی سرخ شده یک ترکیب جالبی از سرما و گرما را برای سرما ایجاد می‌کند.

دو و نیم پیمانه کورن فلکس را درون یک کیسه پلاستیکی بریزید و آن‌ها را بکوبید تا کاملا خرد شوند. سپس دو قاشق غذا خوری پودر نارگیل و یک قاشق مربا خوری پودر دارچین را به آن اضافه کنید و مواد را کاملا با هم مخلوط کنید. سپس آن را درون یک ظرف بریزید.

بستنی را با اسکوپ به صورت دایره‌ای قالب بزنید و به مدت یک ساعت درون فریزر قرار دهید تا کاملا سرد شود. ۲ عدد تخم مرغ را با یک قاشق غذا خوری شیر مخلوط کنید و با چنگال به مدت یک دقیقه خوب هم بزنید تا کف کند. سپس بستنی‌های قالب زده شده را از فریزر بیرون آورید و در مخلوط کورن فلکس و نارگیل بغلتانید و سپس در مخلوط تخم مرغ و شیر فرو ببرید و در نهایت دوباره آن را در مخلوط کورن فلکس بغلتانید و به مدت ۳ ساعت در فریزر قرار دهید. یک و نیم پیمانه روغن را درون تابه بریزید و به آن اجازه دهید داغ شود سپس بستنی‌ها را درون آن بیندازید تا سرخ شوند. مدت لازم برای سرخ شدن هر بستنی حدود ۲۰ ثانیه است.

منبع: کتاب کاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *